Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 56
  1. #11

    Standaard

    Ik heb zelf Shure 535 in-ears die goed bevallen maar zelfs een setje goedkope in-ear zullen jouw geval waarschijnlijk nog wel voldoen (30 Euro JBL bijvoorbeeld). Ik denk namelijk dat jouw probleem 2-ledig is:

    1. Slechte passing: Zorg voor in-ears met de juiste passing (meestal worden ze wel geleverd met verwisselbare oordopjes in verschillende maten).
    2. Monitoring: Zorg voor een ambient microfoon die je inmengt in een persoonlijke headphone/microfoon mixer (https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoo...foonversterker) zodat je een betere sound van de rest van de band hebt.

    my 2 cents ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 maart 2017 om 21:30

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dan zou het zomaar kunnen dat het doppen voor mensen met cirkelzagen of haakse slijpers zijn.
    Ik gebruik iig deze https://www.schoonenberg.nl/gehoorbe...d-professional
    Kost wat maar je doet er jaren mee (als je ze niet kwijt raakt..) Aanrader!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb zelf Shure 535 in-ears die goed bevallen maar zelfs een setje goedkope in-ear zullen jouw geval waarschijnlijk nog wel voldoen (30 Euro JBL bijvoorbeeld). Ik denk namelijk dat jouw probleem 2-ledig is:

    1. Slechte passing: Zorg voor in-ears met de juiste passing (meestal worden ze wel geleverd met verwisselbare oordopjes in verschillende maten).
    2. Monitoring: Zorg voor een ambient microfoon die je inmengt in een persoonlijke headphone/microfoon mixer (https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoo...foonversterker) zodat je een betere sound van de rest van de band hebt.

    my 2 cents ;-)
    Thx. Kan ook met een gewoon mixertje denk ik, toch?
    Nog tips voor een Ambient mic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik gebruik iig deze https://www.schoonenberg.nl/gehoorbe...d-professional
    Kost wat maar je doet er jaren mee (als je ze niet kwijt raakt..) Aanrader!
    Lijkt me die Elcins die eerder genoemd werden toch? Daar heb jij dus goede ervaring mee in bandverband?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik gebruik iig deze https://www.schoonenberg.nl/gehoorbe...d-professional
    Kost wat maar je doet er jaren mee (als je ze niet kwijt raakt..) Aanrader!
    Op een gegeven moment raak je ze vanzelf kwijt. Je oren groeien namelijk altijd verder. Op aangemeten oordoppen staat niet veel langer dan +/- 5 jaar. Ik voel minimaal één post aankomen met 'ik doe al zeker tien jaar zonder klachten met mijn setje aangemeten oordoppen'. Dat kan, maar ze lekken wel inmiddels, met zekerheid.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Op een gegeven moment raak je ze vanzelf kwijt. Je oren groeien namelijk altijd verder. Op aangemeten oordoppen staat niet veel langer dan +/- 5 jaar. Ik voel minimaal één post aankomen met 'ik doe al zeker tien jaar zonder klachten met mijn setje aangemeten oordoppen'. Dat kan, maar ze lekken wel inmiddels, met zekerheid.
    Klopt. Ben inmiddels met m'n tweede setje bezig. Niet dat ik ze kwijt was maar ze raden idd aan om ze om de 5 jaar te vervangen. En aangezien ik een gevorderde 40'er ben die sinds z'n 18de in oefenruimtes te vinden is en daardoor ook een suisje heb opgelopen in de loop der jaren hou ik me daar keurig aan.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ik heb deze ook. Echter toen ze geleverd werden zat er een papiertje bij dat een correcte werking niet gegarandeerd werd wegens zeer smalle gehoorgangen. En idd, het werkt niet voor mij, en daarbij zijn ze ook vrij pijnlijk na een kwartiertje... het zal wel aan mijn oren liggen, maar ik geef er zoveel geld niet meer aan.
    Kris

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nou, dan passen ze over vijf jaar wel.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Oké, met als uitgangspunt dat ik
    a) geen prof ben
    b) momenteel alles beter lijkt dat kutten met oordoppen óf gehoorbeschadeging
    c) ik geen enorme fijnproever ben

    vandaag eea laten binnenkomen. Om het in deze testfase niet meteen té gek (echt goedkoop testen met IEM gaat helaas niet) niet voor het duurste gekozen en op basis van goede reviews toch wat (naar ik hoop) leuke spullen, te weten:
    Shure SE215 oortjes
    Behringer Powerplay P1 beltpack (was de goedkoopste met limiter)
    DAP DM-35 microfoon voor gitaarversterker
    Microfoonklem voor op versterker
    Samsom CM11B ambient mic om de rest van de band te horen
    Een aantal XLR kabels en verloopstukjes om de boel op m'n mixer aan te sluiten waar ook een directe lijn voor de zang in komt.

    Al met al toch een goede 300 euro. Dus... hopen op het beste. Vandaag zijn de spullen (op de DAP en klem na) binnengekomen dus de boel meteen aangesloten op mijn POD500x en laptop. Ik had ook gelezen dat het spelen met IEM een behoorlijk vlak geluid kan veroorzaken dus was op het ergste voorbereid. Maar.... ik ben positief verrast. Geluid van de doppen zelf (voor luisteren van muziek) is gewoon goed. Zit nu een paar YouTube filmjes te kijken en klinkt in mijn oren gewoon meer dan prima. Ook de Pod klonk lekkerder door de SE215's dan door mijn AKG koptelefoon. Oké, spelen door een hoofdtelefoon heb ik nooit je van het gevonden, maar na jarenlang alleen met koptelefoon thuis spelen is het een soort tweede referentie gevonden en dit is beter dan ik gewend ben met oefenen. Zo de eerste indruk over de Pod is dat ik heel blij ben met hoe ik alles hoor op lekker volume.
    De verwachtingen zijn dan ook hooggespannen voor de repetitie morgen.... Ga ik ook blij zijn met het geluid uit mijn versterker en hoe dit mixt met de band door gebruik van de ambient mic....?

    De beltback van Behringer is een stuk groter dan ik dacht en moet echt in het midden van m'n rug om er niet met één van m'n armen tegenaan te raggen. Daarnaast hou ik nogal van draadloos spelen, dus als het geluid morgen bevalt nog maar een paar honderd euro kapot slaan op een draadloos gebeuren.

    De maat M sleeves van de doppen lekken redelijk met zingen dus heb ik net verwisseld voor L. Deze zijn gevoelsmatig net iets te groot maar sluiten wel goed af en blijven goed zitten. Hoop dat ze niet gaan irriteren maar nu na een half uurtje lijkt het mee te vallen.

  9. #19

    Standaard

    Ik heb op gemaakt gemaakte oordoppen van Variphone, die echt voor muzikanten ontworpen zijn. En die werken prima. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je smalle gehoorgangen een probleem zijn. Misschien eens gaan praten in een centrum waar ze dat aanbieden.

    Geen ervaring met in-ears, maar ik heb daar wel een beetje schrik van. Net omdat Bart Peeters tinnitus ontwikkeld heeft nadat hij een keiharde feed-back in zijn in-ears te horen kreeg. Maar misschien dat dergelijke systemen tegenwoordig zoiets kunnen tegenhouden?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik moet er eigenlijk ook een paar laten maken. Ik heb (nu ik ouder ben) er meer last van dan vroeger. Met name mijn rechter oor sist wat. Het wordt na een paar dagen (als ik niet meer in de oefenruimte zit) wel minder maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Het probleem is ook dat ik een beetje van de ouderwetse benadering ben (versterker op volume). Gehoorbescherming is dan ook wel een goed idee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top