Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 56
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Ja ik heb wel wat goedkopere dan jij in de wetenschap dat het qua geluid wat minder is. De Shure SE215 is daarin niet anders. Echter zit ik wel in de richting van het commerciële-heroïne-prostitutie-hoertjes-covercircuit alleen is het allemaal nog weinig succesvol. Voordeel is dat je, als je dat qua geluid niet de meest optimale doppen hebt, je het ook niet zo vaak hoeft aan te horen

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb die Shure se215 doppen al een jaar of 3, en totaal geen klachten. Genoeg voor mij en aangezien m'n amp geluid door een goeie microfoon naar m'n oortjes gaat merk je het kwaliteits verschil nauwelijks vind ik.
    Het beste vind ik het geluid door een goeie koptelefoon.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.563

    Standaard

    Ach, je kunt wel op zoek gaan naar het allerbeste, maar uiteindelijk gaat het erom dat je de monitormix goed kunt horen. En ten opzichte van die grote bakken voor op het podium is het zelfs met een goedkope oplossing al een mega vooruitgang. Ander punt is comfort, en daarop valt de Shure voor sommige mensen wel af. Voor mij voldoet het meer dan perfect, maar ik speel in een groepje waarbij volume niet zo'n issue is. Hoorbaarheid wel, met twee keer toetsen, vier zangeressen en zo. En dat doen die Shures prima.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Heeft er iemand hier ervaring met deze doppen?
    http://pluggerz.com/nl/producten/mus...-music-2-in-1/
    Zeg maar gehoorbescherming waar je bepaalde afmetingen dopjes op aan kunt sluiten. Zou dat werken als gehoorbescherming, met de mogelijkheid eenvoudig te upgraden tot IEM?
    Geen idee of de oortjes die hier op passen kwalitatief een beetje ok zijn voor IEM, maar het concept is best interessant.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ken ze niet, wel origineel gevonden.
    Ikzelf zet m'n inear geluid gewoon niet zo hard, krijg ik ook geen gehoor beschadiging. Da's het beste en goedkoopste 😉

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik gebruik geen in ear monitoring; het lijkt dan overkill te zijn om wel in-ears te kopen.
    Gehoorbescherming die eventueel te upgraden is lijkt dan best interessant.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heeft er iemand hier ervaring met deze doppen?
    http://pluggerz.com/nl/producten/mus...-music-2-in-1/
    Zeg maar gehoorbescherming waar je bepaalde afmetingen dopjes op aan kunt sluiten. Zou dat werken als gehoorbescherming, met de mogelijkheid eenvoudig te upgraden tot IEM?
    Geen idee of de oortjes die hier op passen kwalitatief een beetje ok zijn voor IEM, maar het concept is best interessant.
    Ik heb hier inderdaad ook naar gekeken, best interessant idee. Echter werd ik niet zo enthousiast van de bijbehorende doppen die ik steekproefsgewijs tegenkwam en hou ik zelf van gemak en zit dan niet op het wekelijks wisselen te wachten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ken ze niet, wel origineel gevonden.
    Ikzelf zet m'n inear geluid gewoon niet zo hard, krijg ik ook geen gehoor beschadiging. Da's het beste en goedkoopste ��
    Misschien niet de beste, waar wel dermate goed dat het in veel gevallen meer dan goed is en ook nog vrij goedkoop.
    Echter is zacht spelen een kunst en iets wat in onze band blijkbaar maar niet wil lukken (overigens is het, mede door een recente ervaring met een optreden, nu wel een hot issue waar we aan gaan werken). Zo'n standaard dop met traagschuim raakt altijd wel ergens iets in je gehoorgang en dempt daardoor al redelijk, maar dat is geen vergelijking met iets wat exact op de vorm van je gehoorgang is gemaakt en daar over de gehele lengte een exacte aansluiting bij heeft. Bij Shure hebben ze 't over tot 26db geloof ik, maar dat is in de meest ideale situatie. Ik heb me uitgebreid laten voorlichten door een audicien en daarbij proefde ik ook redelijk wat frustratie over dit soort claims in gewoon geen enkele raakvlak hebben met de realiteit. In de praktijk moet je blij zijn met zo'n 10 db. Hetzelfde geldt voor de standaard Pluggerz/Thuderplugz/Partyplugs/etc gehoorbeschermers (waarvan ik meerdere varianten heb) die inzetten op 16 db en dan ook nog vlakke demping beloven. Nou, nog niet half...
    Nou is elke 3 db een verdubbeling van geluid, dus met bijv. 9 db demping doe je echt al wel goede zaken, maar stel dat het op het podium 97 db gaat, wat echt geen absurd volume is voor een band die zichzelf al hard vind, komt je nog op 88 uit en daar wil je alsnog niet te lang zijn, terwijl je juist denkt zo goed bezig te zijn met je partyplugs. En, als je dus nog iets uit je in ears wil horen moet je daar dus nog over die 88 heen met je in-ears. Met dynamic drivers.

    Daarbij komt ook nog dat met name de bas, die het meest schadelijk is voor je gehoor, het moeilijkst te dempen is dus ook niet het gebied waar de standaard doppen tekort schieten vanwege vorm en materiaal. Het gevolg is dus niet alleen dat het nog steeds te hard gaat in de schadelijke frequenties maar ook nog eens dat de bas gaat overstemmen.
    Dat was voor mij dus ook de reden in-ear te gaan, omdat ik met die doppen echt m'n eigen geluid niet goed kon horen. Tja, en als je dan meemaakt hoeveel details je hoort en dat dat ook nog is compleet onafhankelijk is van waar je staat wil je niet meer terug.

    Maargoed, om m'n eigen verhaal ook wat tegenwicht te geven (ik voel me de laatste tijd net een veganist bij een barbecue); ik heb jarenlang van alles onbeschermd gedaan. De kroeg in, concerten, repeteren, optreden etc. En voor mij heeft dat, zoals voor de meeste mensen, jarenlang geen noemenswaardige problemen opgeleverd. Af en toe wat suizende oren maar dat was na een dag of wat ook wel weer weg. In dat geval zou ik ook lekker met een prima klinkend en niet te duur setje in ears spelen en gewoon op het volume letten.
    Nu is het bij mij helaas een ander verhaal. Ineens een suis/piep die is opgekomen als kakken. En als je dan weet hoe dat suizen ontstaat is het dus ook meteen overduidelijk dat er een aantal gebieden om de probleemgebieden liggen die al redelijk wat klappen gehad hebben maar nog net geen suis/piep geven. Die hebben dus alleen nog even het laatste zetje nodig en dát wil ik dus voorkomen. Vandaar dat ik er nu zo, wellicht wat paniekerig, op acteer.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 21 april 2017 om 09:52

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Daarbij komt ook nog dat met name de bas, die het meest schadelijk is voor je gehoor, het moeilijkst te dempen is dus ook niet het gebied waar de standaard doppen tekort schieten vanwege vorm en materiaal. Het gevolg is dus niet alleen dat het nog steeds te hard gaat in de schadelijke frequenties maar ook nog eens dat de bas gaat overstemmen.
    Dat was voor mij dus ook de reden in-ear te gaan, omdat ik met die doppen echt m'n eigen geluid niet goed kon horen.
    Ik heb juist begrepen dat de hoge tonen het meest schadelijk zijn voor je gehoor; vandaar dat je ook als eerste hoge tonen mist?

    Dat met die overstemmende bas herken ik, met name van de oudere Alpine dopjes (die gebruikte ik vroeger) en gele propjes. Maar ik gebruik al jaren Elacin otoplastieken en daarmee hoor ik mezelf (en de rest) heel erg prima, een van de beste investeringen geluidstechnisch gezien, voor mezelf dan, die ik heb gedaan.
    Een club als Pluggerz bied ook op maat gemaakte otoplastieken met ER filter (datasheets bekijkend exact dezelfde filters als die van Elacin) aan, maar ze hebben ook andere filtersystemen.
    Het grappige is zelfs, dat als je de ER filters vergelijkt met de Pluggerz DM filters (als voorbeeld), dat de DM filters in het gebied onder de 500Hz veel vlakker zijn dan de ER filters.
    Het zou dus bést kunnen zijn dat de ER filters -zoals Elacin deze nog steeds heeft- min of meer achterhaalde techniek is.

    @arjan, inears zijn sowieso al voorzien van een flinke demping (25dB of zo?) toch?
    Ik ken wel mensen met bijvoorbeeld 4-wegsystemen van Ultimate Ears, maar die zijn toch echt tákkeduur, dus "de goedkoopste oplossing" zoals je aangeeft begrijp ik nog niet helemaal

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik doelde op de goedkoopste oplossing qua in ear dopjes. Het monitorsysteem incl powerplay en individuele mixertjes heeft ons als band 2400 euro gekost maar kan ik echt iedere optredende band aanraden. Zeker als je een vaste geluidsman hebt. Weinig sound check tijd nodig en je regelt zelf je eigen mix middels je eigen kastje.
    Die Shure dopjes dempen en zijn helder genoeg om alles te horen zonder dat je hard moet. De rest regelt de zaal mix man.
    En we krijgen als band altijd complimenten over ons goeie geluid van het publiek. Dus win win👍

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ah zo.
    Ik weet niet waarom, maar ging er van uit dat je op maat gemaakte IEM's had; stom, want er stond hierboven al wat je hebt

    Soundcheck kan ik me iets bij voorstellen.
    Wij zijn met conventionele me nitors vrij snel klaar in verhouding tot veel anderen, zeker als we met onze vaste geluidsman (presets in mengtafel) werken, plus dat ikzelf meestal alleen bassdrum en een beetje mezelf heb op "mijn" monitor, dus da's simpel (tenzij een echt groot podium), maar het verschil tussen volle en lege zaal is soms erg groot. Daar heb je met IEM's natuurlijk geen last van.....maar de zaalmixer natuurlijk nog wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top