Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zeker. Ik denk ook dat hij wel Amerikaans georiënteerd is om het zo maar te zeggen.

    Volume van zang stoort mij persoonlijk niet, in ieder geval niet op mijn thuisset.
    Die Nederlandse overschatting van de beheersing van het Engels.... weer...!!!

    Ik luister het af op een Mac Pro via Behringer Truth B2031 monitors.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja kijk, in het Swahili was gewoon niet zo'n goeie optie. Dat zou ook pas echt van overschatting getuigen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ja kijk, in het Swahili was gewoon niet zo'n goeie optie. Dat zou ook pas echt van overschatting getuigen.
    Het verschil is marginaal.

  4. #14

    Standaard

    Ik heb iets van zeg maar sorry hoor.

    Als een zakelijke Amerikaan zegt dat je Engels ok is, dan is dat zo.
    Laten we vooral erkennen dat met elkaar omgaan in een zakelijke setting vooral tot doel heeft geld te verdienen.

    En laten we ook erkennen dat wij hier op GN de bedoeling hebben de muziek of de tekst of desnoods beide te verbeteren.
    Dat lijken twee anderedoelstellingen te zijn.

    Of je Zangert ook gelijk posh (bekakt Engels) moet gaan praten, daar ga ik niet over.
    Gelukkig maar.

    Of taalkundig fatsoenlijk Engels wordt gebruikt, daar twijfel ik een beetje an. Maar ik ben de eerste om te erkennen dat ik niet de tekst heb gefileerd. En ook de komende tijd niet de tijd heb om dat te gaan doen. Vandaar dat gedoe met die native speaker.
    Native Amerikaans? Native bri'ish? Kies maar. Het is jouw band.

    Meer een twijfel of....., etc.
    Ik heb ooit een periode gehad dat ik in het Engels droomde.
    Dat doe ik nog steeds. Alleen niet meer in het Engels.
    Maar als de band ervoor kiest om een andere koers te kiezen, soit.

    Een rammelend betoog?
    Blijf dromen. In iedere taal.
    Kun je daar wat mee?
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Gelul, Erik. Als het aan veel Nederlanders ligt, is "ons" Engels pas oké als ieder schijntje van Nederlandse origine eruit is. Het liefst clonen we Brits of Amerikaans Engels, met Krezip als dieptepunt.

    Sabaton maakt van een Zweedse 'r' in Engels een handelsmerk. Zoiets zijn veel Nederlanders te trots voor. Zie ook de ironie hier... :s

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Gelul, Erik. Als het aan veel Nederlanders ligt, is "ons" Engels pas oké als ieder schijntje van Nederlandse origine eruit is. Het liefst clonen we Brits of Amerikaans Engels, met Krezip als dieptepunt.

    Sabaton maakt van een Zweedse 'r' in Engels een handelsmerk. Zoiets zijn veel Nederlanders te trots voor. Zie ook de ironie hier... :s
    Nee hoor. aan 'ons' Engels worden dezelfde eisen gesteld als aan 'ons' Nederlands. En die eisen worden ook niet ontmoet. We leven in een Google samenleving waarin alles op interweb wordt afgeschoven..... en daar vind je ook de antwoorden niet. Echt zoooooooo waardeloos joh.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Gelul, Erik. Als het aan veel Nederlanders ligt, is "ons" Engels pas oké als ieder schijntje van Nederlandse origine eruit is. Het liefst clonen we Brits of Amerikaans Engels, met Krezip als dieptepunt.

    Sabaton maakt van een Zweedse 'r' in Engels een handelsmerk. Zoiets zijn veel Nederlanders te trots voor. Zie ook de ironie hier... :s
    Krezip combineeet hun accent dan wel weer met extreem beroerde grammatica.

    Ik had eigenlijk de indruk dat de tekst wel klopt, hoewel dr frase "what is there to do" me wat on-Engels overkwam. Wel is de stijl van de tekst nogal ehmmmm..... Metallicaiaans. Geen volzinnen maar korte kreten, veelal in derde persoon. Had de schrijver ws ook gedaan als ie Nederlands had gebezigd.

    Als mensen vinden dat de tekst geen correct Engels bezigt, kunnen ze vast ook even citeren en toelichten? Nu blijft het zo woolish

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De discussie over het vermeende kromme Engels ten spijt, erg veel er aan veranderen gaat sowieso al niet meer. Het is immers al opgenomen. Ik hoor het er persoonlijk ook niet in. Ook ik krijg dagelijks te maken met Engelsen door mijn werk en ik kan er niks kroms in ontdekken. Het verschil tussen 'what's' of 'what is' is denk ik ook een keuze ten faveure van de flow, maar beide is correct Engels. Ik waardeer alle kritieken, maar voor mij is het geen discussie.

    Wat ik vind van het nummer. De gitaren zijn supervet geworden en de bas heerlijk dragend. Daarin hebben de jongens van A-broad erg puik werk verricht wat mij betreft. De bas klinkt erg lekker. Op mijn set tamelijk aanwezig, zonder de boel helemaal dicht te smeren, of boomy te worden en blijft daardoor dragend. De grens tussen dicht smeren en een dikke, vuige laag aan gitaren is soms best moeilijk vast te leggen en dat is wat mij betreft prima gelukt. Solo klinkt ook vrij 'woody', wat ik erg vet vind geworden. Drums ook dikke prima, hoewel de snare voor mij net iets meer 'snap' had mogen hebben. Then again, het is een vrij lomp nummer en past het ook wel weer. De tekst; smaakgebonden. Ik vind 'm wel tof. Het is geen kritische tekst, maar meer beschouwend, wat ook de bedoeling is geweest.

    Al met al, ik ben blij met het eindresultaat.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dat iemand dagelijks met Engelsen te maken heeft zegt weinig. Zelfs dat ze je complimenteren zegt weinig. Misschien ben je een lekker wijf, of zijn ze veel slechter gewend. Als je zeg maar ruim bovengemiddeld goed bent in Engels, weet je dat van je zelf. But then again, dat denken veel mensen onterecht hehe

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb dan ook niet gezegd dat mijn Engels bovengemiddeld goed is he.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top