Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Compressor

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Compressor

    Heeft het je probleem nou opgelost? Oh nee je bent de topicstarter niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Heeft het je probleem nou opgelost? Oh nee je bent de topicstarter niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    gaan we katten?

    Ik snap trouwens best dat hij wel bevalt hoor. Het is een fijn ding voor bepaalde toepassingen (datgene waar een compressor op gitaar meestal voor wordt ingezet).

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Het leuke aan die boss compressor is trouwens dat ook mijn tremolo's gewoon bleven werken.
    Overigens, sorry als deze post geïrriteerd overkomt.
    Even voorop gesteld dat ik met (nagenoeg) hetzelfde probleem 'worstel', dus verschillende combi's van pedalen leveren (flinke) output verschillen op, en ik 'een' werkbare compressie oplossing dus ook zeker zou overwegen!

    Maar het feit dat het met een tremelo werkt is eigenlijk niet zo gek, want het signaal wat je dan de compressor in stuurt is (vaak) een gelijkmatige (sinus) 'puls'. Tegen de tijd dat die puls de treshold overschrijdt en de compressor zou willen ingrijpen, is het signaal alweer onderweg naar unity gain, waardoor de compressie feitelijk achter de puls van tremelo aanholt ...

    Dit uiteraard sterk afhankelijk van de tremelo (instelling), want als je met een full-blown blokgolf zo'n chopper effect creëert, dan moet je de compressor echt gaan horen 'happen', zo niet, dan doet ie het niet of is het gewoon een kut ding ...

    Het probleem met de DS1 (boost) begrijp ik niet zo goed, want een beetje compressor heeft toch een make-up gain (of gewoon level out), waarmee je het verschil (in/out) kunt compenseren, en je de amp toch net zo hard kunt aansturen, maar waarschijnlijk mis ik hier iets...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Even voorop gesteld dat ik met (nagenoeg) hetzelfde probleem 'worstel', dus verschillende combi's van pedalen leveren (flinke) output verschillen op, en ik 'een' werkbare compressie oplossing dus ook zeker zou overwegen!

    Maar het feit dat het met een tremelo werkt is eigenlijk niet zo gek, want het signaal wat je dan de compressor in stuurt is (vaak) een gelijkmatige (sinus) 'puls'. Tegen de tijd dat die puls de treshold overschrijdt en de compressor zou willen ingrijpen, is het signaal alweer onderweg naar unity gain, waardoor de compressie feitelijk achter de puls van tremelo aanholt ...

    Dit uiteraard sterk afhankelijk van de tremelo (instelling), want als je met een full-blown blokgolf zo'n chopper effect creëert, dan moet je de compressor echt gaan horen 'happen', zo niet, dan doet ie het niet of is het gewoon een kut ding ...

    Het probleem met de DS1 (boost) begrijp ik niet zo goed, want een beetje compressor heeft toch een make-up gain (of gewoon level out), waarmee je het verschil (in/out) kunt compenseren, en je de amp toch net zo hard kunt aansturen, maar waarschijnlijk mis ik hier iets...
    Het blijkt ook helemaal geen probleem te zijn. Gister gerepeteerd en ik vind het helemaal goed werken. Misschien iets meer ratio nog, maar dat lijkt me ook iets wat ik pas goed kan tweaken bij een gig. Kutte is dat eerstvolgende gig een klein voorprogramma is, waar we eigenlijk worden geacht te spelen op de backline van het hoofdprogramma, denk dat zelfs voor line-check beperkte tijd is.

    Mocht je trouwens dezelfde oplossing zoeken als ik: ik heb nu dus de Boss CL-50, en heb hem onder twee andere pedalen gemonteerd op mijn board.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Mocht je trouwens dezelfde oplossing zoeken als ik: ik heb nu dus de Boss CL-50, en heb hem onder twee andere pedalen gemonteerd op mijn board.
    Lees online dat dit mogelijk een 'licensed by Boss' dbx160A/X is. Wel prettig dat deze half-rack onder je board past.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Lees online dat dit mogelijk een 'licensed by Boss' dbx160A/X is. Wel prettig dat deze half-rack onder je board past.
    Zeker prettig, maar gezien het formaat van mijn board ook niet zo heel gek.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Top dat het werkt!, ik heb de opties of op zoek naar een (geschikte) compressor, dan wel
    de probleem trappers (3x) te vervangen ...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Top dat het werkt!, ik heb de opties of op zoek naar een (geschikte) compressor, dan wel
    de probleem trappers (3x) te vervangen ...
    Ik kan de optie van een compressor aanraden .

    Zondag eerste gig mee gedaan, geluidsman is er blij mee. Ik ook, maar kon nog niet goed oordelen omdat ik (bij hoge uitzondering ) op backline speelde, een DeVille die onder mijn oren langs blies.

    NB: Effectrøde is er alweer uit. Uitgeleend aan een vriend die hem uiteindelijk gekocht heeft.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 12 april 2017 om 13:15

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Ook hier de trotse bezitter van een Effectrode.. In mijn optiek is het soms niet handig om bij veel gain extra compressie aan te trappen, tenzij je dit als specifiek effect wil.. Wat je omschrijft mbt de Effectrode (dat hij kleurt) ervaar ik helemaal niet.. Wellicht had je toch een exemplaar wat niet helemaal okee was.. Bij mij is het echt meer een toon enhancer dan een effect. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat hij continu aan staat. IN het pedaal zitten nog 'attack' en 'knee' potmetertjes. Wellicht had men daar me zitten klooien?
    Enfin.. top dat het voor jou opgelost is, maar ik ken de Boss compressors alleen maar als 'zeer duidelijk aanwezige' comps..
    De Effectrode wordt juist geroemd om zijn transparante karakter.. maar is heel breed inzetbaar (de limit switch geeft daarin ook nog extra mogelijkheden)
    Kortom.. niet een ding wat je zo even snel door hebt.. Maar ik las dat je hem al verkocht hebt..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top