Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Daar gaan we weer ;-)

    Een nieuwe buizen variant van Rivera op amp modeling:

    http://www.bestguitareffects.com/riv...amp-recording/

    Wel een mooi concept.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Dat onderste filmpje klinkt wel aardig, maar dat filmpje er boven klinkt behoorlijk slecht vind ik. Ik heb er alleen even snel doorheen gezapt en niet het hele verhaal gelezen. Op een gegeven moment raak je verzadigd van al die nieuwe modellers en klinkt alles een beetje het zelfde.
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 maart 2017 om 22:26
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat onderste filmpje klinkt wel aardig, maar dat filmpje er boven klinkt behoorlijk slecht vind ik. Ik heb er alleen even snel doorheen gezapt en niet het hele verhaal gelezen. Op een gegeven moment raakt raak je verzadigd van al die nieuwe modellers en klinkt alles een beetje het zelfde.
    dat tweede filmpje is Tim Pierce, die echt wel weet hoe hij ergens een goeie sound uit kan halen en het eerste filmpje is een rebel without a sound.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    dat tweede filmpje is Tim Pierce, die echt wel weet hoe hij ergens een goeie sound uit kan halen en het eerste filmpje is een rebel without a sound.
    Dat is ook het probleem, Tim Pierce krijgt overal wel een goed geluid uit.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Dat is ook het probleem, Tim Pierce krijgt overal wel een goed geluid uit.
    Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker. "Ja, gitaargod X en Y krijgen er WEL een goed geluid uit". Je zou dus kunnen stellen dat het dan aan de onkunde van de gebruiker ligt en niet aan het apparaat. Ben er ook wel van overtuigd dat het in 99 van de 100 gevallen zo is.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker. "Ja, gitaargod X en Y krijgen er WEL een goed geluid uit". Je zou dus kunnen stellen dat het dan aan de onkunde van de gebruiker ligt en niet aan het apparaat. Ben er ook wel van overtuigd dat het in 99 van de 100 gevallen zo is.
    Zelf dit apparaat niet geprobeerd en geen behoefte aan (want niet nodig en heb genoeg spullen). Of het een goed apparaat is: weet ik niet, kan ik niet zo snel beoordelen. Hangt ook weer sterk af waarvoor iemand het wil gebruiken / speelstijl etc. dus spreek ik mij niet over uit (was ook niet mijn bedoeling).

    Wat betreft deze clip: zo iemand als Tim Pierce heeft verschrikkelijk veel ervaring met allerlei apparatuur. Daarnaast is het natuurlijk een hele goede gitarist. Dan moet je ook niet raar opkijken dat het lekker klinkt. Ik heb niet gezegd dat iemand die minder goed kan spelen er GEEN goed geluid uit zou kunnen halen (omdraaiing van mijn uitspraak).

  7. #7

    Standaard

    Toch is het zo.
    Veel 'tutorials' gaan mank aan overmatige techniek van de gitarist of bassist. Bij bassen is het helemaal bont. De ene na de andere mafkees gaat staan slappen als een malle, waardoor klankvorming helemaal niet tot stand komt.
    Voor mij niet in ieder geval.

    Ik ben voor de EH soulfood gevallen doordat ze een minuut of 10 relaxed spelende gitaristen daarop loslieten die afwisselend geen soulfood aan hadden staan en wel soulfood aan hadden staan. Single coils en humbuckers.
    Heerlijk op hun gemak, waardoor je goed kon horen wat die pedaal vooor de toon deed.
    Met gitaristen die dingen doen die ik ook zou kunnen.

    Dát is de manier om pedalen of modellers te demonstreren. Naar mijn idee.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik vind zelf de clipjes van gearmandude wel grappig, die zijn vrij realistisch en vormen een afspiegeling van hoe de gemiddelde muzikant iets uitpakt, aansluit en uitprobeert.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik denk dat het genuanceerder ligt.
    Om gear te testen moet je beide kanten van het geluid demonstreren dus rustig spelen en zowel clean als overstuurt laten zien wat apparatuur doet maar ook shredding. Zo krijg je een goed beeld wat de klank doet met de verschillende manieren van spelen.
    Tim Pierce doet dit maar ook Pete Thorn. Ook die Duitse gasten van Session wisselen goed af met langzaam en snel spel en clean en overstuurt. Scheelt voor mezelf testen en maakt het mogelijk snel en goed te kunnen beslissen wat je wilt kopen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De clips van Pete Thorn zijn ook heel goed en zo zijn er natuurlijk wel meer: er wordt dan gewoon goed gedemonstreerd wat er allemaal kan. Het blijft alleen wel zo dat Pete Thorn zo'n beetje alles goed kan laten klinken, in de eerste plaats omdat die vent een waanzinnige gitarist is. Die van Session ben ik niet zo kapot van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top