Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Hout van boom gebruiken :)

    Hallo,

    Wij hebben in onze tuin een spar van een 50 a 60 jaar oud staan die we deze zomer gaan weghalen omdat hij echt in de weg staat en veel zon wegneemt en naalden verliest etc.
    Het is blijkbaar een kerstboom geweest die ooit binne stond bij de vorige bewoners.

    Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om van dit hout een of meerdere gitaren te maken. Ik dacht zelf in de eerste plaats aan een tele en eventueel een strat.

    Wsch alleen de body en hals bestellen of zou een hals hiervan maken ook lukken?

    Hoe en hoe lang moet ik het hout laten drogen? En kan ik dit versnellen?

    Is er iemand in de buurt van Leuven die me me kan helpen of ze kan bouwen voor mij?

    Ik verwacht hier uiteraard geen topresultaat mee te behalen qua klank met dit hout, maar wel een unieke betekenisvolle gitaar

    Alle tips tricks en comments zijn meer fan welkom!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Best in de winter omzagen: minder sappen in het hout.
    Verzagen tot planken van 50 mm dik: zijkanten insmeren met wax of houtlijm en buiten maar beschut tegen regen een jaar/anderhalf laten drogen. maandje voor het bouwen het hout binnenleggen.
    Sneller drogen is niet echt een optie (tenzij in profi kiln installatie), te veel kans op barsten.
    Hals van dennenhout is niet echt een optie, neen. maar een balkje esdoorn kost geen drol.

  3. #3

    Standaard

    Ik weet het dat we beter in de winter omzagen maar dat gaat door alle tuinplanten jammer genoeg niet.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Staan die tuinplanten er wel in de winter, maar niet in de zomer?

  5. #5

    Standaard

    tuinplannen moest dat zijn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top