Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert2015 Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk, als je hem vergroot zie duidelijk dat het Orion is. Top!
    ..........
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Wat heeft je doen besluiten tot een 00 formaat? (Hij is allemachtig prachtig, hoor!)
    Alle gitaren die ik van dat formaat heb bespeeld (incl. vintage 00-18 ) misten me teveel body in het geluid en volume. Ik zag mezelf alleen maar spelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Deze gitaar is speciaal voor mij gebouwd door de engelse gitaarbouwer Adrian Farmer
    (ik heb al heel lang een waanzinnige squareneck dobro van hem).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    En ik maar denken dat ik de enige was..... Nou, weg exclusiviteit!!!
    Sterker, ik weet er minstens nog twee. Een helemaal maple de andere helemaal walnut
    Die laatste is van mij:
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Wat heeft je doen besluiten tot een 00 formaat? (Hij is allemachtig prachtig, hoor!)
    Alle gitaren die ik van dat formaat heb bespeeld (incl. vintage 00-18 ) misten me teveel body in het geluid en volume. Ik zag mezelf alleen maar spelen.
    Sterker, ik weet er minstens nog twee. Een helemaal maple de andere helemaal walnut
    Hallo RB-1.
    Mijn opmerking over de enige zijn betrof het zien van de sterrenbeelden!
    Maar jij bent de bezitter van een Farmer dobro, leid ik hier uit af? Mooi man!
    Wat betreft mijn keuze voor een 00: ik ben al sinds 1993 in het bezit van een Martin D-35 uit 1973, een geweldig klinkende gitaar.
    In de studio kan ik er alle kanten mee op, maar m.n. als er veel ruimte in de mix is komt de gitaar 100% tot zijn recht.
    Het karakter van de D-35 zou ik willen omschrijven als "vriendelijk en warm". Een kamerbreed geluid dat bijv. nooit een stem in de weg zit omdat hij in het middengebied relatief bescheiden is. In de studio kan ik vanzelfsprekend naar wens het één en ander doen met eq, maar ik ben daar toch zuinig mee. Liever eerst andere microfoons proberen, opstellingen etc. en tot nu toe leverde dat altijd wel een bevredigend resultaat op!
    Toch ontstond langzaam de behoefte aan een gitaar met iets meer geprononceerd midden en een paar jaar geleden speelde ik op de 00 die Adrian Farmer heeft gebouwd voor zijn vader. We kennen elkaar al heel lang, ik ken een aantal van de door hem gebouwde gitaren (en mandolines, dobro's en violen) en ben al lange tijd in het bezit van de eerste dobro die hij bouwde en die hij een aantal jaren geleden compleet voor me heeft ge-update: hals opnieuw bevestigd, matte lak, logo (op mijn verzoek ) etc. Een waanzinnig instrument, zowel qua looks als geluid!
    Ik was zwaar onder de indruk van die 00 en liet dat ook wel merken! Kwaliteit heeft echter wel een prijskaartje, dus ik zette die gedachte uit mijn hoofd en ging op zoek naar alternatieven in muziekwinkels. Probeerde Eastman's, Martins (ook niet goedkoop!) en talloze andere 00's, maar de klank van die Farmer bleef in mijn hoofd zitten!
    Ik val af en toe in (als bassist of op mandoline) in de bluegrass band waar Adrian in speelt en heb ook hun laatste cd opgenomen en geproduceerd, dus we hebben veel en vooral goed contact, gebaseerd op wederzijds respect.
    Tijdens die opnamen vroeg hij of ik nog steeds de 00-wens had en of het een optie was dat hij die voor mij bouwde en dat hij dan zijn solo-cd bij mij kon opnemen. Een voor hem ook langgekoesterde wens! 1+1=2!!!!!
    Ik heb Adrian de volledig vrije hand gegeven, met als enige verzoek een inlay van de wolven rond de 12e fret en verder vooral weinig opsmuk. Trees of life etc. vind ik schitterend om te zien, maar mijn gitaar mocht wel ingetogen.
    Nou, dat is wel gelukt en de subtiele inlays op de hals die hij zelf heeft bedacht zijn fenomenaal. De gitaar straalt op alle punten klasse uit en er is nergens een concessie gedaan. Dat zie je en dat hoor je!
    En dan het geluid: deze gitaar is luid! Echt opvallend en ondanks het feit dat hij een echt 00-karakter heeft is er ruim voldoende body.
    Wat ik ook heel bijzonder vind (en met mij al de nodige mensen die hem even in handen hebben gehad of hem hoorden) is dat de plek waarop je de snaren raakt veel bepalender is dan bij ander gitaren. Vlak bij de brug fel, maar boven het klankgat komt er een ongekende vriendelijkheid in het geluid, die ik gewoon ontroerend mooi vind. Het klinkt misschien raar, maar ik kan daar echt stil van worden, zo mooi, warm en rond! Ik hoor uit deze gitaar klanken komen waarvan ik niet gedacht had dat ik die ooit zelf zou kunnen maken.... Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Hij nodigt uit tot andere speeltechnieken, vingerzettingen etc. Erg inspirerend.
    Het versterkingssysteem is dus een Fishman Ellipse Matrix Blend, microfoon en piezo en ook dat was een voorstel van Adrian. Het toeval wilde dat ik sinds een paar maanden toch ook wel iets in de Martin wilde om die ook wat vaker op het podium te kunnen gebruiken. Ik heb daar nu nog een Seagull CW6+ voor, die zijn werk op zich goed doet! Een keuze maken was erg moeilijk, want alles uittesten is onmogelijk, maar ik ga dit systeem dus ook in de D-35 zetten, want ook op dat punt is de 00 geslaagd: hij klinkt versterkt ook geweldig en het systeem laat zich snel en discreet inbouwen, zonder ingrijpend zaag- en breekwerk. Niet onbelangrijk!
    Slotsom: ik ben sinds kort in het bezit van een gitaar die zo persoonlijk is en zo ongelofelijk mooi klinkt dat ik soms de studio in loop, hem zie hangen en er verschijnt een brede glimlach! En dan hangen er nog zo'n 20 prachtige gitaren (electrisch en akoesties) omheen. Wat wil een mens nog meer!

    Ik hoop dat ik Adrian met de opnamen (die in mei gaan beginnen) net zo blij kan maken als hij mij!

    Ik op mandoline (en zelfs leadzang hier! ) met bouwer Adrian Farmer op banjo!
    De dreadnought links is overigens ook een Farmer!

    Laatst gewijzigd door guitarkid; 2 april 2017 om 18:14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Ik begrijp je helemaal! Gefeliciteerd.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ik begrijp je helemaal! Gefeliciteerd.
    Dank!!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top