Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21

    Standaard

    Grappig dat je Yamaha gitaren noemt.
    Ik heb daar altijd een love/hate ding mee.
    Heb er twee, waarvan één heel lang. En het is erg treffen met die Yama's vind ik.

    Ze zitten vaak aan een punt waar de perfectie ertoe leidt, dat het karakter eruit is.

    Had ik bij deze:
    https://alphenaar.com/yamaha-rgx320fz/

    die het dus ook niet is geworden en bij een 611 (als ik het wel heb) die ik voor een paar tientjes heb weggeven aan een GNster.

    Kleine imperfecties geven vaak de smaak aan een gitaar en soms is er van imperfecties bij die Yama's geen sprake. En dan ligt verveling op de loer. Idiote redenering als ik het zo teruglees. Maar goed.....

    Effe off topic, sorry hoor.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Nee hoor Gus, volkomen legitiem. Het is rock and roll, geen science. IK ga zelfs zo ver dat ik fx pedalen laat liggen, hoe goed ze ook zijn, als het inspiratieloos eruit ziet.

    Ik heb het een beetje met deze gitaar maar het kan ook nieuwigheid zijn, littekens van talloze veldslagen geven een plain jane shredder ook karakter.
    Als het werkelijk ongelakt hout is (wat me sterk lijkt) zal je niet lang op vet, vuil en zweetvlekken hoeven te wachten zoals iedereen weet die ooit zijn gitaar heeft afgeschuurd en er niks meer op heeft gedaan.

    Wat die Yamaha's betreft, ik ken de Japanse oudjes en die zijn, zover mijn ervaring, gewoon goed gebouwd. Zo heb ik de allereerste elektrische Yamaha en die is on par met de Fenders. Maar ik heb ook Koreaanse Yamaha's gehad waar ik helemaal niet van onder de indruk was. Korea kan natuurijk ook fantastische dingen maken maar daar komen doorgaans de wat lager gebudgetteerde gitaren vandaan, men houdt de prestige dingen vaak in eigen beheer.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 april 2017 om 13:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb dat zelfs met gitaren die nog vol in de lak zaten.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Jaaaa.. je moet ook geen friet tijdens het spelen eten!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Ja alles volledig origineel. De schakeling vind ik voorlopig nergens op het net terug. Hoe kan ik controleren welke pick-up aan staat?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Door even een poolschroefje aan te raken met een stukje metaal toch?

    Mooie gitaar, ziet er lekker uit en hopelijk speelt en klinkt ie ook zo!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #26

    Standaard

    Even terug on topic; het zou een fantastisch mooie gitaar zijn als die omgekeerde kop er niet op zat. Maakt niet uit van welk merk; het is foeilelijk. (Nuno Bettencourt Washburn...Brrrrrr)

    En ja het geluid....ik heb al heel veel van die Chapman filmpjes gezien maar echt een onderscheidend geluid kan ik er niet uithalen. Kan ook aan dhr Chapman liggen hoor, die klinkt altijd hetzelfde.

    Maar ja, voor 270 euro...ach....een ander nekje er op....hmmmmm...
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #27

    Standaard

    Ik vind de nek net geweldig ik heb niet echt opname apparatuur liggen op het moment maar ik ga vanavond proberen wat samples te maken


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het is allemaal een schel en plat hifi achtig geluid wat je van de filmpjes van deze gitaar hoort.
    Maat van me heeft ook een chapman vorig jaar gekocht en heeft meteen de pickups vervangen. Mooi afgewerkte gitaar maar zeer platte metal hals. Niks voor mij.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    270 is wel een mooi koopje. Zie dit zelfde model op fb aangeboden worden voor 550.

  10. #30

    Standaard

    Ook deze uitvoering want dit was een limited edition dacht ik? Nuja sowieso echt wel een koopje


    Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top