Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    ja dat kwam ook bij me op ja. Volgens mij wou ie gewoon wat views en likes vergaren voor zijn videootje. Komt niet echt over als een echte discussie.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Eind jaren negentig had ik een EMG Steve Lukather set op mijn strat zitten. Klonk echt te gek voor (heavy) rock en zelfs cleaner funky werk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Prima pickups. M'n mm luke 2 heb ik al bijna 15 jaar en gebruik hem nog steeds in m'n coverband. En dat is niet zonder reden. Veelzijdig als een Zwitsers zakmes 😉
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ze zaten op mijn Dick Dijkman strat die een ton weegt maar zo mooi klonk dat ik er flink voor betaald heb, waarna helaas al snel de steriliteit begon te vervelen. Heb een set originele strat pups en een SD humbucker bij de brug er op gezet en nou klinkt ie nog beter
    Maar slecht is het zeker niet te noemen. Ben wel van het batterijtje af nu, dat vind ik een fijn idee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb een HSS setje op een Peer Dellen strat gehad. Ik vond het niet zo geweldig klinken, met name clean kon ik niet aan wennen. Moet er wel bijzeggen dat ik de gitaar nooit met andere pups heb gehoord.

    Vind de cleane sound op het filmpje ook niet zo fraai.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik heb 4 MM Lukes gehad en vond ze helemaal niet steriel of doods klinken. Als dat wel zou zijn dan vraag ik me af waarom Steve Lukather ze gebruikt want die heeft echt wel een geweldige sound die niet steriel of doods te noemen is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Misschien zijn die dingen gewoon gevoeliger voor een bepaalde setup.
    Ik heb zelf een Luke nooit geprobeerd. Ik vond altijd de body van Ernie Ball gitaren iets te klein. Maar het blijkt inderdaad dat die ook een goede voorbeeld is van niet-steriel-klinkende-EMG-mounted gitaar.

    Van wat ik las op de website van Ernie Ball komt vandaag de Luke BFR met 1 Active EMG 85 en 2 Active EMG SLV custom single coil. Leuke combinatie.
    Ik zou wel benieuwd zijn om die actieve single coils uit te proberen, want qua hum en typische lawaaien die bij single coils horen moet dat handig zijn.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Hé een reactie van de topic starter

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Kan aan de opname liggen of aan mij, maar het is helemaal niet clean?
    Dat klopt. Normaal is die Friedman Steve Stevens profiel van Kemper wel clean, maar met de output van de EMG is dit niet helemaal clean. Ik vond alleen de kleur toch leuk. En ik kon hiermee ietsje meer demonstreren van de verschillende kleuren/Frequencies van de elementen en combinaties.

    Maar het is volgens mij nog ver genoeg van een crunch (zie AC/DC).
    Laatst gewijzigd door USofguitar; 31 maart 2017 om 11:44

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Snap wat je bedoelt, maar clean is clean, en dit is niet clean

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    BTW: van Lukather ben ik alleen bekend met Los Lobotomies, Luke en Candyman en dat vind ik toch redelijk steriel
    Steriel, toch niet vind ik. Maar het leeft wel anders dan een strat met single coils en het klinkt wel anders. Volgens mij komt dat van de compression bij actieve elementen. En ook uit de hoge niveau van gain van Steve Lukather.
    Nu, met alles wat gebeurt tussen de vingers en je oren op de signal chain (compressie, effecten, EQ) en ook tijdens de mix van een album, weet ik ook niet of naar een album te luisteren genoeg is om een beslissing te maken of elementen goed klinken.

    Ik ken zelf een paar rock gitaristen die actieve elementen gebruiken, en die klinken allemaal anders, en nooit steriel: Marty Friedman, Alexi Laiho (Children of Bodom), Peter Wichers (Soilwork)... Maar die gaan nog niet voor een SRV achter geluid. Haha

    Het hangt af altijd van wat je hiermee vergelijkt.
    Laatst gewijzigd door USofguitar; 31 maart 2017 om 12:10

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Snap wat je bedoelt, maar clean is clean, en dit is niet clean
    Wat a purist! Haha

    OK, dan was mijn clean ook niet echt clean. Maar dat is toch uit de clean canal. Snap je wat ik bedoel? Haha

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    ja dat kwam ook bij me op ja. Volgens mij wou ie gewoon wat views en likes vergaren voor zijn videootje. Komt niet echt over als een echte discussie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Eens!
    En ook met TR.
    Ze worden vrijwel nooit voor echt clean gebruikt.
    Dat zou kunnen zijn omdat de mojo/sprookjes/etc. allemaal de kant op wijzen dat het gaat om snoeiharde pups voor bepaalde muziek soorten; het kan ook zo zijn dat het gaat om pups die helemaal niet te pruimen zijn bij echt clean.

    Ik heb sinds een dag of 4 een Cort X in huis. Ik had de keus:
    - de gitaar met EMG 81 en 85
    - de gitaar met EMG HZ passief

    En ik heb er geen seconde over hoeven denken. De actieve pups VIND IK echt bagger klinken bij echt clean.
    Laten we het erop houden dat je met een Rolls R. ook geen verhuisbedrijf gaat starten.
    En dat er andere rubrieken zijn om je Flax te etaleren.
    Vind ik.
    Vriendelijke groet, Gus
    Wat zijn jullie ondgeduldig, zeg!

    Sorry dat ik je goede ervaring op je forum heb gehinderd, Gus! Haha
    Laatst gewijzigd door USofguitar; 31 maart 2017 om 11:55

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top