Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    En Garageband is voor amateurs.
    behalve in de edm
    zijn (imo) 99% van de thuis opnames amateuristisch

    btw dat hoeft in principe helemaal niet slecht te zijn

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    behalve in de edm
    zijn (imo) 99% van de thuis opnames amateuristisch

    btw dat hoeft in principe helemaal niet slecht te zijn
    Ook voor EDM is Garageband compleet amateuristisch. Juist in de EDM zijn de thuisopnamen van hoge kwaliteit omdat je weinig tot geen microfoons nodig hebt, weig tot geen instrumenten hoeft te bestuderen etc.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ook voor EDM is Garageband compleet amateuristisch. Juist in de EDM zijn de thuisopnamen van hoge kwaliteit omdat je weinig tot geen microfoons nodig hebt, weig tot geen instrumenten hoeft te bestuderen etc.
    jup want dan gebruiken we logic

    btw
    ook in de edm komt er achter dat de meeste software ,vst(i)'s, niet echt lekker klinken en gebruikt men steeds meer "dure"/"vintage" "outboard gear"

    maaar dat terzijde

  4. #14

    Standaard

    Terwijl een fatsoenlijke productie m.n. te maken heeft met skils en niet met wat voor plugins of gear dan ook...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    jup want dan gebruiken we logic

    btw
    ook in de edm komt er achter dat de meeste software ,vst(i)'s, niet echt lekker klinken en gebruikt men steeds meer "dure"/"vintage" "outboard gear"

    maaar dat terzijde
    Waar staat dat statement? In de International EDM Certified Opiion Consensus Database? Euh, ik volg EDM ook best een beetje, interviews met producers etc etc. En er is helemaal geen trend. Misschien in een bepaald subgenre, maar er zijn producers die alleen maar hardware moduies gebruik, producers die alleen maar VSTi's gebruiken, en producers die beide gebruiken. Je hebt kut klinkende VSTi's en hardware, en goed klinkende VSTi's en hardware, en dan nog oren, en smaak.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B~Rock Bekijk bericht
    Terwijl een fatsoenlijke productie m.n. te maken heeft met skils en niet met wat voor plugins of gear dan ook...
    Natuurljik wel. Heeft met heel veel dingen te maken. Met crappy sounds maak je geen vette track.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Natuurljik wel. Heeft met heel veel dingen te maken. Met crappy sounds maak je geen vette track.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Natuurljik wel. Heeft met heel veel dingen te maken. Met crappy sounds maak je geen vette track.
    Ik zeg neit GEEN verschil, ik zeg dat de toegevoegde waarde vaak overdreven wordt. Met een std. DAW en de std. plugins kun je bijvoorbeeld een prima mix maken (ik heb het niet over softsynths), terwijl over het algemeen er nog steeds een hardnekkige mythe bestaat dat je allerlei dure plugins en outboard meuk nodig zou hebben om to een acceptabele sound te komen (lees: voldoende kwaliteit om een professionele plaat uit te brengen).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Verwar lofi of basic of retro of chiptune etc niet met crappy

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B~Rock Bekijk bericht
    Ik zeg neit GEEN verschil, ik zeg dat de toegevoegde waarde vaak overdreven wordt. Met een std. DAW en de std. plugins kun je bijvoorbeeld een prima mix maken (ik heb het niet over softsynths), terwijl over het algemeen er nog steeds een hardnekkige mythe bestaat dat je allerlei dure plugins en outboard meuk nodig zou hebben om to een acceptabele sound te komen (lees: voldoende kwaliteit om een professionele plaat uit te brengen).
    Ik snap het niet meer. Maar laat maar Ik ben van mening dat je én goede sounds en/of apparatuur nodig hebt én skills. Als je hetzelfde bedoelt zijn we het eens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top