Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind offsets wel tof, al is de mensuur niet ieders ding. De nieuwe Squier Jazzmaster met hardtail lijkt me een hoop gitaar voor het geld. Echt een gitaartje voor erbij.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Vind het een typisch stigma; studentengitaar, alsof het een station om te passeren is wanneer je het gitaar spelen wat beter onder de knie krijgt.
    Liefde schuilt voor mij vooral in de sound, en die is in mijn beleving inderdaad gevolg van mensuur, brug & schakelingen pups.
    Vermoed dat hardtail veel meer richting telecaster gaat.
    Ben er zelf ook best nieuwsgierig naar, zie me mijn telecaster nog weleens dumpen voor een Musicmaster ja.

  3. #33
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Zoals Fender zelf al zegt. De Mustang is ontworpen als een studiegitaar maar het is gebleken dat dat model is voorbestemd voor grotere daden. Die offset serie is op de markt gebracht omdat er veel vraag is naar duo sonics en mustangs voor een redelijke prijs.

    Die mensen zal het een zorg zijn dat die modellen in eerste instantie zijn ontworpen als studiegitaar. Als het werkt dan werkt het.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Als in studiegitaar...
    Kan het mezelf in die zin voorstellen, dat ik merk dat ik veel meer met akkoordenprogressie bezig ben, wellicht doordat ik meer spreiding heb dankzij de mensuur.
    Kan me ook voorstellen dat het voor veel grungers een lekkere raggitaar is.
    Voor mij daarentegen, de ontbrekende sustain, en juist het harpachtige wat daarvoor in de plaats komt, maakt dat ik meer overwogen, en veel gearticuleerder ben gaan spelen.
    Vind het gemakkelijker om meer is minder stijl te spelen op mijn Mustang, dan op andere gitaren waarop ik al gauw opzoek ben naar die volgende noot.
    Gun mezelf meer adem op dat apparaat, en het is eigenlijk de eerste gitaar waar ik gemakkelijk liedjes schrijf, in plaats van gitaarpartijen jengel.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Niet zozeer student maar budget, de youngsters bedieneen want grote kans dat het bij je bleef als daar geld verdient ging worden, zo was het idee. De gitaren waren niet minder maar gestript van toeters en bellen en de kleinere mensuur zal wel rekening hebben gehouden met kleinere handen.
    Dat gaat allang niet meer op natuurlijk, gitaren zijn relatief goedkoper geworden en bovendien wordt er bij budget nu wel op productie en materiaal bezuinigd.
    Die Fenders waren er trouwens in twee soorten mensuur, net zoals sommige Rickenbacker en Gibson modellen. En Fender had daarnaast een A en een B neck, de eerste is smaller.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 april 2017 om 19:06
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Niet zozeer student maar budget, de youngsters bedieneen want grote kans dat het bij je bleef als daar geld verdient ging worden, zo was het idee. De gitaren waren niet minder maar gestript van toeters en bellen en de kleinere mensuur zal wel rekening hebben gehouden met kleinere handen.
    Dat gaat allang niet meer op natuurlijk, gitaren zijn relatief goedkoper geworden en bovendien wordt er bij budget nu wel op productie en materiaal bezuinigd.
    Die Fenders waren er trouwens in twee soorten mensuur, net zoals sommige Rickenbacker en Gibson modellen. En Fender had daarnaast een A en een B neck, de eerste is smaller.
    Nou, door Fender zelf werden ze letterlijk 'student guitars' genoemd. Maar de Mustang, volgens mij de laatste gitaar die ome Leo zelf nog heeft ontworpen, was zo geavanceerd dat je inderdaad eigenlijk niet meer kon spreken van een 'student guitar'. Het ding was in wezen meer gitaar dan een Esquire (om maar een duurder alternatief te noemen).
    En ja, ze werden aangeboden in twee verschillende mensuurtjes. Dat gold ook voor de Jaguar, al zul je niet snel de versie met de korte mensuur tegenkomen. Hetzelfde geldt voor de breedte van de neck. Je had A en B, maar de standaard was B (als ik me niet vergis) en de A kom je nauwelijks tegen. Ook omdat geen hond wist dat er iets te kiezen viel.

    Ik zou trouwens nog steeds een moord doen voor een Mustang. Maar ik zou ook een moord doen voor een Jaguar of een Jazzmaster. En voor sommige Gretsches zou ik een heel dorp uitmoorden. En zo kan ik nog wel een zooi gitaren opnoemen.
    Om misverstanden te voorkomen, dat gemoord is allemaal maar bij wijze van spreken. Ik ben een pacifist.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb vandaag even de Duo Sonic en Mustang vastgehouden in de winkel. Viel me op dat alles na de 12e fret slecht bereikbaar is, 12e fret zit bijna op de body, tenminste, zo voelt het, nogal krap.

    Met de hardtail strat brug hadden ze wel sustain, en zover ik onversterkt kon horen geen galm (logisch, geen veren voor een tremelo, en alleen een simpele brug).

    Ik vond het weinig Fender gitaar voor de prijs, maar dat is IMHO. Halsen waren wel o.k, prima dikte en breedte. En lekker licht.
    Laatst gewijzigd door raabje; 18 april 2017 om 14:38

  8. #38

    Standaard

    Zo, hele discussie geworden dit :-). Uiteindelijk had ik eigenlijk de keuze gemaakt om toch nog een extra telecaster te gaan zoeken. In de winkel komende (met de intentie om wat teles te gaan proberen) stond deze Duo-Sonic uit de Squier Classic Vibe serie me aan te staren. Eigenlijk meteen verkocht, maar toch nog even naast wat teles geprobeerd. Natuurlijk twee totaal verschillende gitaren maar goed. Uiteindelijk toch met de Duo Sonic naar huis gegaan:

    kostenlose bildercertificity.com

    Ik heb er wel na wat oefensessies andere elementen in gezet. Het zijn geen slechte elementen maar naar mijn smaak iets te lief. Er hangt nu een Seymour Duncan Quarterpounder in de brug, en een dimarzio True velvet in de halspositie. Top gitaartje, zeker voor onder de 400,-
    SPELUHHHHHHH!!!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Lookin' good.

  10. #40
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ja dat model ziet er erg mooi uit. En shortscale natuurlijk!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top