Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Mijn Aria Sinsonido heb ik altijd probleemloos mee kunnen vliegen. Past ruimschoots in de overhead bin. Heb er inmiddels een tas van Thomann voor een mini-gitaar omheen ipv de rechthoekige originele bag. Nooit problemen gehad met Martinair, TUI, Air Malta, KLM, Garuda. Alleen Ryan Air heb ik niet aangedurft, toen heb ik de hals eraf geschroefd en 'm in de koffer gedaan.



    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    31 maart 2010
    Locatie
    Rocktown (Keistad)
    Berichten
    94

    Standaard

    Misschien kijk ik of Thanakorn een thinline met bigsby voor me kan maken...
    https://www.facebook.com/tkguitars.page/

    Maar dan moet hij toch ook weer mee terug...

  3. #13

    Standaard

    Ik heb ongeveer een jaar geleden een les paul in koffer meegenomen op een klm vlucht, maar mocht alleen als ruim baggage. Moet van te voren bellen dat je een gitaar meeneemt (special size luggage), als je geen koffer meeneemt telt het als je 1 stuk ruimbagage dus geen extra kosten. Daarnaast kun je dan nog wel hand baggage meenemen natuurlijk.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    31 maart 2010
    Locatie
    Rocktown (Keistad)
    Berichten
    94

    Standaard

    Ja, als je van tevoren belt is alles moeilijk en zwaar en kan niet en moet alles in het ruim.
    Vorige keer ook al. Onze toetsenist is toen uitgebreid bezig geweest, vooral vanwege het grote keyboard. Daar huren ging ook niet. Uiteindelijk heeft hij bij een Yamaha keyboard de speakers er af gezaagd en een speciale koffer voor gemaakt, geluiden uit de laptop. En nog eerder had hij een extra stoel gekocht. Allemaal moeilijk en duur en allemaal vanwege de 156 cm eis.

    Daarom zoek ik ervaringen, vooral met gate-checken.

    Wordt, ben ik bang, toch maar een tele uit elkaar schroeven. En er zijn maar weinig koffers waar een nek een beetje comfortabel diagonaal in past.

    300 ton vliegtuig van 70+meter, maar een beetje flexibiliteit over de 156cm is ver te zoeken.
    Laatst gewijzigd door Dutch; 6 april 2017 om 10:00

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik heb verschillende keren gitaren meegenomen per vliegtuig. Is tot nu toe altijd goed gegaan, vanuit o.a. Bremen, Eelde en Amsterdam. In het ruim, maar ze worden wel apart naar het vliegtuig gebracht en ingeladen. Dat ging steeds goed. Ik heb altijd een spanriem om de koffers, zodat sluitingen die spontaan openspringen niet gelijk desastreus zijn. De laatste keer vanaf Eelde werd de gitaar door iemand van het personeel persoonlijk voor me naar het vliegtuig gebracht. We kwamen om ong. 22.00 aan op Faro, Portugal en onze verdere bagage pikten we in no time van de band. Ik had mijn 1969 Tele en wat pedalen/kabels mee (en verder een versterker naar Portugal laten sturen door Music Store want we spelen daar wel vaker, dus dat werd interessant en betaalbaarder dan een eigen versterker te laten invliegen!)
    De gitaar kwam echter niet te voorschijn, ook niet bij de balie "speciaal vervoer". Ik begon 'm wel wat te knijpen, want de hal was aardig uitgestorven en het ging wel om mijn favo gitaar. Uiteindelijk liep er iemand in een vliegveld-uniform en die legde ik het probleem uit, met een beschrijving van de koffer: tweedcase!
    En ze vertelde me doodleuk dat die bij "verloren voorwerpen" stond, want ze dachten eerst dat er een wapen ("a gun") in de koffer zat! Bizar. Niemand die dan even naar de hal gaat om dat te melden of om te kijken of er idd nog mensen staan te wachten. Ja, dus, wij met z'n vieren.... Nou ja, ik heb 'm opgehaald, nam hem zo mee zonder legitimatie, dus iedereen had 'm kunnen inpikken!
    Nou, ik vond het op dat moment allemaal wel goed, hij was terug!
    Ik vlieg eind april naar de USA voor een paar optredens (o.a in NYC, Woodstock en Bethel, veel zin in) en dan gaat er een akoestische gitaar mee. In zijn eigen koffer, die weer in een keyboardcase zit, met daarin ook mijn andere bagage (kleding etc.) Dat gaat al jaren goed bij een vriend en mede-reiziger! Ben benieuwd.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 april 2017 om 22:50
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Heb je voor het vervoer per vliegtuig altijd een flightcase gebruikt of is een goede koffer ook goed. Ik zelf heb nooit gevolgen met gitaren. In de tijd dat ik nog optrad was dat altijd in Nederland of niet ver over de grens. Dat ging dus gewoon met een busje en/of een auto.
    Dan is een gewone koffer of gig bag meer dan voldoende.

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    31 maart 2010
    Locatie
    Rocktown (Keistad)
    Berichten
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik vlieg eind april naar de USA voor een paar optredens (o.a in NYC, Woodstock en Bethel, veel zin in) en dan gaat er een akoestische gitaar mee. In zijn eigen koffer, die weer in een keyboardcase zit, met daarin ook mijn andere bagage (kleding etc.) Dat gaat al jaren goed bij een vriend en mede-reiziger! Ben benieuwd.
    Akoestische in een koffer en die weer in een andere koffer. Wordt dat niet te groot? 156cm is toch de limiet? Wij kregen ze niet zo ver dat ze groter accepteerden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Heb je voor het vervoer per vliegtuig altijd een flightcase gebruikt of is een goede koffer ook goed. Ik zelf heb nooit gevolgen met gitaren. In de tijd dat ik nog optrad was dat altijd in Nederland of niet ver over de grens. Dat ging dus gewoon met een busje en/of een auto.
    Dan is een gewone koffer of gig bag meer dan voldoende.
    Het was een tweedcase.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
    Akoestische in een koffer en die weer in een andere koffer. Wordt dat niet te groot? 156cm is toch de limiet? Wij kregen ze niet zo ver dat ze groter accepteerden.
    De gitaarkoffer past in de tweede case en dan vul ik de ruimten op met kleding etc. Werkt perfect en gaat al jaren goed. Kom je ook niet boven 156cm uit!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 april 2017 om 22:51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #19

    Standaard

    Een paar jaar geleden in een plaatselijke pawnshop in Phoenix een Fender gekocht. Heb deze gewoon als handbagage mogen meenemen op het vliegtuig. Gigbag paste perfect in de overhead compartimenten.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik vlieg eind april naar de USA voor een paar optredens (o.a in NYC, Woodstock en Bethel, veel zin in) en dan gaat er een akoestische gitaar mee. In zijn eigen koffer, die weer in een keyboardcase zit, met daarin ook mijn andere bagage (kleding etc.) Dat gaat al jaren goed bij een vriend en mede-reiziger! Ben benieuwd.
    Naar jouw band geluisterd.... klinkt erg goed.... ook jouw gitaarsound...!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top