Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Lispelende Yamaha THR100HD

    Goedeavond.

    Ik hoop dat iemand hier me kan adviseren. Ik heb een paar dagen geleden een Yamaha THR100HD gekocht en ik heb de laatste paar dagen met veel plezier zitten spelen. Ik merkte vandaag echter een hoge ruis / hiss die na een paar minuten begon en steeds harder werd. Het geluid zit in beide versterkers/kanalen en varieert niet met master-, gain-, versterkertype-, buis- of volumeïnstellingen.

    De versterker staat ingesteld op de bij mijn speaker passende weerstand, dus dat kan het issue niet zijn. Ik heb hem nu op 50 watt ingesteld en ik merk dat als ik hem op 25 watt zet, dat het harder wordt en op 100 watt wordt het gesis zachter. Ik kan op internet maar één vergelijkbaar geval vinden, dus ik heb niet het idee dat dit erg vaak voorkomt.

    Ik was nu benieuwd of iemand anders dit issue ook heeft gehad en of iemand een oplossing hiervoor weet. Wel handig om even te controleren, voordat ik de versterker terugstuur.

    Iemand?
    Laatst gewijzigd door Ruud313; 27 maart 2017 om 22:20

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud313 Bekijk bericht
    Ik was nu benieuwd of iemand anders dit issue ook heeft gehad en of iemand een oplossing hiervoor weet. Wel handig om even te controleren, voordat ik de versterker terugstuur.

    Iemand?
    Helemaal niet handig. Als je het probleem eerst niet had en nu opeens wel, dan is het ding niet goed. Terugsturen dus.

  3. #3

    Standaard

    Nou, ik had hem pas twee dagen toen dit me opviel, dus of dit eerst niet speelde en nu wel, durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat het een kwestie wordt van terugsturen, maar daar heb ik helemaal geen zin in, dus vandaar dat ik hoopte dat iemand hier dat nog kan voorkomen.

  4. #4

    Standaard

    Resumé:
    - De leverancier heeft een wettelijke verplichting
    - Jij hebt daar helemaal geen zin in
    - Je hoopt dat wij doen, wat de leverancier moet doen

    Iets vertelt mij dat ik het niet helemaal lijk te snappen.

    Nu ik daarover nadenk; ik kan daar wel mee leven.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Resumé:
    - De leverancier heeft een wettelijke verplichting
    - Jij hebt daar helemaal geen zin in
    - Je hoopt dat wij doen, wat de leverancier moet doen

    Iets vertelt mij dat ik het niet helemaal lijk te snappen.

    Nu ik daarover nadenk; ik kan daar wel mee leven.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik vind je wel een beetje erg nonchalant, Gus
    Je samenvatting is overigens 100% treffend, ben een heel klein beetje benieuwd of de TS het ter harte neemt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top