Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2012
    Locatie
    Rijsbergen
    Berichten
    4

    Standaard Ervaringen refret-job Les Paul custom omgeving Breda

    Mijn Gibson Les Paul Custom uit 1976 is nodig toe aan refret-job. Iemand goede ervaringen hiermee in de omgeving van Breda? En wat kost het om zoiets te laten doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb een tijdje geleden m'n Gibson SG Standard laten refretten bij Hans Stegers (Stegers Gitaarservice) in Goirle. Staat erg goed bekend en ook ik ben zeer over hem te spreken. Ik weet niet meer precies wat het kostte, maar ik kon het ergens anders niet goedkoper doen in ieder geval. Gezien je uit de regio Breda komt, Dijkmans zou ik niet naar toe gaan wat betreft reparaties. Geen goeie ervaringen mee en duur.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Ik was voor mijn LP Custom uit 1976 iets van 350 kwijt. Zou het even precies op moeten zoeken voor je. Heb ook gelijk een nieuwe benen topkam laten maken en de brug is vervangen. De originele Gibson brug was na al die jaren snaardruk enigzins doorgezakt.

    Heb het in Leiderdorp laten doen trouwens, misschien niet direct in de omgeving van Breda. Maar afstand is relatief.

    Doorgezakte bridge ziet er ongeveer zo uit:

    Laatst gewijzigd door AoDf; 25 maart 2017 om 22:13

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje geleden m'n Gibson SG Standard laten refretten bij Hans Stegers (Stegers Gitaarservice) in Goirle. Staat erg goed bekend en ook ik ben zeer over hem te spreken. Ik weet niet meer precies wat het kostte, maar ik kon het ergens anders niet goedkoper doen in ieder geval. Gezien je uit de regio Breda komt, Dijkmans zou ik niet naar toe gaan wat betreft reparaties. Geen goeie ervaringen mee en duur.
    Hoewel ik nog nooit bij Stegers geweest ben, hoor ik ook veel goede verhalen over hem. Is hier een dorpske vandaan. Dijkmans vind ik een beetje een moeilijke winkel. Die Bob is met vlagen wel een aardige vent, maar wel wat moeilijk in de omgang ofzo. Zwarte 'humor' in combinatie met het verhelpen van klachten/reparaties, is niks voor mij in ieder geval. Bovendien is hij aardig duur met alles.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Oe, dat is significant.

    Fretjes, eventueel Luthiers in Den Bosch, is uit de buurt van Breda, maar nog te doen, en kan ik met gerust hart aanbevelen.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2012
    Locatie
    Rijsbergen
    Berichten
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje geleden m'n Gibson SG Standard laten refretten bij Hans Stegers (Stegers Gitaarservice) in Goirle. Staat erg goed bekend en ook ik ben zeer over hem te spreken. Ik weet niet meer precies wat het kostte, maar ik kon het ergens anders niet goedkoper doen in ieder geval. Gezien je uit de regio Breda komt, Dijkmans zou ik niet naar toe gaan wat betreft reparaties. Geen goeie ervaringen mee en duur.
    Dijkmans is inderdaad wel redelijk aan de prijs. In het verleden ben ik daar verschillende keren geweest maar heb er toch een beetje gemengde gevoelens bij.

    Ik zal Stegers gitaarservice eens benaderen. Voor kwaliteit wil ik best wat extra kilometers rijden en wat meer betalen.

    Bedankt voor de tip!

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2012
    Locatie
    Rijsbergen
    Berichten
    4

    Standaard

    Dat is een flink verschil. Ik hoop niet dat mijn LP zo verzakt is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Je zou ook eens bij Ad de Peffer in Waalwijk kunnen informeren.

    http://www.gitaarman.nl/index.php/gitaarreparatie/
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.927

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Doorgezakte bridge ziet er ongeveer zo uit:

    Lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat zes snaren een stuk metaal van een halve centimeter dik door kunnen drukken. Als je naar de onderkant van de originele brug kijkt dan is ie kaarsrecht, terwijl de lijn over de bovenkant van de stelschroeven gewoon positief gebogen is, de afstand van de middelste twee met de bovenkant is het kleinst, links en rechts daarvan iets meer, en linkse en rechts daar weer van nog meer.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dit gebeurd regelmatig met oude Nashvilles en ABR bruggen, de brug zelf is niet bepaald van titanium gemaakt en het zijn niet alleen de snaren die op de brug duwen, ook de hand van de speler drukt tijdens het dempen vrij hard tegen de brug aan
    daarnaast is hij niet massief, maar zijn het eigenlijk dunne metalen wandjes die de zadels omhoog houden

    https://www.google.nl/search?q=sunke...eCRiM:&spf=381
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top