Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Bij ons in de repetitieruimte staat te boel ook wel eens aardig te zingen dus ben daar ook wel een beetje bang voor om eerlijk te zijn... Daarom bewust gekozen voor een systeem met limiter en ik vanavond ook zeer behouden zal zijn met het volume.

    Dat zou de limiter tegen moeten gaan;
    "Integrated current limit protects your ears and headphone".

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Geen ervaring met in-ears, maar ik heb daar wel een beetje schrik van. Net omdat Bart Peeters tinnitus ontwikkeld heeft nadat hij een keiharde feed-back in zijn in-ears te horen kreeg. Maar misschien dat dergelijke systemen tegenwoordig zoiets kunnen tegenhouden?
    Ik heb een aantal keer met universele doppen via in ear gespeeld, en ik merkte bij die paar keer (waarbij ik geen expert ben, dus misschien moet ik iets anders doen in zo'n situatie) dat ik om een béétje een fijne sound te hebben, die dingen zo ongenadig hard moet zetten, dat het meer kwaad dan goed doet.
    Als ik thuis via de pc (modelling) speel gebeurt hetzelfde.
    Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet via een axe fx of Kemper door in ears of koptelefoon gespeeld heb.

    Herkent iemand dit?
    En vooral, hoe maak je dan een lekker geluid?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb nooit met AxeFX of Kemper gespeeld, maar wel in een band met een Line6 gitarist en wat daar opviel was dat ze mij erg hard vonden staan. Ik speel vrij droog met (heel) veel dynamiek. Toen de andere gitarist er mee ophield en ik alleen de partijen speelde, zeiden ze dat ik een stuk harder moest. Andere gitarist speelde met veel galm en dan plaats je jezelf naar achteren in het geluidsbeeld, waardoor je jezelf een stuk harder moet zetten. Dat hij op een combootje en ik op een Marshall top met 4x12 speelde zal ook wel een psychologisch effect hebben gehad

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb een aantal keer met universele doppen via in ear gespeeld, en ik merkte bij die paar keer (waarbij ik geen expert ben, dus misschien moet ik iets anders doen in zo'n situatie) dat ik om een béétje een fijne sound te hebben, die dingen zo ongenadig hard moet zetten, dat het meer kwaad dan goed doet.
    Als ik thuis via de pc (modelling) speel gebeurt hetzelfde.
    Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet via een axe fx of Kemper door in ears of koptelefoon gespeeld heb.

    Herkent iemand dit?
    En vooral, hoe maak je dan een lekker geluid?
    Lekkerder dan een flink blazende buizenamp wordt het niet snel. Helemaal niet met in ear, dat was me al duidelijk voor ik er aan begon dus daar deed ik het niet voor.
    Maar gisteren met mijn microfoon voor de versterker een prima resultaat behaald op gebied van gitaargeluid; gedetailleerd en realistisch (galm, delay en vervorming zoals ik het in het echt ervaar). Enige aanmerking is het grote verschil tussen slag en lead maar volgende week heb ik een mengtafel met compressor in bruikleen dus daar hoop ik dat mee op te lossen.

    De rest van de band komt nog aardig door, dat zou wel minder mogen voor een fijner geluid (mix nu een beetje ambient mic bij voor wat extra hoog maar dat is nu niet in de meest ideale verhouding). Dat had ik wel verwacht omdat ik als enige via iem speel.
    De rest van de band is door mijn zorgen ook aan maatregel aan het denken dus wie weet wat daar gaat gebeuren.

    Voor nu iig blij met deze stap. Heb gisteren voor het eerst gerepeteerd met gedetailleerd gitaargeluid, goed zang op de monitor en volume dat niet voor suizende oren zorg.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Fijn is dat, hè? Mooi dat het werkt, en voor mezelf fijn dat het werkt zoals ik had verwacht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Jazeker
    Nog wel wat aan het testen met doppen. Die schuimdoppen maat M zitten lekker maar als ik m'n smoel opentrek lekken ze als een malle. Dat betekent dus ineens een hoop herrie binnen + dat je doppen niet meer klinken. De L doppen sluiten door het formaat wel goed af maar na een half uur ben ik ze wel een beetje beu. Die rubbere doppen heb ik nog niet geprobeerd maar om eao reden heb ik het idee dat die schuimdoppen beter zitten en dempen. En die dingen vervangen is best een priegelwerkje vind ik.
    Zelfde geldt nu voor het verstevigde deel van de kabel vanaf de doppen. Doordat die zeer stug zijn hebben ze de neiging zo te gaan staan dat de doppen minder optimaal gaan zitten of dat het achter in m'n nek ineens heel strak staat op eao manier. Maar kan me voorstellen dat dat door de tijd allemaal net ff wat flexibeler wordt.
    Voor mij werkt het in ieder geval wat beter om de kabel van de doppen achter de pootjes van mijn bril te stoppen om de boel wat bij elkaar te houden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Jazeker
    Nog wel wat aan het testen met doppen. Die schuimdoppen maat M zitten lekker maar als ik m'n smoel opentrek lekken ze als een malle. Dat betekent dus ineens een hoop herrie binnen + dat je doppen niet meer klinken. De L doppen sluiten door het formaat wel goed af maar na een half uur ben ik ze wel een beetje beu. Die rubbere doppen heb ik nog niet geprobeerd maar om eao reden heb ik het idee dat die schuimdoppen beter zitten en dempen. En die dingen vervangen is best een priegelwerkje vind ik.
    Zelfde geldt nu voor het verstevigde deel van de kabel vanaf de doppen. Doordat die zeer stug zijn hebben ze de neiging zo te gaan staan dat de doppen minder optimaal gaan zitten of dat het achter in m'n nek ineens heel strak staat op eao manier. Maar kan me voorstellen dat dat door de tijd allemaal net ff wat flexibeler wordt.
    Voor mij werkt het in ieder geval wat beter om de kabel van de doppen achter de pootjes van mijn bril te stoppen om de boel wat bij elkaar te houden.
    Er zijn flink wat dopjes op de markt. Ik heb nu Comply Foam en dat heeft ook wel wat, al vond ik de originele schuimdopjes (L, ik heb vrij grote oren) prettiger.

    Mijn ervaring is ook dat als je eenmaal de goede dopjes hebt en als ze eenmaal zitten (ben meestal wel een paar minuten kwijt voor ze lekker zitten, goed isoleren en helder klinken), je best een beetje kunt lachen of praten voordat ze gaan lekken - en ze blijven dan ook prima zitten.

    Het vervangen is inderdaad een priegelwerkje, maar ik zou er juist wel mee experimenteren. Als je namelijk eenmaal gevonden hebt wat voor jou werkt, zijn de SE215's je beste vriend. Heb er ons album mee ingespeeld, in het busje, in de trein en in het vliegtuig heerlijk rustig van genoten. Live nog niet, daar gebruik ik Filterz aangemeten oordoppen - meestal zonder eigen monitor, dat bevalt me het beste.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Voor ieder is het persoonlijk maar ik ben van mening dat, zodra je met op maat gemaakte in-ears werkt, niet snel meer een stap terug doet naar universele. Voor dit jaar staat mijn derde set op maat gemaakte in-ears op de begroting. Eerst Ultimate Ears UE11pro, daarna Cinepaq C4 (vreselijke after sales, als je daar überhaupt van mag spreken) en vanwege de slechte ervaring met Cinepaq ga ik toch weer naar Ultimate Ears.
    Heb ook een tijdje gespeeld zoals beschreven, dus met een eigen compact mixertje, waar mijn eigen signalen eerst doorheen gingen om vervolgens richting FOH te gaan. En op het mixertje ook weer een ambient mic aangesloten, dat was gewoon een goedkoop dynamisch ding, weet het merk niet eens meer, niets bijzonders. Je zou zelfs aan een zwanehalsmic kunnen denken.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Inmiddels een paar keer met de Shures gespeeld, ook live. Ik heb het idee dat ik hiermee qua gehoorbescherming op de goede weg ben - het volume is een stuk lager dan voorheen - maar er nog niet helemaal ben. Demping zou van mij nog wel een aantal Db's extra mogen, als ook de pasvorm (ben ze toch regelmatig opnieuw in/uit aan het doen en dan komt er weer een hoop herrie binnen). Daarnaast, en daar ben ik dan toch net iets te laat achter gekomen (inmiddels een aantal uren doorgebracht met een audicien) is er nog een vrij aardig verschil op gebied van gehoorschade tussen het gebruik van dynamic drivers t.o.v. gebalanceerde armaturen. Omdat ik het test in-ear toch wel als gelaagd ervaar en na de merkbare gehoorschade het beschermen van de rest prioriteit 1 is heb ik de aanschaf van de SE215's maar beschouwd als leergeld/backup en zaterdag op maat gemaakte in-ears laten aanmeten en meteen ook een setje op maat gemaakte doppen van Elacin besteld zodat ik ook in de kroeg/concerten etc. goede gehoorbescherming heb.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Op maat gemaakt is, uiteraard afhankelijk van merk en type, een behoorlijke rib uit je lijf maar wat mij betreft de beste investering die ik ooit gedaan heb en met enige regelmaat zal blijven doen, ervan uitgaande dat ik nog wat jaartjes mee ga in het commerciële-heroïne-prostitutie-hoertjes-covercircuit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top