Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B~Rock Bekijk bericht
    Ik zeg neit GEEN verschil, ik zeg dat de toegevoegde waarde vaak overdreven wordt. Met een std. DAW en de std. plugins kun je bijvoorbeeld een prima mix maken (ik heb het niet over softsynths), terwijl over het algemeen er nog steeds een hardnekkige mythe bestaat dat je allerlei dure plugins en outboard meuk nodig zou hebben om to een acceptabele sound te komen (lees: voldoende kwaliteit om een professionele plaat uit te brengen).
    Wat is het verschil tussen, DAW, STD-plugins en Softsynths?
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.985

    Standaard

    Volgemns mij bedoelt is standaard (std)

  3. #23

    Standaard

    Oke nog eens, wat is het verschil tussen DAW, plugins (al dan niet standaard CC+) ten opzichte van Softsynths?
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.985

    Standaard

    Wat is CC+?

    Standaard DAW plugins zijn meestal niet zo goed als 3rd party plugins. Geen gouden regel verder, maar wel de grote lijn vermoed ik. Wellicht is ProTools de uitzondering

  5. #25

    Standaard

    https://nl.wikipedia.org/wiki/C%2B%2B
    In geval als je over standaard std-plugins praat.

    Nogmaals wat is het verschil tussen een daw of software plugins, en een softsynth?
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.985

    Standaard

    Niets. Behalve dat een softsynth lijkt mij alleen geluidjes maakt (synthetiseert) en plugins ook effecten kunnen zijn, spectrum analyzers etc.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.985

    Standaard

    Oh en een softsynth hoeft niet per se een plugin te zijn, kan ook standalone .

  8. #28

    Standaard

    Back to topic. Volgens mij heeft showband wel interessant nieuws te melden.

    Waarom gebruikte iedereen vroeger de Tascam recorders? Omdat je daarmee zonder al teveel technische kennis een leuke recording kon maken. En ze hebben dat concept (net als hun gitaar/bas/vocal trainers) doorgetrokken met een digitale all-in-one variant zonder te willen concurreren met merken als Logic, Ableton of Protools etc. Simpel is het toverwoord.

    Dus lijkt het mij een een hele zinvolle oplossing voor de digibeet ;-)

    De andere oplossing m.b.t. de Rapberry Pi computer lijkt me wel wat meer voor de modernere computer hobbyisten die hier wat meer ervaring mee hebben (denk aan gratis films kijken via een Raspberry Pi met Kodi apps die vaak vrij technisch van aard zijn).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 april 2017 om 23:44

  9. #29

    Standaard

    Ik weet het niet, de digibeet heeft hoe dan ook een learning curve te gaan.

    Bij zo'n oplossing (https://www.thomann.de/nl/tascam_dp_...order_348586_5) blijft er geld over voor een paar goede mics. En van één of ander huismerk misschien zelfs een setje drummics, mocht je echte drums willen opnemen.

    Maar uiteindelijk werkt een DAW toch wat fijner dan zo'n standalone ding. Dat laatste is dan wel weer handiger als je in de oefenruimte een demo wilt opnemen.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Back to topic. Volgens mij heeft showband wel interessant nieuws te melden.

    Waarom gebruikte iedereen vroeger de Tascam recorders? Omdat je daarmee zonder al teveel technische kennis een leuke recording kon maken. En ze hebben dat concept (net als hun gitaar/bas/vocal trainers) doorgetrokken met een digitale all-in-one variant zonder te willen concurreren met merken als Logic, Ableton of Protools etc. Simpel is het toverwoord.

    Dus lijkt het mij een een hele zinvolle oplossing voor de digibeet ;-)

    De andere oplossing m.b.t. de Rapberry Pi computer lijkt me wel wat meer voor de modernere computer hobbyisten die hier wat meer ervaring mee hebben (denk aan gratis films kijken via een Raspberry Pi met Kodi apps die vaak vrij technisch van aard zijn).
    Eens. Ik hoef niet zo nodig iets over computers te leren als ik mijn muziek wil opnemen.
    Wat mij dan alleen verbaast is dat de leuke nieuwe ontwikkeling die TS (dank) naar voren brengt twee keer zo duur is als de harddisk recorder die bijzonder bruikbaar is.

    Kweet niet hoeveel kanalen in de mix te betrekken, 8 kanalen tegelijk opnemen. Misschien niet optimaal maar voor een bedroom recording ding meer dan voldoende.

    Daarop heeft kennelijk zich niemand het hoofd gebroken. Ik gebruik al heel lang een BOSS BR1200 voor dat doel. Die voeren ze niet meer. En zouden ze dat wel doen dan zou (om heel andere redenen) mijn keus daar zeker niet meer op vallen.

    Die Tascam HD recorder heeft alles wat je je maar in huis zou kunnen wensen.
    Voor het betere of uitgebreidere werk neem je gewoon een prof in de arm.

    Mijn mening.
    Vriendelijke groet, Gus




    Editje: Zie dat Harald daarop in de volgende post inderdaad wel ingaat.
    Kort en goed: Je hebt mensen met een technische achtergrond die het leuk vinden om iedere schroef en moer van hun auto uit- en in elkaar te kunnen zetten. En je hebt mensen zoals ik, die van autorijden houden.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 7 april 2017 om 10:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top