Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Zoom MS-50G met Kenton MIDI USB Host patch selecteerbaar door MIDI voetpedaal

    Ter info.

    Laatste tijd wat verdiept in de methodes van op afstand aansturen van de Zoom MS-50G. En omdat ik geen zin had in zelfbouw vorige week maar eens even de Kenton Midi USB Host besteld. Want zoals zo vaak leidt proberen vaak tot weten.

    Dus de boel maar eens aangesloten. De midi footcontroller (iCtrl-R Mini) aangesloten op de Midi in van de Kenton Host en de USB uitgang van de Kenton aan de mini usb (computer) aansluiting van de Zoom MS-50G.

    Het Werkt!

    Ik kan nu met de midi footcontroller een willekeurige patch selecteren. Meer heb ik niet nodig. En de Zoom kan nu veilig dicht bij de versterker blijven met ook nog eens kortere signaalkabels en dus minder ruis en brom.

    Nog wel wat verzinnen voor wat phantoomstroom naar de Midi footcontroller en een MIDI Thru aansluiting naar de EVH51553 versterker om ook de kanalen via midi te kunnen schakelen.

    Foot controller: http://www.daelectronics.com/
    Host: http://www.kentonuk.com/products/ite...usb-host.shtml
    Multi effect: https://www.zoom-na.com/products/gui...p-guitar-pedal
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  2. #2

    Standaard

    Fijn dat het werkt, maar het klinkt als een erg dure oplossing om een pedaaltje van 100 piek bruikbaarder te maken. Maar goed, een beetje MacGyveren is natuurlijk ook niet verkeerd.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  3. #3

    Standaard

    De Zoom en Midi foot controller had ik nog.
    Ik ging er van uit dat het niet zou werken met de Kenton.
    Maar mijn bek viel open toen bleek dat het gewoon werkt.
    Of dat €125 waard is moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  4. #4

    Standaard

    In principe heb je meer dan 100 effecten in dat pedaal zitten. Als je daar 225 euro voor betaald is dat niet veel geld als je veel van die effecten ook gebruikt. Ik gebruik zelf zo'n 10 effecten uit mijn MS-100bt, en live ongeveer 4 of 5, dus ik ben voor een iets goedkopere oplossing gegaan: een true bypass looper gekocht van 40 euro en de MS-100bt in de loop van dat pedaaltje aangesloten. Ik kan nu met de knop van de MS-100bt door patches scrollen (live zijn dat er dus maar 4 of 5), en met de truebypass looper schakel ik de hele Zoom in en uit de keten (dus het effect aan en uit). Vóór een optreden stel ik dus in welke patches ik allemaal wil gebruiken.
    Voor mij werkt dit perfect want ik gebruik ook maar maximaal één effect per nummer uit het apparaat, dus voordat we beginnen met het spelen van een nummer waarbij ik bijvoorbeeld een phaser nodig heb scroll ik ff naar de phaser, en dan kan ik tijdens het nummer gewoon de true bypass looper gebruiken om de phaser aan en uit te zetten.
    Mijn originele idee was eigenlijk om mijn tuner dan ook nog eens van mijn pedalboard af te gooien, omdat die ook al in de Zoom verwerkt zit, maar uiteindelijk vond ik gevoelsmatig toch mijn Korg tuner wat betrouwbaarder.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Waarom moeilijk doen?
    Een Zoom G5 is tweedehands 150 euro.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #6

    Standaard

    Nog even ter toelichting

    Eis 1: Met de MS-50G MET MIDI schakelbare patches hebben met zo'n 5 (willekeurige) effecten die ik in de loop van mijn MIDI schakelbare EVH5153 50 wil hebben.

    Eis 2: Ter voorkoming van tapdansen dienen de MS-50G patches direct te kunnen worden geselecteerd TEGELIJK met en VIA MIDI geselecteerde kanalen van de EVH 5153 50.

    Eis 3: Op het podium alleen een kleine Midi Foot Controller met Phantom Power (1 kabel).

    Eis 4: Zo kort mogelijke bekabeling tussen EVH5153 50 en de Zoom MS-50G. (minder ruis en brom)

    Eis 5: Zo mogelijk het volume verschil van groen en blauw op de EVH5153 50 oplossen.

    Met de Kenton Host en een zelfgemaakt kastje voor MIDI thru en Phantom power blijkt dit allemaal mogelijk.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top