Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 74
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ergens in 80s gok ik, van mijn zuur verdiende centen - 2e hands dat wel



    Later heb ik er nog meer van gekocht en ze in een pedal-koffer gedaan (pedal board had ik toen nog nooit van gehoord)

    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Een Zoom 4040:


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik denk dat de eerste een Ibanez AD-80 was

    weggedaan omdat ik voor de digitale delays ging. Had m nooit weg moeten doen, maar ja. Al helemaal niet als je ziet wat er nu voor gevraagd wordt. Het moet 1998 zijn geweest dat ik hem voor 75 gulden verkocht.

    Het kan ook nog zijn dat de boss hm-3 er ietsje eerder was, weet ik niet helemaal zeker meer.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard



    Begin jaren 80. Ik ging gelijk met mijn Ibanez stratje in een hardrockbandje. London City full stack van mijn ouders gekregen. Scheurde voor geen meter natuurlijk. Later ingeruild voor een MXR distortion+. Ibanez destroyer aangeschaft en toen hoorde ik er bij.
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    [QUOTE=grayfink;3304929Ibanez destroyer aangeschaft[/QUOTE]

    Een rode, of niet?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Yup, geschroefde hals, fijn ding was dat.

    ALLES IS VERKOCHT!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De enige juiste kleur voor die gitaar!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Een ibanez standard fuzz, gekocht voor 25 gulden (dus zeg 10 euro) in 1989 ofzo. Later weer verkocht voor ongeveer hetzelfde bedrag. Brengen tegenwoordig 800 dollar op ofzoiets :-)

    Zo'n ding dus:

    http://effectsfreak.com/effect/ibane...d_fuzz_no._59/

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard



    Da's voor het eerst dat ik een pedaal met schuifpotmeters zie (afgezien van parametrische EQ). Wel handig, want ook die kun je met de voeten redelijk bedienen. Maar tegelijk ook kwetsbaarder voor bierdouches e.d.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Overigens ben ik zelf nooit met een fabriekspedaal begonnen. Omdat ik als hobby ook al elektronica had en gezien de leeftijd geen geld voor dure versterkers en effecten, knutselde ik zelf van alles in elkaar. M'n eerste gitaarversterker was een eindtrapje uit de Elektuur met een HiFi (Baxandall) toonregeling en een Philips AD3800M speaker

    Mijn eerste stompbox was een compressor overdrive, eveneens uit de Elektuur. Een publicatie uit 1988 en het ding ligt nu nog ergens in een doos. Ik heb daar veel van geleerd. In de basis een regelrechte tonesucker, daar was ik al snel achter. Er zijn de nodige mods op uitgevoerd, waardoor het pedaal uiteindelijk best bruikbaar is, een uniek geluid heeft en meer mogelijkheden heeft.

    Dit was het originele circuit:



    - R25 is weggelaten en R21 t/m R24 zijn in waarde verhoogd om zo minder tonesuck te krijgen.
    - Het compressor circuit rond IC1, T1 en T2 is gewijzigd, T2 is weg en T1 is nu een BF245. BF256 FETs hadden onderling nogal wat spreiding in specs en het was zonder selecteren moeilijk het originele circuit lekker werkend te krijgen.
    - Er zit een schakelaar in om het signaal vanaf P2 (uitgang compressor + bright-schakelaar) direct naar de uitgang te schakelen en dus het overdrive gedeelte te bypassen. Zo kan ik dus de compressor apart gebruiken.

    Ik moet hem weer eens tevoorschijn halen en er wat plaatjes van schieten ter lering ende vermaeck
    Laatst gewijzigd door Plant; 12 april 2017 om 01:21
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top