Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Heb je het probleem met de AC30 / Marshall 20 Watt / Analogman Beano Boost alleen in de oefenruimte?
    AC30 weet ik niet want daarbuiten niet geprobeerd (zou hier thuis even kunnen kijken of ie het hier ook doet, maar toen ik 'm een tijdje geleden kocht heb ik er even op gespeeld en had ik nergens last van). AC30 is wel een oude bak waar door de jaren heen aan geklust is die ik nog een keer moet laten nakijken dus daar zou iets mee aan de hand kunnen zijn.

    De Beano heb ik geprobeerd bij iemand anders thuis (heb dat pedaal geleend) over een andere versterker en toen deed ie niks raars.

    De 2061 x Marshall gebruik ik heel af en toe thuis op laag volume en daarbij is mij ook nooit iets opgevallen. Op deze amp heb ik het probleem overigens lang niet altijd.

    Kabels die ik gebruik zijn Mogami die ik een keertje kocht toen ik bij Paul Lenders was (dus dat zou toch moeten werken, en ik denk niet dat ze kapot zijn, ik ga er vrij netjes mee om).

    Ik denk echt dat er iets in die oefenruimte of in de buurt van die oefenruimte is wat die storing veroorzaakt. Hij zit in Tongelre bij het spoor (Anker Studio). Verder prima oefenruimte trouwens.
    Laatst gewijzigd door NLF; 24 maart 2017 om 09:45

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Probeer gewoon eens een goeie draadloze set van line 6 met de nieuwste frequentie. Is het probleem nagenoeg opgelost. Geen gepruts met kabels meer. Het kan zijn dat er ook bij jullie een radiozender in de buurt uitzendt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Slecht afgeschermde gitaarkabel?


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 
    In feite is het juist het scherm van de kabel die dat doet. Die pikt het radiosignaal op en geleidt het naar de versterker, hoe langer de kabel, hoe beter het antenne-effect. Bij een symmetrische kabel is de mantel wèl afscherming en zul je dat minder snel hebben. Draadloos spelen helpt natuurlijk ook, want dan heb je de galvanische koppeling niet meer. Moet je niet in een vervuilde frequentie zitten uiteraard.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Van het weekend hier thuis even getest: AC 30, kabel, Beano Boost, adapter: werkt prima, geen storing. Er moet dus iets zijn wat in die oefenruimte pas voor problemen zorgt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    De echte JMI AC-30s staan erom bekend radio signalen op te pikken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De echte JMI AC-30s staan erom bekend radio signalen op te pikken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    OK, dat zou het kunnen zijn. De rangemasters staan er ook om bekend (en Beano is een waarheidsgetrouwe kopie). Maar ik heb vaker storingen daar in de oefenruimte, weliswaar minder, maar ook met andere apparatuur.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    En mede-muzikanten met versterking (bas en/of tweede gitaar), hebben die nergens last van in die ruimte?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    En mede-muzikanten met versterking (bas en/of tweede gitaar), hebben die nergens last van in die ruimte?
    Weet ik niet. Ik zit er altijd in mijn eentje. Ik weet niet of andere bands er wel eens last van hebben. Ik heb er wel een keer over gemaild maar daar heb ik geen reactie op gekregen. Misschien moet ik dat nog eens doen. Ik zal eens kijken wat er morgen gebeurt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top