Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    BTW: van Lukather ben ik alleen bekend met Los Lobotomies, Luke en Candyman en dat vind ik toch redelijk steriel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ze zijn strak ja, stil ook, dat wordt als kil ervaren.
    Lukather speelt trouwens de laatste 5/6 jaar met passieve pickups, zie hem niet meer met emg's spelen. Soundwise klinkt hij voor mij hetzelfde als in z'n emg periode. Wel vind ik z'n klank wat opener, gedefinieerder, minder gecompressed.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik ben officieel ook geen fan van EMG's maar ik durf toegeven dat dat hoofdzakelijk gebaseerd is op hear say en op vormgeving. Er wordt geweldig veel nagepraat als het over gear gaat

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Er wordt geweldig veel nagepraat als het over gear gaat
    Dit. Dat. Zak patat. Pakjespolka. Tien tekens.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik ben officieel ook geen fan van EMG's maar ik durf toegeven dat dat hoofdzakelijk gebaseerd is op hear say en op vormgeving. Er wordt geweldig veel nagepraat als het over gear gaat
    Alleen bij actieve pickups weet ik in iedergeval dat al mijn ervaringen van pre-internet zijn. Bij mijn gitaarleraar was een strat met emg en ik had zelf die Yamaha.

    Heel moeilijk om te omschrijven wat voor gevoel ik had bij de klank maar het beviel niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Alleen bij actieve pickups weet ik in iedergeval dat al mijn ervaringen van pre-internet zijn. Bij mijn gitaarleraar was een strat met emg en ik had zelf die Yamaha.

    Heel moeilijk om te omschrijven wat voor gevoel ik had bij de klank maar het beviel niet.
    Ik heb er zo'n tien jaar mee gespeeld (half jaren negentig tot 2005) in de tijd dat ik covers speelde van onder andere Incubus en RHCP en dat klonk toch machtig goed. Misschien als ik hetzelfde setje nu zou bespelen ik minder enthousiast zou zijn :-) Smaak verandert over de jaren.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb ook een RG gehad met EMG's erin. Was ook bevooroordeeld maar ik heb ze laten zitten omdat ik dacht dat het een aanvulling kon zijn op het geluidsspectrum van mijn gitaarcollectie....
    Toch zijn ze er na enige tijd uit gegaan. Ik kan niet aangeven wat mij niet beviel maar ik kon er echt geen vrienden mee worden.....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Heb zo'n veelvoorkomend setje EMG 81/85 in een Charvel 'Star' en daar is wat mij betreft niks mis mee. The Missus vindt dat die gitaar zelfs een van de best (lekker) klinkende is die ik heb.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Inderdaad jezelf niet blind staren op internet gebabbel. Sound blijft een kwestie van smaak.
    EMG's zijn niet slecht, maar hebben wel een hele specifieke sound. Vind je dit gaaf, dan zijn het goede elementen voor je. Zo niet, dan lekker verder zoeken. Simpeler wordt het niet.

    Daarnaast vind ik filmpjes van Youtube absoluut geen goede indicatie van gear. Meestal zijn het of telefoonfilmpjes met klote kwaliteit of juist overgeproduceerde opnamens waar je niet meer de ware sound van de gear kunt horen.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 31 maart 2017 om 09:17
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Kan aan de opname liggen of aan mij, maar het is helemaal niet clean?
    Eens!
    En ook met TR.
    Ze worden vrijwel nooit voor echt clean gebruikt.
    Dat zou kunnen zijn omdat de mojo/sprookjes/etc. allemaal de kant op wijzen dat het gaat om snoeiharde pups voor bepaalde muziek soorten; het kan ook zo zijn dat het gaat om pups die helemaal niet te pruimen zijn bij echt clean.

    Ik heb sinds een dag of 4 een Cort X in huis. Ik had de keus:
    - de gitaar met EMG 81 en 85
    - de gitaar met EMG HZ passief

    En ik heb er geen seconde over hoeven denken. De actieve pups VIND IK echt bagger klinken bij echt clean.
    Laten we het erop houden dat je met een Rolls R. ook geen verhuisbedrijf gaat starten.
    En dat er andere rubrieken zijn om je Flax te etaleren.
    Vind ik.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top