Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31

    Standaard

    @Sjaak
    je vergeet dat de meeste mensen al en pc in huis hebben en slechts een mic en een interface hoeven te kopen/stelen om te beginnen (reaper is gratis)
    De tijd dat je een dedicated pc nodig had, om leuk te kunnen thuisopnemen, is echt voorbij

  2. #32

    Standaard

    er is al een groeiende markt voor computerbedrijfjes die niet alleen de computer verkopen maar (bij de betalende senioren) PC's aan de praat houden.
    zodat ze met kleinkinderen kunnen skypen, mailen en hun belastingen kunnen doen enz zonder verstand van computers nodig te hebben.
    Mijn vader werkt via zo een bedrijfje.

    Als je ooit op fora rond hebt gelopen van populaire muziekprogramma's. (sibelius, steinberg enz)
    Dan zul je zien dat er echt een enorme groep muzikanten is die wel met zulke programma's wil werken. Maar die NIET hun computer aan de praat krijgen/houden. Of minimaal met allemaal bugs/latency enzovoort zitten.
    Dik gefrustreert over alle betweters die zeggen "maar dan doe je toch gewoon even xxxxx? Dat weet toch IEDEREEN?" of "als je even een apple koopt doet ie alles wat je wil zonder enige kennis" enzovoort.

    De computerverkoper snapt niet wat je wil.
    De muziekhandel verkoper weet niets van jouw configuratie. En uitleggen kun je het niet.
    En sowieso wijzen hardwareboeren en computersoftware boeren naar elkaar als de schuldige.
    elke vraag bij softwareboeren krijg je als antwoord. "je moet een zwaardere nieuwere computer kopen" En bij de hardwareboeren, "je noet nieuwere software installeren".

    Ik weet dat ik niet de enige ben die krachtige programma's wil gebruiken. En problemen heeft om het gewoon op een betrouwbare manier als een stuk gereedschap werkende te houden. Als je gewoon kan betalen voor service, dan is toch iedereen blij?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #33

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    @Sjaak
    je vergeet dat de meeste mensen al en pc in huis hebben en slechts een mic en een interface hoeven te kopen/stelen om te beginnen (reaper is gratis)
    De tijd dat je een dedicated pc nodig had, om leuk te kunnen thuisopnemen, is echt voorbij
    Ik ben sinds 1990 gepc't.
    Je argumenten zijn lang niet gek.
    Maar met drie studerende kinderen in huis en een vrouw die zich bezighoudt met een poppenmakersgilde is het spitsuur geweest op de 'praktische' compu's.

    Ik heb de keus bewust gemaakt. Mijn (later aangeschafte) recorder is er voor mij.

    Als een recorder van €500,00 al niet veel kans maakt, maak ik me zorgen over een briljante doos van €1.200,00.

    Maar we gaan het zien, zei Stevie Wonder.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 7 april 2017 om 21:06

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb op van alles en nog wat opgenomen, van 2 inch tape/24 sporen tot Mac's en Pc's, Roland VS 2480, Fostex 8 sporen HD recorder met een Yamaha 01v Mixer en ga zo maar door. Wat was het beste? Om tegebruiken mijn huidige PC met Cubase en Ableton LIve/Push2. Qua sound: de 2 inch tape die we op school hadden (SAE Amsterdam). De rest waren tekenen van de tijd, je moet alles in het licht van de tijd zien......

    Eigenlijk maakt het qua lineair opnemen niet uit, pas bij het editten ga je het verschil merken. Is 24 sporen genoeg?Vast wel als je er creatief mee kan omgaan - anders naar Hendrix, Beatles etc luisteren om te horen hoe de mannen het deden met 4 of 8 sporen.......

    Muziek, en de manier waarop we het maken evolueert, ook de tools en het één went makkelijker dan het ander. En ja PC's kunnen lastig zijn.

    Ik heb gemerkt dat een configureerde PC van goede herkomst wel fijn werkt, heb ik gehad van DV247. Nu heb ik het weer zelf gedaan, maar dan ben je wel even bezig. Ik heb geen haast, en gelukkig tijd voor mijn hobby - dat scheelt weer. Zoals Gus zit kan ik begrijpen dat hij het zo doet.

    Het is ook altijd de vraag wat je maakt en met wie. Ik werk met een vocaliste en maak van EDM tot reggea om het maar te noemen. De laatste tijd werk ik veel met Ableton Live en een Push 2 controller om de basis van mijn nummers te maken, en speel dan bas en gitaar in. Daarna volgen dan de lagen zang.

    Ik weet niet wat allemaal beter of handiger is, hangt af van geld, behoefte en kennis denk ik. Het meest belangrijke is dat je er plezier aan beleefd!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    We zijn allemaal liefhebbers. We hadden topics met sponsoring van een nieuw instrument voor een gehandicapte, helpen niet zo gegoede mede-forumleden,... elkaar wat helpen hier met zon dingen als pc recording moet toch ook kunnen? Ik zou zelf gerust voor een pintje en een hapje een PC komen configureren hoor. Genoeg ervaring mee met met verschillende PC systemen en software en interfaces. Mits de PC goed genoeg is wat normaal zo wel is of kan gemaakt worden voor weinig geld.

    MS

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ondertussen heb ik een nieuwe PC gekocht bij Soundsupplies - een Prodaw pc met een i7-7700 Intel als hart van de pc. Ik heb hem laten bouwen in een 19" behuizing. Ik ben van Cubase af, en werk nu alleen nog maar met Ableton Live Suite 9.7.4 en Wavelab 8 Elements. De Push2 controller is ook een blijvertje!

    Deze PC is schandalig snel en krachtig, en ook de service van Soundsupplies is geweldig! Zo kan ik er weer een tijdje tegenaan met dit monster......Veel plezier met opnemen dames en heren!!!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Klinkt gaaf! Laat eens wat hem horen binnenkort!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top