Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard HNGD: Farmer 00 30th Anniversary #17

    Afgelopen zaterdag was hij er dan eindelijk: mijn signature Farmer 00 30th Anniversary model, #17.
    Deze gitaar is speciaal voor mij gebouwd door de engelse gitaarbouwer Adrian Farmer. Naast geweldige gitaren (ik heb al heel lang een waanzinnige squareneck dobro van hem) bouwt hij ook mandolines, banjo's en violen en hij is een autoriteit in de bluegrasswereld. Ik heb het genoegen om regelmatig met hem te kunnen spelen en ik ga ook zijn solo-cd opnemen in mijn studio.
    Hij bouwt nu op bestelling 30 gitaren (ze waren allemaal al verkocht voor ze klaar waren/zijn) vanwege zijn 30-jarig bouwer zijn. Hij staat op de onderste foto links.
    De gitaar is dus een 00 met een bovenblad van zgn. "torrified" sitka spruce, Braziliaans palisander zijkanten en achterblad en verder nog wat houtsoorten die er mede voor zorgen dat ik waarschijnlijk geen grens overkom met deze gitaar.... Dat wordt nog wel een CITES-certificaat regelen!
    De gitaar heeft rond de 12e fret een inlay van twee wolven en de maan en dat heb ik gevraagd omdat hij is gebouwd in het kader van de net uitgebrachte cd "Tales of Silver Wolves" van The Inspirational North, een project van singer-songwriter Yvonne Swarts en mij. Verder heeft hij de Grote Beer en Orion in de hals gelegd met zilver. Ik wist dat niet, maar vind het wel schitterend, omdat ik elke avond met mijn hond wandel en dan juist die twee sterrebeelden zie en daar zeker iets mee heb. Maar het is puur toeval, want dat wist hij niet! Ik heb nog nooit een gitaar een naam gegeven, maar deze gitaar gaat vanaf vandaag door het leven als de "Silver Wolf".
    Ik heb hem nu een dag bespeeld en hij klinkt ongelofelijk mooi. Zowel akoesties als met het ingebouwde Fishman Ellipse Matrix Blend-systeem met microfoon en piezo!
    Een perfecte aanvulling op mijn 1973 Martin D-35, die ik ook van dit systeem ga voorzien
    Ok, genoeg gepraat, foto's!!!!!









    Laatst gewijzigd door guitarkid; 27 maart 2017 om 11:54
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Cool verhaal en mooie gitaar. Vakmanschap spat er vanaf!

    Enige minpuntje, voor zover je dat kunt noemen, vind ik het logo op de headstock. Jammer dat hij daar dat "Fender Font" gebruikt en niets unieks, Want dat verdient deze gitaar toch wel vind ik!

  3. #3

    Standaard

    Mooi ding Grote beer, kleine beer en Orion, zie ik hier ook altijd als het helder is en ik met de hond de avondwandeling doe

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Prachtig!!!
    En geloof het of niet, maar ook ik zie op een heldere avond de grote beer en orion. Wonderbaarlijk, niet?

    Maarruuh...., mooi verhaal en nogmaals, een prachtige gitaar! Gefeliciteerd ermee. En nog uniek ook. Fantastisch!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Prachtig!!!
    En geloof het of niet, maar ook ik zie op een heldere avond de grote beer en orion. Wonderbaarlijk, niet?

    Maarruuh...., mooi verhaal en nogmaals, een prachtige gitaar! Gefeliciteerd ermee. En nog uniek ook. Fantastisch!
    En ik maar denken dat ik de enige was..... Nou, weg exclusiviteit!!!

    Maar dank je! Ik ben er waanzinnig blij mee. Wat een heerlijke gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #6

    Standaard

    Prachtige gitaar en mooie body size en een eigen twist van de bouwer.

    Een kleine noot, het zijn de grote beer en het zuiderkruis en niet orion.
    Wat de bouwer er denk ik mee bedoeld is dat het de twee meest prominent aanwezige sterrenbeelden zijn , op het noordelijk en zuidelijk halfrond.

    een kleine astronomische aanvulling maar dan kan je nu het verhaal bij de prachtige inlays vertellen.

    Gefeliciteerd met je unieke en prachtige gitaar.
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Hallo Gert.

    Dank voor je sympathieke reactie. Maar het is toch echt Orion, hoor!

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Orion_(sterrenbeeld)

    Dit is het Zuiderkruis:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Zuider...(sterrenbeeld)
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 30 maart 2017 om 09:45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #8

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk, als je hem vergroot zie duidelijk dat het Orion is. Top!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Mooie gitaar man, proficiat!!

    Wat houdt dat "torrefied" eigenlijk in, heb er nog nooit van gehoord?
    Een dikke streep is ook een lijn.

  10. #10

    Standaard

    Prachtige gitaar. Gefeliciteerd !!
    Mooi ook die achterkant, vakwerk....

    @Hans

    Torrefied is een veroudering-process. Het hout (bovenblad) wordt verhit.

    ROASTED WOOD

    Torrefaction is a process by which wood is heated in a controlled environment, cooking off the volatiles—the oils, sugars, and resins that naturally vacate the wood but only after many decades of drying. “Imagine a cross section of raw bacon, part meat and part fat,” says Tim Teel, director of instrument design at C.F. Martin & Co. “Then visualize a cooked piece, in which the fat has been rendered out. This is kind of what happens with a piece of wood that’s been torrefied.”
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top