Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57

Discussie: Wat gebeurt er????

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard Wat gebeurt er????

    Ik loop al een tijdje tegen een vreemd probleem aan. Om het echt te kunnen oplossen moet ik toch begrijpen wat er gebeurt.

    Ik speel over een Marshall 4010 (licht randje) en een LP Custom met een Bare Knuckle Holydiver en soms een Iceman met een Bareknuckle Crawler. Op mijn board o.a. een Brunetti Mercury Box en een Catalinbread Serrano Picoso.
    Met mijn Gibson heb ik nergens last van.
    Maar als ik mijn Iceman bespeel met de Brunetti aan (gain op 01.00) en ik trap de Picoso (laatste in de keten) aan voor een solo lijkt het of het geluid gesmoord wordt en heeft iets fuzz-achtigs. Voor mij voelt het alsof en versterker "het niet aankan".
    De enige variabele in dit verhaal is dus de gitaar.
    De twee Bare Knuckles verschillen qua output niet erg van elkaar...

    Wat zou het kunnen zijn? Wat zou er gebeuren?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Je kan proberen om zoveel mogelijk parameters te elimineren. Haal alle pedals er tussen uit, andere kabels, andere amp etc.
    Hopelijk hou je na wat experimenteren de meest simpele situatie over waar het probleem zich in voordoet.

    Wellicht dat je dan beter ziet waar je het moet zoeken.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Klopt. Maar omdat het met de ene gitaar niet gebeurt en de andere wel wil ik graag snappen welk fenomeen zich voordoet.
    Blaas ik te veel output naar mijn buizen?
    De Crawler heeft meer laag... is dat het gene wat mijn versterker niet leuk vindt?
    Voor mijn gevoel zit het niet zo zeer in de pedalen maar meer in de amp...
    Maar voor het zelfde geld "slaat er iets dicht" in mijn booster als het Mercurybox signaal binnenkomt. Maar waarom dan niet bij mijn Custom en wel bij mijn Iceman?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik denk dat het 'probleem' (als je het zo al wilt noemen), inderdaad in de amp en booster combinatie zit.
    Bij een (transparante) booster blijft het frequentieverloop verhoudingsgewijs weliswaar hetzelfde, maar
    maar dynamisch worden de verschillen natuurlijk wel flink uitvergroot ...

    Goed mogelijk dat de amp rechtstreeks het (extra) laag van de Crawler prima verwerken kan, maar als
    het signaal lineair bijvoorbeeld + 10 dB versterkt word, in het laag volledig over de top gaat.

    Als je toevallig een TS-achtig iets beschikbaar hebt zou je deze even kunnen omruilen voor de booster
    met de gain (nagenoeg) dicht. Omdat dan alles beneden de 700 hz flink weggefilterd wordt, kun je i.i.g.
    achterhalen of het laag van de Crawler inderdaad het probleem veroorzaakt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    *Kuchverkopendiecrawlerkuch*

    Die Crawler heeft naast wat meer laag, ook behoorlijk meer mid, zou ook een oorzaak kunnen zijn. Wat Dutch zegt is al een goeie om uit te proberen. Misschien ook 's pielen met de hoogte van je element? Klein beetje lager kan misschien net voldoende zijn om je signaal niet helemaal over de zeik te laten gaan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik was inderdaad al een beetje aan het pielen met de pick-up hoogte maar dat deed ik tijdens de repetitie even snel tussendoor. Binnenkort maar eens de tijd ervoor nemen.
    Verder heb ik ook nog wat boostertjes en ts-achtigen liggen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Bij mijn laatste repetitie deed het zich ook, in mindere mate, voor bij mijn Les Paul..
    Ik moet het dus toch zoeken in de combinatie Mercurybox-Serrano Picoso.....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Tsja, ik kon me sowieso al niet voorstellen dat de verschillen tussen de twee humbuckers dit probleem zou kunnen veroorzaken. Vreemd. Heeeeeel vreemd.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Je stapelt (low)mids op (low)mids. De Crawler is al rond en middy-middy en heeft een flinke dosis laag, de Brunetti is vanzelf ook vrij smooth. Met een booster wordt het dus te veel van het goede.

    Ik heb een Crawler in mijn strat en beschik over de Mercury Box 2 en herken je probleem. De MB2 gebruik ik alleen op het cleane kanaal, waarbij de afstelling van het laag cruciaal is. Heb je dat voor elkaar, dan krijg je een dijk van een sound. Overigens prikt het solokanaal van de MB2 veel beter door de mix (dankzij de mid-knob) dan de MB1-kant. Maar het karakter blijft smooth.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ik heb iets vergelijkbaars gehad met gestapelde effecten. Volgens mij blaas je te hard door de eindbuizen heen. Probeer eens de input gain naar beneden te halen of als dat niets oplost de master te halveren en dan nog dezelfde schakeling nog eens?
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top