Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: Doodad gitaren

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard Doodad gitaren

    Beste mede-gitaristen,
    Ik speel nu een aantal jaren op een strat, maar vind het nu tijd worden voor een Les Paul. Ik mis bij mijn strat het vette geluid en de sustain. Ik ben naar de lokale muziekwinkel geweest en het enige Les Paul model dat daar wordt aangeboden is van Doodad. Ik kan hier maar bar weinig over vinden op het internet. Ik vond m zelf prima spelen en echt goed klinken, maar ik heb niet veel ervaring met verschillende gitaren, dus vraag ik hier om jullie mening. Ik ben benieuwd naar meningen van anderen over Doodad en dan in het bijzonder naar de St. Peter (het Les Paul model).
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2014
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    125

    Standaard

    Heb er zelf geen ervaring mee eerlijk gezegd. Maar wat ik ervan gehoord heb, is het een Nederlands merk wat nog niet zo gek lang bezig is in de budgetklasse.

    Als je hem lekker vind spelen en vet vind klinken, gewoon doen toch? Jij moet er tenslotte mee spelen

    Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

  3. #3

    Standaard

    In China(?) gebouwd voor Nederlands merk idd 😉
    Zeer betaalbaar alleen is de kwaliteit nog niet helemaal consistent helaas (er zit af en toe wel eens een minder exemplaar tussen)

    Je zou voor een betaalbare LP ook eens bij Revelation te rade kunnen gaan.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Ah kijk aan. Tsja dan binnenkort nog maar eens proberen. Gelukkig hebben ze meerdere van dit soort op voorraad, dan kan ik gewoon de beste uitzoeken en zou ik een aardige gitaar moeten hebben. Toch twijfel ik ook nog een beetje over tweedehands. Eerst nog maar eens een paar nachtjes goed over slapen.
    Bedankt in ieder geval!

    Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk

  5. #5

    Standaard

    Tja, tweedehands...... keuze te over. Leuke Tokai LP, Epiphone 1960 Tribute........


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Ja ik heb een budget van 400-500 euro dus daar moet nog wel iets leuks voor te vinden zijn

    Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Als je goed zoekt zou je dan wellicht ook wel voor een tweedehands Gibson les paul studio faded kunnen gaan! kost c.a. 500 tweedehands en zijn i.m.o. kwalitatief gewoon goed.. Ik heb zelf een Epiphone met Gibson elementen, maar die klinkt toch op een of andere manier minder als een Gibson studio. Ik sluit me wat dat betreft ook aan bij Chappie en de Kept'n:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Zo'n Faded heeft echt wel meer mojo dan een Epi, om van Doodad maar te zwijgen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2014
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    In China(?) gebouwd voor Nederlands merk idd 😉
    Zeer betaalbaar alleen is de kwaliteit nog niet helemaal consistent helaas (er zit af en toe wel eens een minder exemplaar tussen)

    Je zou voor een betaalbare LP ook eens bij Revelation te rade kunnen gaan.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Revelation hoor ik inderdaad ook goede verhalen over. Schijnen in hun prijsklasse qua consistentie en kwaliteit/klank van elementen er bovenuit te springen... Heb zelf daarom ook een TSS thinline tele besteld...

    2ehands, ja, dan koop je voor minder meer gitaar. Helemaal mee eens. Dus zou ik zeker niet uitsluiten. Had zelfs mijn voorkeur, maar als lefty was er gewoon te weinig aanbod. Zowiezo niks wat me aansprak.

    Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Lastig lastig.. Gelukkig ben ik van plan m van de zomer te kopen dus kan ik me nog goed oriënteren. Filmpje van Chappers heb ik gezien. Tweedehands Gibson is ook wel érg aantrekkelijk. Verder zal het me worst wezen wat er voor naam op de headstock staat, als ik maar gewoon een goeie gitaar heb die er nog een beetje uitziet. Ik ga gewoon alles nog eens afwegen, die Doodad nog eens bespelen (wordt m denk ik niet maar wie weet) en uiteindelijk kom ik er wel uit.
    Dank voor de inlichtingen! Geeft me weer een zet in de goede richting.

    Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top