Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1

    Standaard intressante ontwikkeling. Pre-configured PC's

    Ik zie in 2017 ineens een leuke ontwikkeling.

    De goedkoopste manier om sommige dingen op te lossen is met software. Maar, net als ik, hebben veel muzikanten problemen om een computer betrouwbaar werkend aan de praat te krijgen.

    bedrijven gaan nu complete werkende pre-installed configuraties aanbieden. Dit werd eerder al gedaan (carillion iemand?) maar dat was rete duur en flopte hevig.

    voorbeeld tascam:
    http://tascam.com/news/display/12606/
    https://www.youtube.com/watch?v=yz9gUBES9yQ

    maar ook een preinstalled linux computer based op een raspberry om je digimixer te bedienen voor minder dan 100 euro...
    (je kan het ook zelf doen maar dan moet je als leek best wel wat tijd er in stoppen en de hardware is zo al 60 tientjes....
    https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/sudosound/
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    In Rotterdam zit(/zat?) al jarenlang een hele goede, Teach Music. Ooit mijn 19" pc helemaal bij laten configureren. Inclusief externe geluidskaart, diverse softwarepakketen etc. Zijn nog wel meer van dat soort bedrijven. Mijn ervaring met dit bedrijf was erg positief

  3. #3

    Standaard

    Nou voor die prijs wil ik ook wel ff een high end systeempje in elkaar rossen hoor.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  4. #4

    Standaard

    lijkt me iets voor beginnende recorders
    en omdat imho de software en de comp niet de belangrijkste componenten zijn. heb ik zomaar het vermoeden dat we in gevalletje tascam met veel te dure gebakken lucht te maken hebben

    mijn tip

    score een i-mac met garage band
    of ga met reaper aan de kloot(leer je ook nog wat )

  5. #5

    Standaard

    Kijk, ik zal op voorhand effe melden dat ik niet de bedoeling heb wie dan ook in de maling te nemen.
    Ik heb (mantelzorg en andere feestelijkheden) per dag een max van 2 uur om muziek te maken. In mijn geval te componeren.
    Dan heb ik niet de puf om eerst met computers te gaaan lopen kloten.

    Ik vind veel van de computer oplossingen door misaanpassing tussen instrument en computer/latency niet prettig werken.
    Een jaar of 8 of 9 of zo, geleden een harddisk recorder gekocht. Je moet hem effe leren kennen, maar daarna werkt het razendsnel.
    En min of meer foolproof.
    Als deze de geest geeft, koop ik een nieuwe. Iedere dag effe kicken en ik kom herboren mijn hok uit.

    Ik heb geen behoefte aan een groot beeldscherm dat mij tot in het kleinste detail laat zien wat ik fout doe. Daarvoor heb ik oren.
    Ik heb er behoefte aan dat het audio deel zo goed en simpel mogelijk werkt. En werkt. En blijft werken het allerliefst.

    Er zijn nog betrekkelijk weinig computers met heel goede muziek programmatuur voor betrekkelijk weinig te koop.
    Een van de hierboven genoemde dingen is $1300,00, slechts, terwijl onze Zeeuwse dozenschuiver m al niet meer levert.

    Zo nieuw zal die ontwikkeling dus niet zijn.
    Dat ik het toch een beetje blijf volgen, is omdat harddisk recorders misschien wel niet eeuwig leverbaar blijven. Koop ik nu een van de beste, dan ben ik €800 kwijt, dit ter vergelijking.
    En dan kan ik weer 8 jaar of langer verder. Heerlijk. Echo. Drumdoos. Phantom power.

    Dan leer ik weer eens wat? Computer expert? Nu nog maar effe niet.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    mijn tip

    score een i-mac met garage band
    of ga met reaper aan de kloot(leer je ook nog wat )
    Valt er ook weinig te configureren. MS is voor ICT'ers

  7. #7

    Standaard

    En Garageband is voor amateurs.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  8. #8

    Standaard

    Een snelle scan van dat Tascam concept: Veel geld voor een behoorlijk beperkt systeem. Als ik het goed zie kan het eigenlijk niet meer, dan dat je een tweekanaals interface voor je computer koopt, met een enkele USB microfoon erbij. Als je een demo voor een band wilt opnemen moet je al uitbreiden zo te zien. Dan lijkt een standalone harddiskrecorder met 8 kanalen tegelijk opnemen, en ingebouwde phantom power eigenlijk een leukere optie, voor de computer noob.

    En dan, wat is de markt nu eigenlijk? Op een paar vastgeroeste ouwe lullen zoals ik na, dan. De generaties na mij zijn toch gewoon met de PC opgegroeid?

    Moet wel zeggen, @Duhsjaak, ben ooit begonnen met zo';n dubbel cassettedeck, zodat je kon pingpongen. En dan een hoofdtelefoon inpluggen op de microfoon ingang Als je echt Lofi wilt opnemen!

    Toen een viersporen cassettedeck, oh frabulous joy, dan wordt pingpongen al leuk. En Sgt Pepper was ook op 4 sporen opgenomen, niet zeuren dus.

    Digitaal begonnen met een Roland VS880, toen die net uit was. Helemaal leuk, Ik had nog geen PC, en ook geen zin daar helemaal in te duiken. Bovendien was pc opname toen echt nog wel wat duurder dan tegenwoordig. (niet dat die Roland toen goedkoop was, maar goedkoper dan een volledig uitgeruste opname pc met randapparatuur en software)

    Op een gegeven moment overgestapt op computer. Dat werkt toch echt wel fijner.

    Maar, als je in de oefenruimte wat meersporenopnames wilt maken is zo'n standalone meersporenrecorder toch al een leuke uitkomst. En een stuk compacter dan een PC of laptop variant.

  9. #9

    Standaard

    Overigens, als je een betaalbare gitaarsynth zoekt voor via de pc, is dit ook een leuke ontwikkeling.

    http://www.jamorigin.com/

    Hier zou een standalone kastje voor live gebruik toch wel erg handig zijn. Ik sleep al genoeg mee, zonder ook nog eens extra splitters, en aparte monitoring en een laptop mee te zeulen.

    De trial is leuk speelgoed.

  10. #10

    Standaard

    En om terug te komen op die Tascam... is het niet veel handiger een interface te kopen, en een handige student van het dichtsbijzijnde conservatorium, of rockacademie te strikken voor een krat bier en 50 euro, die je kan helpen met configuratie en installatie?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top