Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    2* single coil lijkt me wel de moeite.
    Mensuur, vind ik heerlijk, had ik veel eerder moeten doen, dat over 24 bewegen, gaat lekker, en je gaat er gewoon andere dingen door doen.
    Alleen al daarom de moeite om één in je rig te hebben.
    Voor mij overigens helemaal niets Kurt Cobain aan, mijn Mustang is vooral Ennio Morricone.
    Wat je wel mist op een Duo Sonic is de elementschakeling als op een Mustang; persoonlijk vind ik die erg bruikbaar, alleen al daarom zou ik liever daar naar uitkijken...
    Maar ach wat.
    Gewoon eens uit gaan proberen johh...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik geloof best dat die 24 inch lekker speelt, en dat je er ook anders op speelt.

    Alleen vraag ik me af of zo een Duo Sonic of Mustang nu een heel specifiek eigen geluid heeft, of toch meer vanilla is. Ik ga er eens op spelen in de winkel om het zelf te ervaren, als ik er 1 tegenkom.

    Op die foto's op de Fender webpagina lijkt die gitaar vooral een mode accessoire, goed voor je underground credibility...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Origineel hebben de short scale offset een heel specifiek geluid, veel verder van een Les Paul kan je niet komen. Het dicteert daarmee gelijk zijn eigen genre wat ook de charme ervan is, ls je niet into surf of alternative shoegaza bent heb je er weinig te zoeken.

    Mclaughlin speelde in zijn vroege jaren op een short scale offset, beginnersfout, geen kennis van zaken zou hij later zeggen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik speel soms grunge, nummers van Nirvana. Ik speel allerlei soorten muziek met mijn 24 inch gitaren. Wat mij betreft zijn ze geschikt voor alle muziek genres.

    Het klinkt natuurlijk wel anders, maar zeker als je veel effecten gebruikt is dat verschil wat mij betreft te verwaarlozen.

    Ik krijg uit mijn Fender Jag-stang een prima Hank Marvin geluid om maar wat te noemen.

    De Fender Cyclone heeft overigens geen 24 inch mensuur maar een 24.75 mensuur zoals een Les Paul.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik speel allerlei soorten muziek met mijn 24 inch gitaren. Wat mij betreft zijn ze geschikt voor alle muziek genres.
    Mee eens! niet de gitaar bepaald het genre maar de speler. Je hoeft ook geen rock te spelen als je op een SG speelt om maar wat te noemen.

    Verder vind ik de originele Mustangs beste coole gitaren. Alleen deze serie snap ik niet zo. Vanwaar die humbucker en die P90's? Is het net niet als je het mij vraagt....Ook die Mustang bas met een P element snap ik niet. Voor mij moeten ze gewoon single coils hebben....

    Waarom moeten al die reissue's altijd zo geforceerd afwijken van het origineel? Waarom niet een echte kopie met dezelfde specificaties?
    Laatst gewijzigd door apekop; 13 april 2017 om 15:13
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Ik ben juist gek op P90's. Ik heb er zelf één in mijn Tele gezet. En het is een keuze, hè? Ze hebben ze ook met sc's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Origineel hebben de short scale offset een heel specifiek geluid, veel verder van een Les Paul kan je niet komen. Het dicteert daarmee gelijk zijn eigen genre wat ook de charme ervan is, ls je niet into surf of alternative shoegaza bent heb je er weinig te zoeken.

    Mclaughlin speelde in zijn vroege jaren op een short scale offset, beginnersfout, geen kennis van zaken zou hij later zeggen.
    Toch, komt bij mij nauwelijks gain bij kijken.

    Surf doet ik ook niet aan, al waardeer ik de reverb vibe die mijn Mustang me geeft.
    Ik speel er echt vooral van die Ennio Morricone dingetjs mee, en Angelo Badalamenti's Twink Peaks vibe dingen, Phil Spector vibe gaat er ook lekker op, en wellicht raar, maar ik heb geen strat gekend waar ik gemakkelijker van die Nile Rodgers dingetjes uithaalde, dan uit mijn Mustang ?

    Het is gewoon glashelder, met veel resonantie/natuurlijke galm (anders dan sustain en LP ja).

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Suspense dus.
    En door het ontbreken van overmatig sustain (altijd op te lossen met effecten, ik heb mijn gitaren liever zonder) ideaal -vind ik- om slide mee te spelen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Waar komt die natuurlijke galm dan vandaan? Uit de brug?

    Mustang lijkt me toch vooral een student gitaartje, voor kleine handen. En die kwamen in de pawn shops terecht, en slackers die een bandje begonnen kochten die gitaren dingen bij gebrek aan budget voor wat beters. Of om op het podium kapot te slaan.

    Ik snap dat je er ook andere dingen mee kan doen, en niet om te trollen, maar is ie niet gewoon een beetje overrated als Fender model?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Ik ben er blij mee.
    Heb een Fender Strat Plus gehad bijvoorbeeld, en een Fender Telesonic, over het algemeen hoog gewaardeerd, maar ik vond het driemaal niets.
    Galm heeft waarschijnlijk met de brug te maken ja, heb je met die Duo-sonic wellicht minder.
    Elementschakelingen spelen ook een rol.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top