Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard problemen met mijn rockette 30

    Ik heb sinds kort een Session Rockette 30. Een prima versterkertje voor in mijn atelier. Nu is het zo dat de versterker, als ik mijn gitaar in input 1 of 2 prik, er een heel zacht overdrive gitaargeluid te horen is. prik ik de gitaar rechtstreeks in de return van de effect loop, is er wel gewoon volume te horen. Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? dank alvast voor het delen van jullie kennis.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Steek de jack eens 25 keer in de send en in de return. Daar zit vaak een probleem.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Yup, corrosie/oxidatie van de jack-inputs. Tabula's oplossing werkt meestal wel. Ik heb standaard een patchkabeltje zitten in de effect-loop van mijn Rockette.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ik denk niet dat hier sprake is van een probleem met de FXloop switch, niet alle vervormde signalen hebben de FXloop als oorzaak he. Het is eenvoudig te testen door het doorluskabeltje zoals aangegeven. Blijft het probleem dan is het niet te wijten aan de FXloop.

    Ik kan het mis hebben maar dacht dat dit normaal was bij deze amp. Het komt voor dat het audio signaal lekkage vertoont langs de volume potmeter. Ik bedoel daarmee dat bij hele lage volumestand het audio een andere weg volgt. Sommige marshalls hebben dat verschijnsel ook en kan op lage volume's behoorlijk irritant zijn. In principe mag er niets te horen zijn als de volumepotmeter op minimaal staat, hoor je wel dat bevestigd dat mijn vermoeden.

    Little Jay heeft dacht ik ook zo'n bakkie, misschien wil hij het even testen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    ik heb net even de effectloop doorgelusd en voilà... Hij doet het weer. Dankuwel eenieder voor uw hulpvaardigheid.. Ik zal standaard een patchkabeltje inprikken... nogmaals dank voor jullie snelle hulp

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Noodoplossing Pim. Maak de contacten anders ff schoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    ik heb net even de effectloop doorgelusd en voilà... Hij doet het weer. Dankuwel eenieder voor uw hulpvaardigheid.. Ik zal standaard een patchkabeltje inprikken... nogmaals dank voor jullie snelle hulp
    Hmmm dus toch. Je had toch vervormt geluid op laag volume? Laag is wel rekbaar natuurlijk maar idd op flink geluidsniveau bewegen de contactjes genoeg om het contact tijdelijk te herstellen omdat het een combo is. Je kan van buitenaf een weinig (maar dan ook echt maar een kort spuitje) contactspray in de jack spuiten zonder de combo open te hoeven maken. Dan een paar keer schakelen met een jack dan zou het over moeten zijn. Deze FX jacks kunnen echt voor de gekste verschijnselen zorgen en dit was een van de bekendste.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is een typische Sesionette kwaal, die je ook bij andere amps ziet met een seriele effectloop.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik moet het toch nog even kwijt: wat een heerlijk ampje is die Rockette toch! Voldoende power om in de band mee te kunnen komen en net licht genoeg om op de fiets mee te kunnen nemen. Het kán wat schel worden (maar ik heb een weerstand en een capje vervangen om het hoog wat te temperen en dat werkt perfect!) maar het klinkt ook nog eens geweldig, vooral als je hebt ontdekt hoe je met het drive kanaal het clean kanaal wat dikker kunt maken door beide kanalen tegelijk te gebruiken. Nog steeds één van de beste transistor amps die ik ken! Thank you Steward Ward!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10

    Standaard

    Eensch!
    Alleen jammer dat de mosfet eindtrap van de Session's niet bijster duurzaam is........ bijkomend nadeel: die dingen zijn niet meer te krijgen ☹️


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top