Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 57

Discussie: Wat gebeurt er????

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb vandaag de Reezafratzitz naast de Mercurybox gehad. Totaal andere beestjes... De Reez is echt een distortion terwijl de MB een drive is met veel gain. De MB klinkt veel natuurlijker, amp-like... (heet ook niet voor niets Fluid Drive...)
    De Reeza mag dus weer weg..

    Ik heb niets kunnen ontdekken aan de patchcables. Wel lagen de outputjack van de MB tegen de inputjack van mijn booster met de metalen delen tegen elkaar (tussen de MB en de booster zitten nog een chorus, delay en een tuner).
    Zou dat iets kunnen zijn?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Wat gebeurt er????

    Heb je je patchkabels ook getest met een multimeter? En wat voor patchkabels heb je? Pre-fab, zelf gesoldeerd of solderless knutsels?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 29 mei 2017 om 22:20
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb ze getest met een mutimeter en de puntjes hadden geen verbinding met de schachten. Dan bleef de multimeter op 1 staan. Als ik dan bij voorbeeld de puntjes verbindt gaat de multimeter richting 0.
    Het zijn zelfgesoldeerde patchkabels van goede materialen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Goed zo! Zijn het HiCon pluggen? Mijn MB had daar moeite mee... raar genoeg kreeg ik, als ik een patchkabel had met HiCon pluggen, een volumedrop met mijn MB.... mijn laatste suggestie is dus een andere patchkabel voor en na de MB.... gewoon om dingen uit te sluiten... En anders weet ik het ook niet meer!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht

    Ik heb niets kunnen ontdekken aan de patchcables. Wel lagen de outputjack van de MB tegen de inputjack van mijn booster met de metalen delen tegen elkaar (tussen de MB en de booster zitten nog een chorus, delay en een tuner).
    Zou dat iets kunnen zijn?
    Nee, deze zitten dmv van de aarding van de patchkabel sowieso met elkaar verbonden, meet maar eens de
    weerstand tussen de beide metalen delen, dan geeft je multimeter ook R = 0 ...

    Ik kan er overheen gelezen hebben hoor, maar heb je nu al eens TS-achtig pedaal (dus 'iets' met een flinke low-cut), voor de BM geprobeerd? (met 'gain' nagenoeg dicht, en unity 'level', ik gok rond 12 uur)
    Het punt is dat iedere andere (transparante) booster, je probleem alleen maar gaat uitvergroten ...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Nee, deze zitten dmv van de aarding van de patchkabel sowieso met elkaar verbonden, meet maar eens de
    weerstand tussen de beide metalen delen, dan geeft je multimeter ook R = 0 ...
    Dat lijkt mij ook maar ik misschien iets met "lussen" of zo.... ik bekijk ook weirde eventuele oorzaken want de normale kan ik eigenlijk niet vinden.
    Wat betreft de booster.. ik had dus afgelopen gig dus ook al zonder de booster... Ik begin te denken dat het echt in het pedaal zit. Maar ga maar eens zoeken naar de klacht die er soms wel is en soms niet...

    Nog even naar het brakke kabel scenario... aangezien mijn kabels grotendeels in mijn board zitten ingebouwd is het lastig om kabels "even te vervangen. Maar als ik de input en de output van het board ga meten zou ik het toch moeten kunnen zien?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Waar en hoe ik ook meet bij de aarding, mijn meter geeft 1 aan (geen verbinding) of 001 (wel verbinding). Dus de aarding is overal intact. Ik zou de tipjes ook eens door moeten meten maar dan moet ik demonteren...

    Of het HiCon pluggen zijn kan ik niet meer achterhalen. Het zijn haakse, metalen pluggen. Toentertijd heb ik wel mijn best gedaan om goede pluggen te kopen.

    Even een andere invalshoek... zou het iets met voeding te maken kunnen hebben?


    Was het probleem maar makkelijk oproepbaar. Dat zou het troubleshooten flink makkelijker maken..
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 31 mei 2017 om 16:58
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ok.... het is met name de attack van de aanslag waarbij het geluid een soort dichtslaat, even lijkt te smoren. De eerste paar aanslagen lijken redelijk te gaan maar meer een meer heeft er iets moeite met de attack.
    Ik heb de booster en de MB helemaal van mijn board gehaald en alleen die twee er tussen gezet. Tevens een andere voeding gebruikt. Het is misschien iets minder maar het is er wel, alleen minder hoorbaar. Meer en meer raak ik overtuigd dat er iets ín het pedaal mis is. Door het board en de booster wordt het alleen beter hoorbaar en uitvergroot.
    Ook nog een andere booster er voor gegooid maar dat maakt geen verschil.

    Als we ons nu eens focussen op het pedaal, zou het kunnen zijn dat er iets kapot is waardoor met name het attacksignaal niet goed meer verwerkt wordt? Dat het pedaal de input niet meer goed verwerkt? Het geluid lijkt dicht te slaan en wordt fuzzier...

    Pedalen goeroes.... HELP!!!
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 31 mei 2017 om 17:57
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik zit met je mee te denken en vroeg me af of het niet de gitaarkabel zelf is?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Nope, ook al diverse geprobeerd..

    Diverse versterkers...
    Diverse gitaren.
    Diverse snoeren.
    Meerdere voedingen.
    MB + Booster geïsoleerd gebruikt.
    Andere booster.
    Patchcables
    Een goede buffer voor de MB geplaatst.....

    Het zou alleen nog maar het pedaal kunnen zijn...
    Kan die de output van mijn Bareknuckles (Rebel Yell, Holydiver en Crawler)niet kunnen "handelen"?
    Lijkt mij sterk...
    Is de combi JCM800 op een licht randje, MB en mijn humbuckers geen goede combi?
    Ik weet het niet..
    Of is de MB gewoon kapot?
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 31 mei 2017 om 18:10
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top