Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    H'm, ik heb zelfs mijn 2004 LP special brug al moeten vervangen omdat deze begon in te zakken, ik zal er wel hard op drukken dan......

    Je merkt het overigens snel, de actie moet ineens wat hoger omdat de G en D snaar beginnen aan te lopen. (los dat je het ook gewoon ziet)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    daarnaast is hij niet massief, maar zijn het eigenlijk dunne metalen wandjes die de zadels omhoog houden
    Hoor ik u daar nu zeggen: een kam met tonechambers???!!!???


    (dit is alleen grappig voor de veteranen hier)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard



    toon zit in je Fingers
    life sucks and then you die

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2006
    Locatie
    head village
    Berichten
    569

    Standaard

    [/QUOTE]

    Kon het eerst ook niet geloven en moest dubbel kijken bij een eerdere refret die ik gedaan heb ....

    Normaal moet je ijzer daarvoor in het smids vuur

  5. #15

    Standaard


    Is bij mijn 1986 Les Paul Custom ook gebeurd met de tijd, zo'n collapsed bridge..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat zes snaren een stuk metaal van een halve centimeter dik door kunnen drukken. Als je naar de onderkant van de originele brug kijkt dan is ie kaarsrecht, terwijl de lijn over de bovenkant van de stelschroeven gewoon positief gebogen is, de afstand van de middelste twee met de bovenkant is het kleinst, links en rechts daarvan iets meer, en linkse en rechts daar weer van nog meer.
    Ik denk dat je onderschat hoeveel kracht die 6 snaren uitoefenen op de brug. Bovendien is het een proces van vele jaren. De meeste metalen zijn nou eenmaal te buigen en zoals gezegd de brug is ook zeker niet massief. Overigens ben ik het niet eens met dat de hand van de speler enige invloed heeft. Ik denk dat de druk van de snaren equivalent is aan meerdere kilo's, de hand van de speler is haalt daar maar een fractie van.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    en daar ben ik het niet mee eens , afhankelijk van je speelstijl haal je met gemak een kilo druk op je brug bij het dempen. die druk is voornamelijk paralel aan de body maar bij een stevige slag gaat de druk toch echt recht op de brug,
    nu is de druk van de snaren natuurlijk de meest constante factor en de grootste boosdoener echter niet alle bruggen buigen door wat op zijn minst ruimte open laat voor nog 1 factor
    life sucks and then you die

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    even on topic: zowel met Hans Stegers als met Ad de Peffer heb ik erg goede ervaringen. Zijn beide vakmensen die jarenlange ervaring hebben.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Wat Breda betreft: zou Hans Maust het nog doen? Die man leverde me ooit (20 jaar geleden denk ik) zo'n perfecte fretjob met supernette precisie afwerking. Nog nooit zoiets moois gezien. Die gitaar speelt nog altijd heerlijk ook al zijn de frets inmiddels weer wat versleten.
    Bob van Dijkmans heb ik slechte ervaring mee. Lang geleden ook.
    Hans Stegers doet het erg goed en netjes. Aardige kerel ook, die met passie z'n vak uitoefent en de wachttijd valt me altijd erg mee. Sterker nog; ik vind m best snel qua levertijd. Ik kom er graag.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    +1 voor Ad de Peffer uit Waalwijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top