Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1

    Standaard Iemand ervaring met de nieuwe Fender Offset series

    Ik zit er aan te denken een Fender Duo Sonic uit de fender offset series te gaan bestellen. Heeft iemand ervaring met deze "nieuwe" serie gitaarmodellen? De Mustang in Olive Green vind ik ook wel aantrekkelijk.

    Ik heb op google nog niet veel reviews kunnen vinden van deze modellen.

    https://www.fender.com/pages/duo-sonic-mustang
    Laatst gewijzigd door Smeigel_12000; 12 april 2017 om 08:57 Reden: Link vergeten
    SPELUHHHHHHH!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Geinig. Kende deze serie nog niet. In het filmpje zag ik dat deze gitaren een 24 inch scale hebben. Dat is nog korter dan een die van een les Paul. Dus voor een Fender fanaat kunnen deze gitaren vreemd aanvoelen denk ik.

  3. #3

    Standaard

    De Fender Jaguar is ook 24" scale Rogueny, evenals de oude mustangs, Duo-sonics en Musicmasters. Dus niet geheel onbekend bij de fender fanaat :-).

    Ik vraag me wel af hoe ze met droptunings omgaan. Met 012 of 013 moet dat wel goed gaan toch?
    SPELUHHHHHHH!!!

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb er eentje, een duo sonic met een humbucker in de brugpositie meerdere malen uitgeprobeerd. Wat mij opviel was dat de driestandenschakelaar niet goed was. Op een van de standen gaf de gitaar geen geluid. Iets wat je vooral tegenkomt bij gitaren uit de laagste prijsklasse. Bij een gitaar van 550 euro verkoopprijs, ook niet al te duur weliswaar, moet dat toch wel in orde zijn lijkt mij.
    De bespeelbaarheid is prima en de stemvastheid is ook goed. Wel vond ik de humbucker in de brugpositie wat schel klinken.

  5. #5

    Standaard

    Thanks Brad, dus een beetje gemengde gevoelens? Misschien is het een mooie basis voor wat mods? Andere pickups, betere hardware, etc.
    SPELUHHHHHHH!!!

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een mooie basis voor modificaties is het volgens mij zeker. De basis van het instrument is goed. In elk geval van het exemplaar dat ik heb uitgetest. Er hing ook nog een Duo sonic met twee single coils. Als ik weer in daar in de buurt ben zal ik die ook eens uitproberen als die er nog hangt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Wel een mooi concept inderdaad. Voor mij persoonlijk wel wat uit verhouding, ik vind hem te veel hout achter de brug hebben. Maar eerlijk is eerlijk, het is wel weer eens wat anders dan een strat of een tele.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Hoog Kurt Cobain gehalte, ook in die reclame van Fender. Nieuw uit de doos niet natuurlijk, eerst flink mishandelen (ik hen Montage of the Heck gezien op tv, vorige week...)

    Die duo sonic ziet er wel leuk uit, ik vraag me af wat voor bijzonder geluid een 24 inch scale geeft met een kleine body?
    Laatst gewijzigd door raabje; 12 april 2017 om 20:47

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smeigel_12000 Bekijk bericht
    De Fender Jaguar is ook 24" scale Rogueny, evenals de oude mustangs, Duo-sonics en Musicmasters. Dus niet geheel onbekend bij de fender fanaat :-).

    Ik vraag me wel af hoe ze met droptunings omgaan. Met 012 of 013 moet dat wel goed gaan toch?
    Serieus? Ik leer hier elke dag wel weer wat haha! Ik heb dus ook nog nooit iets anders dan een strat of tele van Fender in m'n handen gehad. Vraag me nu toch wel sterk af hoe dat dan speelt!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Fender aan de "P90" en een bloody shame dat er geen trem is. Voor de rest zie ik weinig nieuws, allemaal -pawnshop/cyclone- al eerder gedaan. Groene kleur is nieuw.

    Ik kijk nog steeds losjes uit de ooghoeken naar een Compettion Cyclone III maar dat model liep voor geen meter dus dun gezaaid (wat het alleen maar leuker maakt)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top