Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Vox Challenger 1964 Crucianelli

    Hallo,

    Ik ben een gitaar tegengekomen op het net die mij erg interesseert. De verkoper omschrijft het als een Vox Challenger 1964 Crucianelli. Maar als ik daarachter zoek, vind ik bitter weinig terug. Iemand een idee over de geschiedenis van deze gitaren? En de prijs?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Cool.
    Word ik blij van.
    Jij ook.
    Moet wel.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Dit is al zeer nuttige info! Nu kan ik niet echt achterhalen welke het juist is. Het merk is van de headstock. Ik vind ook nergens die met single cutaway terug, enkel met double... Het lijkt mij ofwel die Elite ofwel die Vox Challanger.

  5. #5

    Standaard

    Duidelijk de Elite maar dan met tremolo. Op de close-up foto van de headstock zie je toch nog vaag die ovale plek van het merk? Of kijk ik nu op een andere site dan jij?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6

    Gas Crucianelli

    Hallo,

    Lijkt mij een Imperial Tonemaster 202V, zoals afgebeeld op de cataloguspagina midden op deze page.

    In de intro zeggen ze ook ergens dat de single-cut "extremely rare in Europe" is. Dus je hebt iets bijzonders gevonden...

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    1964/1965 Panaramic
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #8

    Standaard

    Wel grappig dat iedereen iets anders zegt.

    - De VOX lijkt het mij in ieder geval al niet. Als ik op andere foto's kijk, zie ik dat die merknaam erin gekerfd is.
    - De Elite lijkt me ook niet, want die is nergens te vinden met single cutaway. Op de headstock is inderdaad een ovale plek te zien, waar het merk van elite zou hebben gestaan (@mountainman).
    - Die Panaramic lijkt met het ook niet. Als ik andere foto's ervan opzoek, lijkt de headstock toch anders (@ Kakihara):



    Imperial Tonemaster zou nog wel goed kunnen. De cutaway komt overeen, de tremelo en ook de headstock lijkt overeen te komen. Wel spijtig dat je er NIETS over vindt op het net.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zwamy Bekijk bericht
    Wel grappig dat iedereen iets anders zegt.

    - De Elite lijkt me ook niet, want die is nergens te vinden met single cutaway. Op de headstock is inderdaad een ovale plek te zien, waar het merk van elite zou hebben gestaan (@mountainman).
    Hier staat die Elite met single cutaway. Ik vind het best wel een goede match.
    http://www.fetishguitars.com/crucian...entine-196567/
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #10

    Standaard

    elite was een submerk van crucianelli, net zoals panaramic en ze bouwden ook voor VOX, leuke gitaren zwak punt was de tremelo de scharnierpunten braken nogal snel af.
    spoor van een ovaal logo dan blijft alleen maar elite over, het zijn gitaren van wat de gek er voor geeft kaliber, de elementen zijn in ieder geval geen humbuckers zoals de verkoper beweert, het zijn single coils, p90 achtig van karakter, en het een VOX noemen is pure prijsopdrijving.
    die naam kent iedereen crucianelli of elite zegt een heel klein groepje wat, net zoals dat hele volksstammen elke oude kutjapanner uit de 60's een teisco noemen wat ook 99% van de gevallen niet klopt, maar ja men betaalt grif wat meer voor een teisco dan een kawai.
    wat de afwijkende headstock aangaat, dat zegt niks, zoals destijds gewoon was pakte men gewoon de hals die voorradig was vandaar de soms afwijkende headstocks binnen een model/merk, er werd niet zo nauw gekeken.
    dit is gezien de elementen een 64/65 model, vind hem persoonlijk wel aan de prijs met z'n 385 euro, 300 is reeëler.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top