Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Betrouwbaarheid verkoper

    Ik heb een fender mustang 3 op het oog via marktplaats om bij ons repetitiehok neer te zetten zodat ik niet steeds hoef te slepen met versterkers, en omdat het mij wel een interessante amp opzich lijkt.

    Nu geeft de verkoper aan dat hij maandag tm zaterdag van 8:00 tot 22:00 weg is voor werk. Aangezien ik zondags nooit kan wordt het dus praktisch onmogelijk voor mij om dat ding op te halen. Nu kan hij hem wel opsturen, en hij vraagt meteen of ik paypal heb. Ik heb wel eens nare dingen over transacties via paypal gehoord.. Zouden jullie dit vertrouwen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou de volgende dingen bij hem checken:
    Google z'n complete naam,
    Check hoelang hij op mp ingeschreven is
    Check z'n advertentie tekst, staat ie vol met taal en stijlfouten, niet kopen!
    Zeker geen geld zomaar overmaken!
    Vraag naar z'n adresgegevens en check het met google maps.

    En stel jezelf de vraag of het het waard is deze tweedehands te kopen of toch nieuw? Ze zijn nieuw ook betaalbaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Paypal is best veilig, als je wel de optie betalen voor object met kopersbescherming ipv de geld overmaken naar vrienden optie.
    kijk eens naar hun website om te zien hoe t werkt of bel ze even voor meer informatie.
    ze brengen wel een klein percentage in rekening maar volgens mij is dat in dit geval voor de verkoper
    verder zijn arjan's tips ook erg goed.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #4

    Standaard

    Hij is al 11,5 jaar actief op MP en er staan geen spel/taalfouten in de advertentie.

    Maar wat ik nu bijvoorbeeld zo vreemd vind, is dat hij mij zijn rekeningnummer geeft en zegt: ik stuur het pakket morgenvroeg op. Aangezien we niet bij dezelfde bank zitten staat dat geld morgenvroeg misschien nog niet eens op zijn rekening. Het zou toch logisch zijn als hij eerst het geld wou zien en het dan op zou sturen?

    Ik vraag hem nu maar eerst eens om zijn gegevens, bedankt voor de reacties!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Alle tips van Arjan en dan zeker zijn volledige naam en adres vragen. Doet hij daar moeilijk over, weet je genoeg.

  6. #6

    Standaard

    als ik het wil laten opsturen,

    Dan begin ik meestal nog met "kan ik langskomen om te testen" vragen.

    Dan haken de oplichters al grotendeels af volgens mij.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #7

    Standaard

    Als het niet goed voelt gewoon niet doen! Ophalen of anders niet zou ik zeggen.

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Iemand die zegt 6 dagen per week werkt tussen 8 en 22 uur is bij mij een vraagteken.

    Is het niet mogelijk om de amp op te laten halen door een maat of gitaarnet vriend die wel op zondag kan.
    Of precies om 22 uur voor de deur bij hem.



    En er zijn nog de paasdagen en Hemelvaart.
    Vriendelijke groet,

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Hoelang iemand op MP 'actief' is, zegt natuurlijk geen ene moer.... Ooit een keer een accountje aangemaakt
    om te kunnen bieden op een zuurkoolstamper? Tada!, 11 jaar 'actief' op Marktplaats... pfff

    Deze kan ook een hoop ellende voorkomen, i.i.g. als het eerder tot een veroordeling is gekomen.

    Verder komen die versterkertjes op MP regelmatig voorbij, dus als er echt niets af te spreken is ...

  10. #10

    Standaard

    Iemand die zegt 6 dagen per week werkt tussen 8 en 22 uur is bij mij een vraagteken.
    Dat vind ik dus ook.. Gisteren avond stuurde hij dat hij had gehoopt dat ik hem die dag had kunnen ophalen (toen het toch al te laat was voor mij om dat ook daadwerkelijk te doen). En toen bleek hij ineens 6 dagen in de week van 8 tot 22 te werken...

    Deze kan ook een hoop ellende voorkomen, i.i.g. als het eerder tot een veroordeling is gekomen.
    Geen meldingen te vinden.

    Ik heb nu dus zijn telefoonnummer, adresgegevens, en banknummer. Ik heb hem al op facebook opgezocht en zn whatsapp foto komt overeen met zn facebook profiel. En toch ben ik nog bang dat er gewoon iemand op facebook zit en foto's van iemand anders gebruikt...
    Misschien dat ik wel vraag of ik hem niet later een keer op kan halen. Hij kan toch moeilijk NOOIT thuis zijn of niet dan?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top