Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35

Discussie: Doodad gitaren

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Er is genoeg te vinden over dat merk op YT.
    Ik ken een paar mensen die op dat merk spelen, wat bekendere gitaristen. Dat zal vooral een kwestie van ons kent ons zijn maar echt beroerd zal het niet zijn.
    Ach, het zal toch geen abadabacra zijn, gewoon een generiek Chinees ding zoals er duizenden van zijn, even kijken of alles recht is en goed werkt en gaan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Er staat inderdaad het een en ander op YouTube, klinkt niet verkeerd maar ik heb zelf het idee dat vrijwel alles op YouTube wel goed kan klinken, maar dat een mening van een mede-gitarist vaak juist wat kritischer is en een beter idee geeft van de minpunten van de gitaar. Vandaar dat ik toch even een topicje begonnen ben.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2014
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    125

    Standaard

    Het is gewoon simpel, tegenwoordig worden er niet heel veel slechte gitaren meer gemaakt. Ik heb zeer zeker geen merkblindheid, dat vind ik het minst belangrijkst. Heeft uiteindelijk alleen invloed op evt verkoopwaarde.

    Ik heb een spotgoedkope Harley Benton telecaster, ding klinkt voor mij geweldig. Speelt nog fijn ook. Zelfs de band keek op toen ik zei wat ie nieuw kostte. Zijn allen tevreden over het geluid.

    Gewoon verschillende merken gaan proberen, je hebt tenslotte tijd zat. Loop eens wat kleinere en grotere muziekmaken binnen, bespeel er zoveel als je kunt c.q. mag, en kies gewoon op basis van je eigen gevoel. Speelt ie soepel en klinkt ie in jouw oren mooi, gewoon niet teveel kijken naar welke naam er op staat idd.

    Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

  4. #14

  5. #15

    Standaard

    Als het sterker is dan jij, Marc, dan kun je vast ook ver tellen waarom niet. Gok ik maar.

    Ik heb twee Reverends een week of 6 in da house gehad wegens verhuizingvan de eigenaar. En ik snap dat twee stuks statistisch nergens op lijkt.
    Maar hoe dan ook, ik was heel erg blij met klank en speelmogelijkheden. De passieve bas boost vond ik persoonlijk weer iets minder, maar dat is een kwestie van smaak waarschijnlijk.

    Afgaande van diezelfde smaak vind ik DooDad niet met Reverend vergelijkbaar. Niet helemaal verwonderlijk. Er zit, zeker percentueel, een behoorlijk prijsverschil tussen.

    Heel enthousiast ben ik dus niet. Da's best een beetje lullig omdat zij ieder jaar trouw op mijn meest favorietste Gitaardag staan, de Noorder Gitaardag.
    Dus ik zou het prachtig vinden als ik laaiend enthousiast zou kunnen zijn over Doodad.

    Als ik een kwalificatie zou moeten geven? Nette gitaren, maar blinken nergens in uit. Ieder gitaarmerk bouwt (of laat bouwen) Les Pauls, dus ik zou nog eens rustig verder kijken dan mij als op voorhand laten beperken tot het aanbod van één winkel.

    Happy hunting!
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Als het sterker is dan jij, Marc, dan kun je vast ook ver tellen waarom niet. Gok ik maar.

    Verkeerd gegokt. Het was een grapje!

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Verkeerd gegokt. Het was een grapje!
    Oblivian een afgeleide van oblivious?
    (not aware of or concerned about what is happening around one)

    Het niet mijn draadje en zo, maar de humor ontgaat mij een beetje.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Reverend en Doodad vergelijken heeft weinig zin. Andere prijsklasse, andere kwaliteit.
    JHS Vintage Les Pauls, Epiphones, Chinese Tokai's en Burny's zitten meer in het speelveld van Doodad.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Uiteindelijk toch geen Les Paul geworden. Maar tweedehands een Telecaster fmt HH gekocht. Zeer fijne gitaar. Helemaal mijn ding en ook een stuk veelzijdiger dan ik had verwacht. Klinkt meer als een les Paul dan als een tele. Heeft dan ook mahonie body met gevlamde esdoorn top en een gelijmde nek. 011 erop en ik heb echt een heerlijke dikke toon. Ga ik nog jaren met veel plezier op spelen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mooie gitaar! Lijkt me ook nog wel es wat.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top