Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Nagels

  1. #1

    Standaard Nagels

    Mijn nagels breken steeds af of scheuren in voordat ze de lengte hebben om er mee te kunnen gitaarspelen .
    Zijn kunstnagels een mogelijke oplossing voor dit probleem ?
    Mijn gitaar heeft nylon snaren .

    Is er enige ervaring op dit gebied ?

    Bij voorbaat dank .

  2. #2
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik weet niet of je Flamenco gitaristen kent. Maar die gasten zijn ervaringsdeskundigen op dat gebied. Toen ik het nog speelde had ik niets nodig omdat mijn nagels van nature keihard zijn. Die andere jongens gebruikten vaak hars om hun nagels te verstevigen. Ook heb ik jongens gezien die inderdaad kunstnagels hadden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik heb vroeger wel eens ecrinal nagellak hiervoor gebruikt.

  5. #5

    Standaard

    Met nylon zou ik het redden met mijn eigen nagels en nagelverharder. Maar op stalen snaren heb je echt hulp nodig. Ken eigenlijk niemand die steelstring met nagels speelt (en optreedt) die niet op één of andere manier regelmatig zit te knutselen.

    Opties:

    Acryl nagels, 's leuk, maar als man zit je daar toch wat ongemakkelijk is mijn ervaring. Werkt goed, maar goedkoop is het ook weer niet.

    Old school oplossingen zoals pingpongballetjes. Jottem!

    Plaknagels. Kan een optie zijn, maar die dingen zijn om één of andere vage reden duidelijk op vrouwen afgestemd. Voor de gemiddelde mannenhand zijn die dingen te klein. Met name bij de duim een probleem.

    Nagelsetjes met zijdepapier. Je bouwt met zijdepapier en nagellijm in laagjes een nepnagel op. Liefst als versteviging van je eigen nagel, maar je kunt zo ook een gebroken nagel verlengen. Die setjes zijn er speciaal voor gitaristen. Werkt goed, maar niet goedkoop. Er is trouwens een filmpje van James Taylor op youtube waar hij dat idee laat zien.

    Wat ik tegenwoordig doe, let op, niet geschikt voor ijdeltuiten. Als je een baan hebt waar je veel met klanten moet omgaan misschien ook niet altijd handig. Zelfde idee als die nagelsetjes, maar dan zonder dure nagelsetjes.Goedkope nagellijm (van het kruidvat in mijn geval) en een papieren zakdoekje. Daar knip ik een reepje uit dat even breed is als de nagel. Laagjes scheiden, papiertje op nagel plakken met nagellijm, en dan verder zo met laagjes opbouwen. Ook hiermee kan ik verlengen als het nodig is. Maar het beste resultaat is bovenop je eigen nagel. Op een gegeven moment laat het opgeplakte stuk in zijn geheel los bij mij, en moet ik het opnieuw doen. Het stuk dat loslaat lijkt dan eigenlijk gewoon vrij precies op zo'n acryl nagel. In tegenstelling tot het filmpje gebruik ik stukjes die gelijk net zo breed zijn als de hele nagel, en doe ik meerdere lagen. Zeker als je moet verlengen moet dat ook wel. Wacht met knippen en bijvijlen totdat het spul echt gedroogd is. Maar, het moet je dus niet al te veel interesseren hoe het er uit ziet Of je moet een dekkende nagellak gebruiken uiteraard, zoals Nuno Bettencourt.


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    De wel bekende Justin Sandercoe van de Justinguitar website heeft ook lange tijd met kunstnagels gespeeld. Dus het lijkt alleszins wel een optie.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben inmiddels met verharder aan de gang , ik zal mijn ervaring met jullie delen .

  8. #8

    Standaard

    doe rustig aan. Met goed spul zoals mavala. Kun je de boel glashard maken. Wat uiteindelijk weer ander soor breuken zal geven bij klussen e.d.

    Dus NIET teveel gebruiken. Het is voor mensen met zachte nagels echt een enorm verschil, wat een paar dagen nodig heeft om te "zetten"!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #9

    Standaard

    Je kan ook vitamine D gaan slikken Helpt met meer dan je nagels, werkt wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top