Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    En nooit een echte humbucker.

    Ik vind het dan ook een element voor watjes. Geen ballen om er een echte HB in te knallen, en ook niet stoer genoeg om gewoon hair-metal met een singlecoil te spelen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Luisterde net naar wat live dingen van dat album en het klopt aardig waar Joni op mikte, Police meets Steely dan. Kan die Vinnie tock drummen he.

    Maar.. als je DIE sound zoekt, is het dan niet veel slimmer om te beginnen met een SD9, een Arion Chorus en iets wat in de buurt van een Lexicon komt?
    Zo'n gitaar uitvogelen is natuurlijk veel LEUKER maar in feite sluitstuk voor zo'n sound, het begint natuurlijk met phrasing en vingerzetting maar dat is dan weer het ander uiterste.

    Zo'n begin tachtig LA soundje, ik kan het niet helpen maar automatisch komt dan Schecter naar boven drijven. En als ik aan Schecter denk (zelden) denk ik aan Warmoth.
    Ik vind Blade trouwens ook een goeie.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor alle suggesties. Zitten leuke dingen bij, zoals die Valley Arts bijvoorbeeld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Dat is toch gewoon een klassieke strat kopie? Andere modellen van Blade zijn misschien wel moderner, maar meestal weer niet 3x single coil.

    Welke gitaar heeft nou het typische glazige cleane single coil geluid van genoemde voorbeelden (80's Rush, Michael Landau etc.)? Ik ben niet op zoek naar een metal gitaar, maar meer een fusion-achtige sound, moet clean ook goed klinken. Ik ben het trouwens eens met Pepe dat het meer is dan de gitaar alleen. Maar qua effecten en andere zaken ben ik al voorzien en een 'gewone' strat heb ik ook al.

    HSS en HSH gitaren heb ik ook al gehad, maar zoals gezegd is het dat niet voor mij.
    Laatst gewijzigd door apekop; 28 maart 2017 om 14:39
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    En nooit een echte humbucker.

    Ik vind het dan ook een element voor watjes. Geen ballen om er een echte HB in te knallen, en ook niet stoer genoeg om gewoon hair-metal met een singlecoil te spelen.
    Ik heb op twee gitaren een mini humbuckertje zitten (beide Little '59). Als je je totaalgeluid er op aanpast zijn ze net zo vet als echte humbuckers. Tenminste, je kunt ze net zo vet laten klinken. Niks mis mee.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    laat ik nou net met een vergelijkbaar GAS geval te hebben gezeten.. ik weet dat Kees Dee een '86-er (of vroege '87-er) MIJ Charvel SSS te koop heeft staan....daar had (met de nadruk op HAD) ik belangstelling voor maar de Brave Borst reageerde niet op mijn mailtjes over eventueel in te ruilen spullen...

    Inmiddels slaagde ik er elders wel in om wat in onbruik geraakte gear te liquideren. De Gibson WRC die de man had staan, was me gezien de conditie van het apparaat veel te duur ('t zou zomaar de ex-Orpheo WRC hebben kunnen zijn) en toen kon ik in het UK deze (nieuw) kopen met een onverwacht riante kwak korting.. geen ouwe afgeragde en / of kapotgedraaide meuk; alles vers.

    [IMG][/IMG]

    Ja ik weet het...alle grappen heb ik in een paar dagen te verwerken gehad, van 'Hey....Japannertje gekocht?' tot '....kom je house of the rising sun spelen?'
    De HNGD moet ik nog schrijven maar 't is dus een Fret King Corona Gregg Wright artist model.... de 'single coil' bij de brug is weer zo'n Trevor Wilkinson slimmigheidje.. een P90 met extra spoel die je met de Vari-tone knop kunt regelen.... Is dit een superstrat?? Nou.... Greg Wright (wie is dat? search me....wist ik ook niet...youtube is your friend ) speelde in de jaren '80 (de 'hair-band-periode) op een Charvel die model heeft gestaan voor deze, inclusief die Japanse vlag graphics erop. (de echte hangt ergens in een Hard Rock Cafe en daar had Gregg spijt van zegt Trev Wilkinson...) Deze heeft 'dus' een 80's-Charvel-inspired neck; beetje plat profiel, 17 inch radius (joepie !!) en ongelakte achterkant .... een gewone 6 punts vintage Strat trem, 5 standen schakelaar, 1 master volume zo dicht bij de brug dat je d'r swells mee kan doen, 1 master tone en die vari-tone.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Was ook maar gekkigheid van mijn kant. Ik vind een klassieke strat met HSS configuratie er echt super lelijk uitzien, ik zou dan zelf ook eerder voor zo'n hotrails achtig ding gaan. En je hoeft niet met een beitel aan de gang. Ik zie ze dan ook bijna uitsluitend bij coverbands die een breed scala aan nummers brengen en waar de gitarist niet te veel van gitaar wil wisselen. Eén gitaar die veel verschillende sounds redelijk goed aankan. Maar dat is off-topic natuurlijk.

    Zijn er niet van die contemporary Fender strats (japan) te vinden op marktplaats? Die hebben toch een floyd en 3 singlecoils?

    Trouwens een HSS gitaar heb je met een andere slagplaat zo naar een SSS overgezet.

  7. #27

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Zijn er niet van die contemporary Fender strats (japan) te vinden op marktplaats? Die hebben toch een floyd en 3 singlecoils?
    Het is me zeker niet om die Floyd Rose te doen, zo'n locking nut vind ik ook niet altijd handig bij omstemmen.
    Het gaat me meer om de moderne sound. Dus klassieke single coil elementen hoef ik ook niet (heb ik al in mijn normale strat). Dus eerder actieve single coils of iets noiseless. Als het maar geen single coil hum heeft.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Zijn er überhaupt mensen die de brug-sc in een standaard strat bruikbaar vinden?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ex-orpheo wrc?

    Weet van niks...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top