Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 69
  1. #51
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Je kunt een speakersnoer waar wel 80 volt over kan gaan niet gaan vergelijken met een hoogohmig elementje waar een ongebalanceerd kabeltje aan hangt welke altijd wel enige capaciteit heeft. Maar bij een goede gitaarkabel ga je dat niet horen en zoals Hans zegt loopt het niet in de vele duizenden.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    We zijn toch al ontspoord. Jullie hebben het over speakerkabels; geen verschil waarneembaar. Hoe zit dat met bijvoorbeeld de patch kabels tussen bijvoorbeeld een platenspeler naar je versterker of een cassettedeck/bandrecorder naar je versterker? Werkt dat hetzelfde als een gitaar naar je versterker waarbij de capaciteit van je kabel verschil kan maken dus hoorbare verschillen?

  4. #54
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Uit je gitaar komen een paar milivoltjes en het element is hoogohmig, dus gevoelig voor storing van buitenaf. Een CD speler kan wel 2 volt geven.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.184

    Standaard

    Maar ook op fx level kan capaciteit flinke invloed hebben. De spanning is in dit geval niet relevant. Frequentie en impedantie zijn bepalende grotheden voor het eindresultaat.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Maar ook op fx level kan capaciteit flinke invloed hebben. De spanning is in dit geval niet relevant. Frequentie en impedantie zijn bepalende grotheden voor het eindresultaat.
    Dat is interessant en als ik het dus goed begrijp ook wel iets wat ik bijvoorbeeld met mijn UA buizenpreamp instel (impedance) voor bijvoorbeeld gebruik met line/mic/DI levels. De verschillen qua instelling zijn hierbinnen goed hoorbaar waarbij de capaciteit van de kabel dan even minder belangrijk is maar met name de bron die je gebruikt (gitaar/microfoon of andere randapparatuur). Dus voor bepaalde bronnen is het zeker geen overbodige luxe om lage capaciteit kabels te gebruiken. En deze kun je vaak voor een paar tientjes meer aanschaffen. Het gaat natuurlijk mis zodra je er buitensporig veel meer voor gaat betalen, denk: honderden/duizenden euros per meter ;-)

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dat is interessant en als ik het dus goed begrijp ook wel iets wat ik bijvoorbeeld met mijn UA buizenpreamp instel (impedance) voor bijvoorbeeld gebruik met line/mic/DI levels. De verschillen qua instelling zijn hierbinnen goed hoorbaar waarbij de capaciteit van de kabel dan even minder belangrijk is maar met name de bron die je gebruikt (gitaar/microfoon of andere randapparatuur). Dus voor bepaalde bronnen is het zeker geen overbodige luxe om lage capaciteit kabels te gebruiken. En deze kun je vaak voor een paar tientjes meer aanschaffen. Het gaat natuurlijk mis zodra je er buitensporig veel meer voor gaat betalen, denk: honderden/duizenden euros per meter ;-)
    Ja maar als het heel duur is dan moet het toch wel goed zijn? Net als een mail van mijn bank waarin ik te horen krijg dat ik moet inloggen. En dat doe ik natuurlijk... Of die mail van Fedex waarin staat dat mijn faktuur in de zipfile staat... ff dubbelklikken dan is mijn probleem binnen de kortste keren opgelost....
    Allemaal klinkklare onzin, maar hoeveel mensen tuinen er niet in... Ondanks alle waarschuwingen.....
    Eigenlijk zijn het hele goede marketeers..... Het juiste verhaal... Beetje onzekerheid creëren en kassa......
    Nico


  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ja maar als het heel duur is dan moet het toch wel goed zijn? Net als een mail van mijn bank waarin ik te horen krijg dat ik moet inloggen. En dat doe ik natuurlijk... Of die mail van Fedex waarin staat dat mijn faktuur in de zipfile staat... ff dubbelklikken dan is mijn probleem binnen de kortste keren opgelost....
    Allemaal klinkklare onzin, maar hoeveel mensen tuinen er niet in... Ondanks alle waarschuwingen.....
    Eigenlijk zijn het hele goede marketeers..... Het juiste verhaal... Beetje onzekerheid creëren en kassa......
    Dus als het heel goedkoop is dan is het ook goed? Nee, dat is te kort door de bocht Nico. Geloof mij dat dit echt niet alleen zo werkt bij audiofielen spulletjes maar ze weten hun doelgroep goed te bespelen. Ik geloof zeker in een bepaalde gradatie van kwaliteit en daar mag je best iets meer voor betalen, maar zodra er argumenten en prijskaartjes aan te pas komen die geen hout snijden moet je gewoon alert zijn. De andere kant is dat het mij persoonlijk echt niet boeit of iemand duizenden euros aan kabels besteed. Maar simpelweg roepen dat het allemaal onzin is en dat je het verschil toch niet gaat horen vind ik het andere uiterste. Uit deze korte dwaling mogen we gerust opmaken dat kabels voor instrumenten, apparatuur, effecten, etc best wat aandacht en kwaliteit behoeft en dat kan gelukkig voor hele normale prijzen. En als iemand het verschil niet kan horen wil dat niet zeggen dat het dan maar de waarheid is... een gehoortest zou dan ook een optie zijn ;-)

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Kwaliteit kost geld, hypes kosten vermogens. Wat dacht je van Dumble, of de Klon Centaur? Of de heilig verklaarde TS-808?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Kwaliteit kost geld, hypes kosten vermogens. Wat dacht je van Dumble, of de Klon Centaur? Of de heilig verklaarde TS-808?
    Inderdaad ja :-) Vemuran is nu ook zo'n merk. Wil niet zeggen dat het allemaal troep en dat ze onzin verkopen maar zodra de prijzen niet meer in verhouding staan tot, dan moet je even pas op de plaats maken. Maar goed, uiteindelijk bepaald ook de consument (de vraag) de waarde van een product wat los staat van de werkelijke waarde of kwaliteit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top