Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er zijn meer merken dan fabrikanten. Da's om het allemaal nog wat makkelijker te maken New Sensor is zo'n fabrikant van verschillende merken. Mijn versterker vriend is niet zo kapot van JJ's omdat de kwaliteit onderling wat varieert en dat schijnt Sovtek niet te hebben. Naar wat ik weet klinken JJ's donkerder

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Buizen maken het geluid af en complementeren de instellingen van de amp

    Voor je vraag zou ik eerder de versterker zelf onder handen nemen (bv de EQ frequenties aanpassen) dan dat ik mijn hoop zou vestigen op nieuwe buizen
    Dat idee schoot ook door mij heen.
    Ik ken de amp niet maar het "Duitse" geluidje grossiert een beetje in die mid hoog contreien waar schelheid op de loer ligt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mijn versterker vriend is niet zo kapot van JJ's omdat de kwaliteit onderling wat varieert en dat schijnt Sovtek niet te hebben.
    Klopt, die zijn allemaal kut
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Cabinet is prima. Andere versterkers klinken er prima over. Het zit 'm echt in de betreffende versterker
    Dat zegt lang niet alles.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Probeer eerst divers in de v1. Die heeft het meeste invloed. Als het werkt en je hoort verbetering kun je de rest eventueel ook nog vervangen voor datzelfde meer. Ik heb voor mijn versterker eerst 4 merken in v1 geprobeerd. Daar de beste voor uitgekozen. Vervolgens werk je jezelf na achter (v4 of v5) met de buisjes die je over hebt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    EL34 doet niet zoveel met je klank dus daar maakt het merk niet veel uit. Preampbuisjes wel en met name de eerste buis. J/J is daar idd op zn plaats voor een minder schel geluid.
    Het maakt wat mij betreft wel iets uit. Ik had ooit Svetlana's en die waren een stuk scheller dan JJ's. Maar je hebt gelijk, preampbuisjes maken nog meer uit en ook speakers. Die doen imho het meest met je ampsound.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17

    Standaard

    Keuze preamp buizen zijn ook afhankelijk van de versterker. Wat op de één top klinkt kan op een andere versterker weer ruk klinken dus er is niet één oplossing. Een buis met meer mid zijn onder andere de JJ 12ax7 'long plate' versie. Je zou ook eens kunnen kijken naar een X-JAN NOS buis. Altijd leuk om te experimenteren met preamp buizen en er is voldoende info online te vinden. Je eindbuizen doen gerust wel wat met de overall sound maar ook dat is weer afhankelijk van de type versterker (preamp drive of power amp drive) enzo :-)

  8. #18

    Standaard

    Eindbuizen geven wat mij betreft vooral een andere "feel", in mijn blues deluxe heb ik nu 6v6 i.p.v. de standaard 6l6 of 5881. Omdat die 6v6 minder vermogen leveren is het speelgevoel heel anders, veel losser en minder direct.
    Daardoor ga ik anders spelen en daarom klinkt het anders.

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    15

    Standaard

    Een grondige analyse van de buisinstelling en bijhorende frequentieregelingen geeft u wel een idee over de mogelijkheden en beperkingen van de betreffende preamp, aan de hand hiervan kan je uw voorkeuren aanpassen, maar toch zal hetgeen je werkelijk hoort uw uiteindelijke keuze worden en dat is voor ieder verschillend.
    riske

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Je moet het ook niet overdrijven.. naar mijn bescheiden mening pak je buizen van het merk wat aan fatsoenlijke kwaliteitscontrole doet. De V1 heb ik van Mesa Boogie, welke geselecteerd om zijn laagste ruis en microfonie. De andere buizen versterken uiteindelijk deze buis (GrooveTubes en een JJ ertussen), dus als er wat te verbeteren valt, heb je daar het meeste effect. EQ, speaker, effecten, kabels en gitaar en als last but not least de speler zelf hebben veel meer invloed op de klank.

    Sinds ik een nieuwe speaker heb (Creamback/ V30) en een Weber attenuator, kan ik de eindbuizen veel meer gebruiken (EL34) en is mijn sound totaal anders dan vorig jaar. Geen enkel buisje vervangen...

    Succes. Als voorbuizen geen problemen geven met rare bijgeluiden, dan is er maar weinig aan de hand met ze. Lekker laten zitten.
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top