Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 57

Discussie: Wat gebeurt er????

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Het voelt inderdaad aan als "te hard door de eindbuizen heen blazen"...
    Ik moet maar eens flink de tijd nemen om ze op elkaar af te stellen... de setting van de Brunetti is zonder boost wel erg lekker. Zou zonde zijn om daar aan te zitten...
    Ik ga het eerst zoeken in de afstelling van de booster/andere booster...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Zou het ook een indicatie van de staat van mijn (eind)buizen kunnen zijn? Dat ze bepaald signaal niet meer goed kunnen verwerken?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Zo, even een avondje er in gedoken. Een ander boost hielp wel iets maar het was nog niet helemaal lekker. Ik heb de Mercurybox vervangen door een OCD en daar had ik het probleem helemaal niet. ik denk toch dat de Brunetti de echt boosdoener is.
    Zijn hier meer Mercurybox gebruikers die hem met humbuckers gebruiken?
    Voorlopig laat ik de OCD maar even op het bord staan en ga ik nadenken of de Mercurybox wel voor mij is.....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Zo, even een avondje er in gedoken. Een ander boost hielp wel iets maar het was nog niet helemaal lekker. Ik heb de Mercurybox vervangen door een OCD en daar had ik het probleem helemaal niet. ik denk toch dat de Brunetti de echt boosdoener is.
    Zijn hier meer Mercurybox gebruikers die hem met humbuckers gebruiken?
    Voorlopig laat ik de OCD maar even op het bord staan en ga ik nadenken of de Mercurybox wel voor mij is.....
    Zoals ik al zei, ik hem de MB2. Ik denk dat je van het solokanaal ook wel blij wordt. Ik gebruik hem op het cleane kanaal dat 'op het randje' staat. Op mijn drivekanaal van mijn RVI wordt het al snel te veel (mids en bas).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Update-je..... gisteren tijdens een vluggertje tussendoor wat nummers gerepeteerd op een Cube15. Ik had een DrNo PowerBooster en de Mercurybox bij mij..... En een gitaar met een Bareknuckle Rebel Yell..
    Ook hier ging het mis als ik de booster aantrapte voor een solo terwijl de MB aanstond.....
    Zoals telerocker al aangaf zal het toch voornamelijk aan de afstelling van de MB liggen.... Vanavond maar eens flink aan die knoppen draaien...
    (Overigens snap ik dan nog steeds niet wat er technisch dan gebeurt....)

    Kan het zijn dat de MB een booster over zijn nek jaagt? Dat er "iets dichtslaat" in de booster?
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 18 mei 2017 om 10:02
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Gisteravond tijdens een gig aan één stuk door ruzie gehad met de Mercurybox. Nu ook met mijn Les Paul én ook zonder de booster....
    Zou het gewoon in het pedaal zitten?
    Van de week er maar weer eens goed voor gaan zitten...
    Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.. het optreden is er wel een beetje mee verpest. In plaats van vol voor de show te gaan is je halve hoofd op de apparatuur gericht...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Wat gebeurt er????

    Wat klote! Dat is flink balen....

    Ik heb ook de mercury box (MB). Afgelopen repetitie een kutgeluid, kon de vinger er niet opleggen. Zonder de MB ging het wel, als ik de MB inschakelde, zakte alles in. Wat bleek!?
    4 (!) pedalen verder zat een patchkabeltje die bij doormeten bleek dat tip en ring niet 100% geïsoleerd was. Oftewel, brak kabeltje. ANDERE PEDALEN HADDEN ER GEEN LAST VAN MAAR MIJN MB WEL! Kabeltje vervangen en voilá: alles deed het weer uitstekend. Geen volumedrop meer. De smeuïge sound van de MB was weer terug.

    Advies: check ff al je patchkabels.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Hmmmmm, interessant...
    Ik heb afgelopen week inderdaad wat lopen klooien met pedalen en de MB is een aantal malen van en op mijn board gegaan... daarbij zou natuurlijk iets met de patchkabels gebeurd kunnen zijn.....

    Ik ga de boel nog wel een kans geven maar ik zat stiekem al een beetje op Marktplaats te kijken naar iets anders... een Reezefratzits of zo...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ik loop al 2 jaar voor een vervanger van de MB te zoeken. Ik vind de MB wat de groot.... maar ELKE keer als ik de MB weer hoor word ik blij!
    De enige 2 die qua sappigheid in de buurt komen zijn de Mesa V-twin en de Soldano Supercharger. Beiden joekels van pedalen.... dus die zijn geen optie.

    Mijn vermoeden is dat de Bogner Red het kunstje ook zou kunnen flikken maar die is ook al zo groot...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Zoals ik al zei, ik hem de MB2. Ik denk dat je van het solokanaal ook wel blij wordt. Ik gebruik hem op het cleane kanaal dat 'op het randje' staat. Op mijn drivekanaal van mijn RVI wordt het al snel te veel (mids en bas).
    Ik las ergens dat jij ook ervaring heb met de Reezafratzitz... klopt dat? Kun je die vergelijken met de Mercury box?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top