Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Oudere multi-fx waren qua overdrive behoorlijk ruiserig, dat was voor mij de reden om een 'stille' analoge overdrive te gebruiken en dan de multi-fx alleen maar voor galm / chorus / delay / ... Dat scheelde een hoop.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #32

    Standaard

    De Boss GT-5 multi effect uit de jaren 90 combineerde imho toch erg goed analoge drive met digitale modulatie en 'time based' effecten. Ik heb zelf zo'n klein 15 jaar met de GT-5 gespeeld. Later voegde ik een apart wah en drive (ts 80 pedaal toe waarna het helemaal mis ging met alleen nog maar losse pedalen op mijn plank. Maar de combi van analoge drive pedalen met digitale effecten is tegenwoordig toch veel voorkomend.

  3. #33

    Standaard

    Ik heb jarenlang de GT-6 gecombineerd met losse drives en later amp drive, nu gebruik ik de GT-10 en en heb uiteindelijk alle losse pedalen verwijderd ivm niet meer nodig. Met name de amps en distortions zijn erg verbeterd. Geen ruis en geen tonesuck meer, en ik kan alles plaatsen waar ik wil dmv de 4 kabelmethode.

  4. #34
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zou zeggen, de Zoom G3 gebruiken voor gigs en de drive pedalen gewoon erbij houden voor thuis en voor opnames.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik heb jarenlang de GT-6 gecombineerd met losse drives en later amp drive, nu gebruik ik de GT-10 en en heb uiteindelijk alle losse pedalen verwijderd ivm niet meer nodig. Met name de amps en distortions zijn erg verbeterd. Geen ruis en geen tonesuck meer, en ik kan alles plaatsen waar ik wil dmv de 4 kabelmethode.
    Dit ondervind ik ook met de GT-100. Op de GT-8 gebruikte ik de OD's nooit samen met een buizenversterker. Je moet meestal wel flink terug met je tone-instelling van de GT-100 (-8 tot -10 werkt vaak prima) om acceptabel geluid te krijgen. De rest is fine tweaken.
    Onlangs ook gemerkt dat sommige combinaties van pre-amps uit de GT100 prima klinken i.c.m. buizenversterker. Je moet dan wel weer flink de levels aanpassen want anders heb je een enorm volumeverschil tussen de patches met en zonder pre-amp uit de GT.
    De overdrive pedals die ik nog op mijn pedalboard heb staan zijn eigenlijk een beetje overbodig aan het worden...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arez Bekijk bericht
    Je ziet daar haast nooit (of toch zeer zelden) de combinatie van losse pedalen met multi effecten.
    Toch beter kijken. De Zoom G3 is de biggest bang for the buck aan deze zijde van het universum...

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Dit ondervind ik ook met de GT-100. Op de GT-8 gebruikte ik de OD's nooit samen met een buizenversterker. Je moet meestal wel flink terug met je tone-instelling van de GT-100 (-8 tot -10 werkt vaak prima) om acceptabel geluid te krijgen. De rest is fine tweaken.
    Onlangs ook gemerkt dat sommige combinaties van pre-amps uit de GT100 prima klinken i.c.m. buizenversterker. Je moet dan wel weer flink de levels aanpassen want anders heb je een enorm volumeverschil tussen de patches met en zonder pre-amp uit de GT.
    De overdrive pedals die ik nog op mijn pedalboard heb staan zijn eigenlijk een beetje overbodig aan het worden...
    Je moet inderdaad op elke preset die je gebruikt de loop van de GT aanzetten ivm de levels, maar zo blijft je buizen pre amp ook ten alle tijden beschikbaar.
    Verder gebruik ik de systeem instelling voor de keuze van de amps uit de GT dus in elke preset heb ik de zelfde 2 amps (als ik dat wil)
    Dat houd ook in dat als ik die een beetje tweak dat dat in elke preset doorwerkt.

    Ik ben er erg blij mee op dit moment, en mijn FX board is met de helft afgeslankt, best fijn op die 'enorme' podia waar ik op mag staan

  8. #38

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top