Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard HNAD: Ceriatone super tweed!

    Beste mede forumleden,

    Al jaren was ik opzoek naar een toffe versterker. Ook hier op het forum al een aantal topic's over geopend, maar toch nooit iets gevonden wat in mijn budget paste en waar ik echt blij mee was. Mijn Laney cub12r voldeed eigenlijk prima (en nog steeds moet ik zeggen, voor thuis tenminste). Toch mist de Laney een hoop headroom live. Als ik live speel is het zo goed als onmogelijk om clean te spelen. Andere speaker zou het probleem misschien voor een deel kunnen oplossen, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Toch maar steeds blijven kijken voor iets anders (jawel.. ook ik lijd aan GAS). Vooral veel verschillende Fenders, deluxe reverb ri, blues junior, Princeton reverb ri, vibrolux ri, waarvan de deluxe reverb mij nog het meeste aansprak. Maar vond ze 2e hands altijd nog een beetje te duur dus dat werd hem ook niet.

    Maar toen op MP kwam ik een de Ceriatone tegen, gebaseerd op een Fender super tweed (5f4). Ca. 35 watt, 6l6 buizen, met master volume, dus vooral simpel, en point to point dus geen printplaat. Met een Brunetti speakerkast en een, zo goed als nieuwe, 12" Celestion Alnico gold erin. Het sprak mij wel aan. Nu was/ben ik niet bekend met oude fender tweed versterkers en ook niet met het merk Ceriatone, maar ach.. het was niet ver rijden dus afgelopen maandag maar even langs geweest bij die beste meneer om de versterker even aan de tand te voelen.

    En wauw, wat een sound! Van heel mooi helder maar toch ook wel dik clean tot zelfs wat zwaardere rock sounds en alles daar tussenin uit een versterker die zo simpel is. En eigenlijk alles is te regelen met je volume knop op je gitaar. Toch nog even naar huis gegaan om er over na te denken en ook wat research gedaan. Blijkt dat Ceriatone (de man heet Nik als ik mij niet vergis) goed werk levert. De versterker is door Nik zelf gebouwd en ik kon verder geen gekke dingen vinden. De verkoper vroeg een redelijke prijs wat mij betreft, heb er nog wel iets vanaf kunnen lullen . De volgende dag toch de versterker opgehaald en ben er erg blij mee.
    Ziet er nog als nieuw uit (de verkoper beweerde dat hij hem alleen thuis heeft gebruikt) en voelt heel solide aan. Als ik het vergelijk met de Deluxe reverb ri is dit toch nog wel een stapje beter (dat komt door p2p, hand wired?). 2 verschillende versterkers natuurlijk, i know, maar puur qua kwaliteit van het geluid vind ik de Ceriatone een stuk beter klinken.
    En in vergelijking met m'n Laney.. tja, alleen de speaker die nu in mijn nieuwe setje zit is al bijna net zo duur als heel die Laney combo mij gekost heeft. Ik ben er wel flink op vooruit gegaan dus

    Nog nadelen? Hij heeft geen reverb. Miste ik het bij het testen? Nee niet echt. Ga ik het missen? Meh, geen idee, misschien een keer een reverb pedaal erbij maar voorlopig doe ik het zonder.

    Ik ga morgenavond naar een oefenruimte om hem is echt goed te beluisteren op goed volume, ik laat jullie nog wel weten hoe dat is gegaan.

    Maar nu foto's!!













    Ik ben voorlopig weer van mijn GAS af (hoop ik.... )
    What I love about the blues is that it pulls in those that feel it, and want to learn it, and repells those with huge ego's and overly technical show-offs who play with no emotion whatsoever.

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Oe, nice!! Mooi donker/duister setje zo. Daar kan je wel even je lol mee op, tof!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Gefeliciteerd , Ceriatone heeft te gek spul.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Goede koop man, de tremolo mis je ook niet echt denk ik.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Goede koop man, de tremolo mis je ook niet echt denk ik.
    Nope, maar ik heb uberhaupt nog nooit tremolo gebruikt dus.. missen doe ik dat niet zo snel

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Net terug uit de oefenruimte. Heb hem even lekker kunnen uitproberen. Nog steeds erg blij mee, maar moet er wel even de tijd voor nemen om hem een beetje te leren kennen. Simpele layout, maar toch lastig om er in 1 keer de sounds uit te krijgen die ik wil. Maar dat komt wel. Gebruik zo'n patch kabel om het bright en normal kanaal te linken. Toch blijft het kanaal waar je de gitaar insteekt het dominante kanaal. Klein beetje tweaken kan je dan wel met de 2 volumes maar minder dan ik dacht. Vond gitaar in normal en patch van normal naar bright nog het mooiste. Gitaar in bright is ook erg bright, zeker met een strat. Nu is de speaker ook nog vrij nieuw, dus die zal ook nog wat ingespeeld moeten worden. Dan zal het ook allemaal wat anders worden.
    Wel sta ik er nog steeds van te kijken hoeveel sounds eruit te halen zijn. Van donkere jazzy clean tot helder fender clean op een strat tot lichte oversturing, blues tot beste wel heavy rock met humbuckers.
    Yess, ik ben blij, we moeten elkaar alleen nog even goed leren kennen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bij een versterker is het ook wel als bij een gitaar..... je moet het karakter accepteren en leren waarderen. Maar het komt nog wel eens voor dat je met een band er achter komt dat het karakter wat afwijkt van hetgeen je voorheen had. Kwestie van wennen en accepteren. Mooi setje hoor!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeliciteerd, je hebt een karakterbak aangeschaft. Het is geen grab-and-go amp danwel allesmansvriend, maar daar ben je inmiddels al achter. Ik zou een sweet spot op het randje van clean en crunch of er net een tandje overheen zoeken, dan kun je met de volumepot van je gitaar de boel opschonen. Een goed drivepedaal ervoor en je hebt al bijna een driekanaals-amp.

    Plezier met dit leuke setje.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LGK Bekijk bericht
    Net terug uit de oefenruimte. Heb hem even lekker kunnen uitproberen. Nog steeds erg blij mee, maar moet er wel even de tijd voor nemen om hem een beetje te leren kennen. Simpele layout, maar toch lastig om er in 1 keer de sounds uit te krijgen die ik wil. Maar dat komt wel.
    Tweeds zijn te gek en hebben een uitgesproken karakter zoals Vox en Marshalls dat ook hebben. Even zoeken wat ie wel en niet lekker vindt om te doen en je daar aan aanpassen. Maar het is inderdaad allemaal heel simpel en overzichtelijk, dat is wat ik zelf ook altijd doe en wat mij het best bevalt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Karakter heeft ie zeker, het is inderdaad even wennen en aanpassen. Maar er zijn zat mooie sounds uit te krijgen. Misschien nog een keer een reverb pedaal scoren en een leuke overdrive.
    Eerst gewoon heel veel spelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top