Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    Maar dat zal voor het verhaal van Pepe weinig uitmaken, correct ?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    Maar dat zal voor het verhaal van Pepe weinig uitmaken, correct ?
    Pepe heeft het over een flubberende 65 watt Celestion, terwijl er in jouw cab een 75 watt WGS speaker zit. Maar wat merk je concreet van jouw combi. Is het geluid niet strak meer bij hoog volume, mis je punch?

  3. #13

    Standaard

    Het geluid is prima, heb dit topic meer gestart over het feit dat er wellicht niet genoeg ruimte tussen het wattage van de amp en de speaker zit.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    Het geluid is prima, heb dit topic meer gestart over het feit dat er wellicht niet genoeg ruimte tussen het wattage van de amp en de speaker zit.
    Als het geluid prima is, zou ik er niets aan veranderen. Een overbelaste speaker meldt zich wel hoor.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als het geluid prima is, zou ik er niets aan veranderen. Een overbelaste speaker meldt zich wel hoor.
    ... als het kwaad al is geschied
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    ... als het kwaad al is geschied
    Nee joh, dat heb ik ooit één keer meegemaakt met een kapotte eindtrap die pure gelijkstroom produceerde, er kwam letterlijk rook uit de bassbin

  7. #17

    Standaard

    voorkomen is beter dan genezen, op basis van de bovenstaande berichten speel ik het toch maar op save !

    Bedankt voor alle berichtjes

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    voorkomen is beter dan genezen, op basis van de bovenstaande berichten speel ik het toch maar op save !

    Bedankt voor alle berichtjes
    Houd er rekening mee dat iedere speaker ook zijn eigen sound meebrengt. Ik denk niet dat je iets zou moeten wijzigen trouwens.

  9. #19

    Standaard

    daar ben ik van op de hoogte, heb de evm al uitgeprobeerd. weliswaar een blackshadow uit de 80s. Dus vraag me af hoe deze van een originele afwijkt.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    daar ben ik van op de hoogte, heb de evm al uitgeprobeerd. weliswaar een blackshadow uit de 80s. Dus vraag me af hoe deze van een originele afwijkt.
    Ik heb er verschillende gehad, allemaal EVM-12L's dus ik kan niet echt iets vergelijken. Black Shadows werden gemaakt door Celestion, ElectroVoice en Eminence. De laatste maakte dan weer clones van de eerste 2 merken voor zover ik me herinner. Ik heb ooit een soort van 12" JBL replica door Beyma gehad, klonk erg goed! Inmiddels heb ik eigenlijk alleen nog maar Celestions en 4 Beyma 12"'s waarvan ik niet weet welke het zijn (moet ik gaan schroeven). Tijdje op een 15" JBL gespeeld, dat was vooraal clean erg lekker. Daarna op 4x12 Fane, ook niet verkeerd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top