Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Heb je misschien per ongeluk Ernie Ball Regular Pingky's erop?
    Nee. Mijn snaren zitten in een gele verpakking..

    Enfin. Truc met het potlood geprobeerd, maar lijkt helaas niet te werken. Moet ik op zoek naar een vijl om de topkam wat verder open te vijlen?

    Gerbrand

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbrand040 Bekijk bericht
    Nee. Mijn snaren zitten in een gele verpakking..

    Enfin. Truc met het potlood geprobeerd, maar lijkt helaas niet te werken. Moet ik op zoek naar een vijl om de topkam wat verder open te vijlen?

    Gerbrand
    Hoi Gerbrand,

    Je hoeft niet meteen met een vijl aan de gang. Je kunt ook een d-snaar pakken omdat die een iets grotere diameter heeft dan een g-snaar én een ruwe omwikkeling heeft. Hiermee kun je het gleufje van je g-snaar iets breder maken (niet dieper!).
    Vervolgens toch Midwolda's tip nogmaals proberen met de grafietpoeder (6B potlood) en dan zou je probleem toch opgelost moeten zijn. Het is een kwestie van weerstand, that's it! Klinkt simpel maar is het in feite ook. Je moet alle punten die weerstand kunnen veroorzaken elimineren. Een snaargeleider is ook weerstand maar heeft als functie om je snaar niet uit je topkam te laten springen bij bends. Je kan eens kijken of je snaar netjes in de topkam blijft als je 'm weghaalt. Zeker bij de G en -D snaar is dat niet altijd nodig. Ook de aantal windingen op je tuners moet je tot een minimum beperken. Kijk maar eens even hier:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...naren-opzetten

    In feite doe je hier een beetje wat locking-tuners doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top