Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 74
  1. #1

    Standaard Je eerste effectpedaal

    Kun je je nog herinneren welk effectpedaal je het eerst hebt aangeschaft? Vertel!

    Hier is mijn eerste pedaal. Een Tokai TFL-1





    Misschien vreemd om te beginnen met een flanger in plaats van overdrive of distortion maar ja, het was begin jaren tachtig en ik was fan van the Cure.

    Ik wist toen niet precies welke flanger Robert Smith had, maar ik vermoedde dat het wel een Boss zou kunnen zijn. In die tijd gebruikte immers zowat iedereen Boss effecten.

    Dus ik naar Muziek Staffhorst in Utrecht waar ze de Boss BF-2 verkochten. Maar helaas... die bleek meer te kosten dan ik op dat moment kon betalen. Gelukkig was er ook een flanger van een merk waar ik nog nooit van had gehoord: Tokai. En die was een stuk goedkoper!
    Nu deden ze bij Staffhorst vaak nogal moeilijk wanneer je als jong gastje iets uit wilde proberen. Het verbaast me dan ook niets dat die zaak uiteindelijk failliet is gegaan.
    Ik geloof dat ik uiteindelijk die Tokai zonder uitproberen heb gekocht. Gelukkig heb ik daar nooit spijt van gekregen.

    Het is echt een geweldige flanger! Ondanks dat het mijn enige pedaal was kreeg ik hiermee plotseling een enorme verscheidenheid aan geluiden. Later heb ik hem nog eens vergeleken met een Boss maar hij doet totaal niet onder voor het grote merk. Het klinkt uiteraard anders maar zeker niet slechter.
    Ik heb deze flanger nog steeds, al staat hij niet meer op mijn pedalboard omdat de aan/uit schakelaar lam is.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Een of andere zwarte Dunlop fuzz met twee knoppen met rubberen ringen. Was rond 1992 denk ik.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Een nieuwe Boss Bluesdriver, en die heb ik nog steeds.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat was deze volgens mij. Voor wat meer sustain.


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Leuke draad.

    Marshall Jackhammer voor weinig. Ook voor weinig weer van de hand gedaan, wellicht aan een mede GN'ter.

    Gun iedereen een meevaller.

    Te heftig voor mijn situaties. En nog een beetje bijkleuring en hiss kado. Maar wel gaaf om voor het eerst op iets te trappen en je geluid te horen veranderen!

    Zag er verder prachtig uit en puntgaaf van de hand gedaan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Een tweedehands Ibanez Metal Charger, ergens rond 1990 moet dat geweest zijn. Ik heb hem nog liggen, maar gebruik hem eigenlijk niet. Wat ik er altijd mooi aan vond, waren de drie (!) toonregelaars (naast gain en level) voor 'edge', 'attack', en 'punch', geloof ik (kwam min of meer overeen met hoog, mid, en laag). Een brute hoeveelheid gain, maar uiteindelijk toch wat te klinisch als ik het me goed herinner. (Maar ik krijg nu wel zin om hem weer eens tevoorschijn te halen.)
    Laatst gewijzigd door Onkelpazuzu; 11 april 2017 om 16:49
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  7. #7

    Standaard

    Boss DS 2 ( turbo distortion) nog steeds in bezit, nog zelden in gebruik, wel mee als back up naar gigs meestal

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Deze, zo rond de half 70'er jaren. Ik heb hem nog steeds en doet het nog steeds:


  9. #9

    Standaard

    Voor mij een Boss SD-1 en die heb ik ook nog steeds ergens ;-)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mijn eerst effect pedaaltje was deze:



    Op zich mooi pedaaltje, subtiele delay.
    Moet zo rond 1992 zijn geweest, tweedehands bij Huigens gekocht.
    Oldskool ding😉

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top