Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 58 van 58
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de falcon trem is nogal bijzonder (en erg goed m.i.) maar vergt wel een goede afstelling, bij de upbend blijft de tremelo strak tegen de body maar beweegt een 2e block mee. hierdoor is de "flutter" inderdaad veel minder dan op een "normale" trem.
    voor de down bend zou ik even kijken of de tremelo schroeven niet de strak (te laag) in de Body zitten
    life sucks and then you die

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Je bedoelt de 6 schroeven? moet ik die allemaal wat losser draaien denk je? ik heb ook ergens op YT gezien dat ze alleen de binnenste 4 schroeven losser moet draaien of eerste de 4 binnenste dat weet ik niet meer. Hoe gaat zowel bij up als downbends heel zwaar, terwijl hij qua toonhoogte wel 1,5 omhoog gaat bij de G snaar.
    Laatst gewijzigd door apekop; 10 april 2017 om 10:46
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja ik zou ze allemaal een heel klein beetje losser zetten, dat maakt niet uit voor de upbends helaas maar mocht de vorige eigenaar de schroeven te strak gezet hebben dan heb je in ieder geval wat minder problemen bij de downbends

    je zou ook nog kunnen kijken voor een wat langere trem arm zodat je wat meer leverage krijgt tijdens het gebruik
    life sucks and then you die

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Mooi ding, hoor!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ja ik zou ze allemaal een heel klein beetje losser zetten, dat maakt niet uit voor de upbends helaas maar mocht de vorige eigenaar de schroeven te strak gezet hebben dan heb je in ieder geval wat minder problemen bij de downbends

    je zou ook nog kunnen kijken voor een wat langere trem arm zodat je wat meer leverage krijgt tijdens het gebruik
    Bedankt! Ik ga er nog even naar (laten) kijken. Iemand hier nog ervaring met deze gitaren en/of het VSC preamp systeem?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    He ik heb er precies zo een gehad (r4) en deze op de foto heeft geen falcon tremelo. Dit lijkt dus een aftermarket ding. Stond deze laatst niet op mp?

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de falcon trem is nogal bijzonder (en erg goed m.i.) maar vergt wel een goede afstelling, bij de upbend blijft de tremelo strak tegen de body maar beweegt een 2e block mee. hierdoor is de "flutter" inderdaad veel minder dan op een "normale" trem.
    voor de down bend zou ik even kijken of de tremelo schroeven niet de strak (te laag) in de Body zitten
    Fred,
    Dit lijkt op het tremking systeem, of vergis ik me?
    Da's inderdaad heel snugger, al was het maar omdat je je hand erop kunt leggen zonder de stemming te beïnvloeden.

    Daarbij kun je ook je zwengel straffeloos laten springen naar neutraal stand.
    En neutraal is dan ook echt neutraal.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    He ik heb er precies zo een gehad (r4) en deze op de foto heeft geen falcon tremelo. Dit lijkt dus een aftermarket ding. Stond deze laatst niet op mp?
    Je hebt gelijk! Het is een Wilkinson tremolo strat stijl. En inderdaad die van MP. Gek genoeg liggen er wel de roller zadels op zoals normaal bij een R4. Ik heb wel ergens gelezen dat Blade ook af en toe Wilkinson tremolo's gebruikte. Volgens de verkoper was hij origineel. Ik wist nog niks van die Falcon toen ik hem kocht.

    Op zich vind ik dat niet zo erg omdat ik toch liever een simpele Fender strat stijl tremolo wil omdat ik dat gewend ben. Ik moet hem alleen even goed laten afstellen want ik krijg het zelf niet goed, hij beweegt veel te zwaar zoals gezegd. Ook vind ik de tremolo pook veel te dicht bij de snaren zitten, ik kan mijn vingers er bijna niet onder krijgen. Ik speel normaal heel vaak met met de tremolo in mijn hand a la Jeff Beck. Ik ben de tremolo van mijn Haar strat gewend en die hendel staat veel hoger, precies zoals ik wil. Misschien de handel nog wat te verbuigen, of misschien moet ik op zoek naar een andere hendel. Zijn er hendels te krijgen voor deze tremolo die wat meer omhoog staan? Het is eentje zonder schroefdraad.
    Laatst gewijzigd door apekop; 13 april 2017 om 10:39
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top