Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 56
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Alleen bassdrum op een monitor? Heuh?

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb juist begrepen dat de hoge tonen het meest schadelijk zijn voor je gehoor; vandaar dat je ook als eerste hoge tonen mist?
    Zoals ik begreep van de audicien dringen bastonen het verst door vanwege de hoge uitslag van de geluidsgolf oid. (Je merkt zelf ook dat je mn. lage tonen hoort als je buiten de kroeg staat of langs een repetitieruimte loopt). Om die reden werkt het slakkenhuis dus zo dat de hoge tonen bij de ingang worden opgepikt en de lage tonen helemaal in de kern. Maw; alles wat in je oor komt, komt altijd langs de eerste trilhaartjes en hoe verder in het oor hoe minder daar nog komt. Die voorste hebben dus het meeste te lijden. Dat is dus de reden dat problemen vaak met de hoge tonen ontstaan. Je hoort ze bijvoorbeeld niet meer, of je hebt een hoge piep omdat de trilhaartjes die dat gebied registreren zijn beschadigd. Ipv dat ze vrij van elkaar rechtop staan liggen ze altijd plat en schuren ze tegen elkaar aan hetgeen de ruis/piep wordt veroorzaakt (wrijf maar eens met je handen langs elkaar, daar komt geluid bij vrij.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik doelde op de goedkoopste oplossing qua in ear dopjes. Het monitorsysteem incl powerplay en individuele mixertjes heeft ons als band 2400 euro gekost maar kan ik echt iedere optredende band aanraden. Zeker als je een vaste geluidsman hebt. Weinig sound check tijd nodig en je regelt zelf je eigen mix middels je eigen kastje.
    Met een Behringer Air X18 kan dat via je iPad op dezelfde wijze toch? En scheelt in ons geval dus 5 kastjes van 300 euro.
    We zitten dat wel serieus aan te denken maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je de F-O-H regelt, met name in een kleine kroeg. Werkt het bijvoorbeeld om via die personal monitor out een CAT5 kabel naar een digitale tafel te leggen zodat de geluidsman alles als losse kanalen binnen krijgt?

    Ik kan natuurlijk een geluidsman de main out + een iPad geven en een fijne wedstrijd wensen maar wet niet of het helemaal zo werkt... Ik kom nogal wat volk tegen nl...

    In grotere zalen zie ik dan weer minder problemen... daar is de geluidsman er toch op ingericht alles uit te versterken en heeft een vrij uitgebreide tafel waardoor hij wel een aantal lijntjes via de aux terug geven of zelf een aantal monitormixen maakt.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    In ons geval gaan de kastjes via een ethernet kabeltje naar de powerplay, en een signaal gaat met een 2 Jack- xlr kabel naar de tafel. Een soort multikablel met 2 jacks, en de ethernet kabel naar de mixertjes en de tafel.
    Hoe jij het gebruikt zou ook kunnen, zal vast in de handleiding staan.

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Met een Behringer Air X18 kan dat via je iPad op dezelfde wijze toch? En scheelt in ons geval dus 5 kastjes van 300 euro.
    We zitten dat wel serieus aan te denken maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je de F-O-H regelt, met name in een kleine kroeg. Werkt het bijvoorbeeld om via die personal monitor out een CAT5 kabel naar een digitale tafel te leggen zodat de geluidsman alles als losse kanalen binnen krijgt?

    Ik kan natuurlijk een geluidsman de main out + een iPad geven en een fijne wedstrijd wensen maar wet niet of het helemaal zo werkt... Ik kom nogal wat volk tegen nl...

    In grotere zalen zie ik dan weer minder problemen... daar is de geluidsman er toch op ingericht alles uit te versterken en heeft een vrij uitgebreide tafel waardoor hij wel een aantal lijntjes via de aux terug geven of zelf een aantal monitormixen maakt.
    Behringer Air?
    je kan een raspberry Pi in een behuizing stoppen en het gratis linux programma downloaden van de fabrikant.
    Dan heb je als je er een tweedehands monitor bij scoort voor een paar tientjes een rocksolid stuurcomputer bij voor de geluidsman aan cat-kabel.

    Als het te moeilijk is koop je de raspberry nieuw voor 9 tientjes kant en klaar bij https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/...ingmate-02-08/

    handige vogels kunnen ook een behringer BCR2000 als remote installeren die kosten tweedehands +/- 75 euro.
    Dan doe je de hoofdfuncties met knopjes....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Alleen bassdrum op een monitor? Heuh?
    Ja, en dan nog het liefst alleen het hoog, de "tik" zeg maar.
    Onze drummer slaat zo hard, snare en hihat hoor ik toch wel.
    Stack van bassist staat meestal vlakbij mijn versterker, dus die hoor ik ook wel, en andere gitarist hoef ik niet op de monitor.
    Ok, misschien soms wat zang (ik zing zelf niks) maar dan houd het wel op.

    Op een groter podium wordt dit een ander verhaal, maar bij de voor een amateur als ik meest voorkomende afmetingen (dubbele trailer) kom ik daar makkelijk mee uit de voeten.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    In ons geval gaan de kastjes via een ethernet kabeltje naar de powerplay, en een signaal gaat met een 2 Jack- xlr kabel naar de tafel. Een soort multikablel met 2 jacks, en de ethernet kabel naar de mixertjes en de tafel.
    Hoe jij het gebruikt zou ook kunnen, zal vast in de handleiding staan.
    Ik moet me hier eens in verdiepen denk ik.
    Onze geluidsman geeft iedereen over zijn "eigen" (conventionele) monitor de gewenste mix. In zo'n geval kun je -als het ware- de kabel uit deze monitor halen en via een koptelefoonversterker (en evt draadloos) zo in je oortjes prikken, of niet?

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ah oké duidelijk. Ik moet altijd zang hebben omdat we soms impromptu refreinen herhalen etc. Ik wil eigenlijk altijd alleen maar toetsen, zang en mezelf. Bas geloof ik wel. En drum sta ik altijd naast hehe.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, wat "guide" vocalen erbij is wel handig soms.
    Ik ben blij dat wij geen toetsen hebben. Ik haat toetsen. Tenzij hammond met goede toetsenist of zo, maar in mijn circuit en niveau...nee liever geen toetsen ��

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Behringer Air?
    je kan een raspberry Pi in een behuizing stoppen en het gratis linux programma downloaden van de fabrikant.
    Dan heb je als je er een tweedehands monitor bij scoort voor een paar tientjes een rocksolid stuurcomputer bij voor de geluidsman aan cat-kabel.
    welke voordelen biedt dat tov een standaard laptop/ipad?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top