Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 92
  1. #21
    Member
    Geregistreerd
    7 februari 2014
    Locatie
    Velsen
    Berichten
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drebus Bekijk bericht
    Ga ik doen. Ik laat het je weten. Thanks
    Als ik de draden van de primaire zijn de vd OT omwissel begint hij helemaal te gieren. Dan is dat de meekoppeling wat je verteld.
    De twee draden op de secundaire zijde van de OT trafo kunnen wellicht van invloed zijn. Deze staan op de speaker. Het is een gele draad (4 ohm van OT) en een draad vanaf de kathode zijde van de tweede voorversterkertrap. Deze zitten getwist.

  2. #22
    Member
    Geregistreerd
    7 februari 2014
    Locatie
    Velsen
    Berichten
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Ben idd ook bang voor de verbinding tussen jack en eerste trap zeker als deze lang is of langs de gloeidraden loopt. De brom wordt ook minder als een gitaar wordt aangesloten omdat de pickup van de gitaar de ingang dempt. Toch denk ik dat op meerdere plekken brom ontstaat omdat de eindbuis alleen ook al niet zuiver is. Een en ander moet je toch wel stapsgewijs aanpakken en kan voor de beginner een lastige klus zijn.
    Klopt helemaal. Dit is mijn eerste bouwproject. Ik ben enorm geholpen met jullie reacties. Even een vraag in het algemeen.
    Begrijp ik het goed dat de bedrading tussen de componenten zo kort mogelijk moeten zijn? Is dat milimeter werk? Alle draden zijn niet overdreven lang. Ziet er eigenlijk wel strak uit. Ik begrijp dat het een optelsom kan zijn. Het twisten schijnt ook cruciaal te zijn.
    Ik zit zelf te denken aan te goedkope onderdelen. Zoals jullie begrijpen is het allemaal wat nieuw voor me. Grtzzz

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Nee, geen mm werk, maar houdt het strak. Voeding en signaal niet langs elkaar, maar haaks kruisen etc. Voor de input gebruik ik zelf afgeschermd draad en deze zit maar aan 1 kant verbonden met massa, bij de input.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drebus Bekijk bericht
    Als ik de draden van de primaire zijn de vd OT omwissel begint hij helemaal te gieren. Dan is dat de meekoppeling wat je verteld.
    De twee draden op de secundaire zijde van de OT trafo kunnen wellicht van invloed zijn. Deze staan op de speaker. Het is een gele draad (4 ohm van OT) en een draad vanaf de kathode zijde van de tweede voorversterkertrap. Deze zitten getwist.
    Dan had je toch de juiste tegenkoppeling. Wil je hem primair correct aansluiten dan moet je hen secondair wisselen.

    Verder wat tabula zegt, niets aan toe te voegen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Verder wat tabula zegt, niets aan toe te voegen.
    Wat heerlijk om te horen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  6. #26
    Member
    Geregistreerd
    7 februari 2014
    Locatie
    Velsen
    Berichten
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dan had je toch de juiste tegenkoppeling. Wil je hem primair correct aansluiten dan moet je hen secondair wisselen.

    Verder wat tabula zegt, niets aan toe te voegen.
    Dus als ik de draden aan de primaire zijde omwissel moet ik dat aan de andere kant ook doen? Klinkt logisch. Toch?
    Zal wel even en plaatje posten. Gr

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drebus Bekijk bericht
    Dus als ik de draden aan de primaire zijde omwissel moet ik dat aan de andere kant ook doen? Klinkt logisch. Toch?
    Zal wel even en plaatje posten. Gr
    Psies, als je de draden primair volgens schema aansluit gaat hij gillen toch? Dan kun je hem secondair ook omdraaien. Het gaat om de juiste fase van het teruggekoppelde signaal.

  8. #28

    Standaard

    Ik heb mijn Champ (uiteindelijk) stil gekregen door de voedingsdraden naar fuse en switch strak te twisten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #29
    Member
    Geregistreerd
    7 februari 2014
    Locatie
    Velsen
    Berichten
    42

    Standaard

    2 jaar geleden heb ik bovenstaande discussie gestart. Dit heeft destijds geen bromvrije 5F1 opgeleverd. Hierbij opnieuw een poging het versterkertje stil te krijgen. Het issue is dat er een continue 100 hz brom door de speaker hoorbaar is. Dus ook met de volume knop op 0.
    Bij het opdraaien van de volumeknop komt er alleen ruis bij (en een licht brommetje). Het gaat vooral om de voortdurende brom.
    De brom is ook hoorbaar als de 12AX7 eruit is. Alle tips/tricks zijn welkom. bedankt alvast.

  10. #30
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    Centertap van 6.3volt op aarde aangesloten?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top