Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 74
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Wat mijn eerste.. geen idee. Ik heb ergens een foto van een zelf getimmerd plankje met daarop een Melos mini phaser, guyatone delay, een barcus berry pre amp en een systech overdrive. Daarvoor had ik in ieder geval een dunlop Wah en een dynacord tape delay. Losse reverb pedaaltjes bestonden niet bij mijn weten.
    Begin tachtig kocht ik een pearl voeding voor pedaaltjes, heb ik nog steeds, werkt nog steeds prima.

    Op een bepaald moment ben ik foto's van gitaren en apparatuur gaan maken, een soort early show you gear. Grappige foto's, d'r staat een 100 watt electrovoice hoorn op een 4x12 London city, een competition Mustang waar een wide range in gehakt is naast een ARP avatar... ik sleepte het allemaal mee blijkbaar.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Stom toevallig mijn eerste..... maat van me maakte mixjes en had er 2 gekocht. Hebben m'n broer en ik voor een zacht prijsje overgenomen.


  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Dit was mijn allereerste pedaal. Gain voluit en dan ook nog in een overstuurde amp. Heerlijke sustain!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #24

    Standaard

    Aria metal pedal
    geen metal maar klonk lang niet slecht.............of wel


  5. #25

    Standaard

    een MXR flanger, heb ik nog steeds, zo'n 30 jaar geleden gekocht voor 25 gulden. Het ding stoorde maar de winkelier (heb ik veel later nog een paar optredens mee in Spanje gedaan) heeft 'm keurig gerepareerd. Ooit maar weer eens aansluiten.


  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zo uit m'n hoofd, ik denk deze:



    Zal niet erg lang gebruikt zijn en wellicht ergens voor ingewisseld. Zoals alles niet erg lang in mijn bezit was toen ik begon.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Opvallend veel zwart gekleurde pedalen zie ik voorbij komen. Dat was kennelijk ooit mooi. Toen kwamen de vrolijke Boss-kleurtjes. En nu gaat het alle kanten op. :-)
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Mijn eerste pedaal was een Boss WP2. Power driver.
    Enorm kutpedaal. Heb hem nog steeds en hij is kapot.
    prut...

  9. #29

    Standaard

    Twee eerste pedalen:
    - Schaller distortion booster
    - Schaller treble booster

    De treble booster stond altijd aan, de distortion maar betrekkelijk weinig.
    Gekocht???? 1967 of 68?????
    Vorig jaar, na een oproep bij gratis af te halen hier op GN, aan Storm gegeven. 15 jaar, gok ik.
    En ja, deden het gewoon nog. Niks mee aan de hand. Gewone GN'ers trokken er kennelijk hun neus voor op. storm was de koning te rijk.

    Hele dikke weerstanden met gekleurde ringen. Germanium transistors. Ja, hè hè, made in germanium dus ook. Van net voor de Japanse golf.
    Een keer per jaar een nieuw 9 volts blokje en hij kon weer een heel jaar dienst doen.

    Foto's? Die nam je alleen als je ging trouwen of zo.
    maar ze waren grijs met een soort hamerslag gemoffelde bovenkant. Ruisen als een malle. Mooi spul.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onkelpazuzu Bekijk bericht
    Opvallend veel zwart gekleurde pedalen zie ik voorbij komen. Dat was kennelijk ooit mooi. Toen kwamen de vrolijke Boss-kleurtjes. En nu gaat het alle kanten op. :-)
    Het zit een beetje in de volksgenen. Grosso modo zou je kunnen zeggen, de Japanners doen in felle kleurtjes (en ook wacky), Amerikanen zijn praktisch (of een handmade vibe), Duitsers industrieel, Italianen design en Engelsen gewoon eigenwijs (met hun rare afmetingen)
    Het zal tegenwoordig wat meer door elkaar lopen omdat iedereen naar elkaar kijkt maar je ziet vaak nog steeds die lijnen terug.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top