Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21

    Standaard

    Ik heb WGS en suhr gemaild, de WGS speaker is 65W maar kan tot 75/80W tops gaan. De kelley is 60W dus dit geeft al wat meer speling. Volgens suhr zou ik elke speaker die meer dan 60W is kunnen gebruiken. Ze hadden de EVM niet genomen ivm het wattage maar vanwege de sound, jim vond dat de beste en gebruikte die vroeger ook bij zijn amps. Ik neem aan dat de fabrikanten verstand van zaken hebben. Maar de meeste op dit forum ook.

    In plaats van verheldering is het alleen maar onduidelijker geworden. Een partij zegt ja dat kan, ook als ik naar bovenstaande gegevens van dit bericht kijk kan ik concluderen dat het kan (puur op de getallen gebaseerd).

    Daarnaast is er de groep die zegt dat je pakweg 150% boven het wattage van je amp moet zitten aangezien de versterker hogere pieken kan afgeven ?

    Ik ben zelf geen techneut dus het is nog steeds een wazig iets voor mij.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard



    Ach, het is een kwestie van boeren logica, als je echt heel veel van je amp vraagt dan vraag je ook veel van je speaker, zo simpel is dat.
    Sommige speakers vinden het lekker op hun kop te krijgen maar als ie met een wit vlaggetje gaat zwaaien kan je er altijd nog een zwaardere jongen in gooien.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    IGooi je die 60 watt wel eens vol open?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    Ik heb WGS en suhr gemaild, de WGS speaker is 65W maar kan tot 75/80W tops gaan. De kelley is 60W dus dit geeft al wat meer speling. Volgens suhr zou ik elke speaker die meer dan 60W is kunnen gebruiken. Ze hadden de EVM niet genomen ivm het wattage maar vanwege de sound, jim vond dat de beste en gebruikte die vroeger ook bij zijn amps. Ik neem aan dat de fabrikanten verstand van zaken hebben. Maar de meeste op dit forum ook.

    In plaats van verheldering is het alleen maar onduidelijker geworden. Een partij zegt ja dat kan, ook als ik naar bovenstaande gegevens van dit bericht kijk kan ik concluderen dat het kan (puur op de getallen gebaseerd).

    Daarnaast is er de groep die zegt dat je pakweg 150% boven het wattage van je amp moet zitten aangezien de versterker hogere pieken kan afgeven ?

    Ik ben zelf geen techneut dus het is nog steeds een wazig iets voor mij.
    Je luistert niet naar wat de echte kenners zeggen. In post 6 heeft Plant het goed uitgelegd en veel hangt af van de kwaliteit van de versterker. Zo zal een buis prettiger vervormen dan een transistor en er zijn power amps van Bose die 80 volt gelijkstroom op je speaker zetten als je pech hebt en daar kan een 1500 watt speaker ook niet tegen.

    Waar het op neer komt is dat je met een 10 watt versterker een 100 watt speaker wel kan opblazen. Met een 100 watt versterker een 10 wat speaker slopen is wat moeilijker en hij zal waarschijnlijk eerder mechanisch sneuvelen omdat de conus tegen het chassis zal slaan.

    Lees post 6 nog een keer.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top