Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard 70's Charvel Jackson Superstrat

    Heren/dames,

    Vanmiddag ga ik kijken bij een Charvel Superstrat via Marktplaats. Ik heb geen idee of dit wat is en wat deze waard is. Herkent iemand deze gitaar/dit model. Er staat namelijk bij de advertentie helemaal niks over type etc.

    Graag hoor ik van jullie.

    http://imgur.com/a/PIfr3
    http://imgur.com/a/x2Qt2
    http://imgur.com/a/7F622

  2. #2

    Standaard

    De switches en pickup configuratie doen me denken aan het feit dat het een Charvel Model 4 is, maar een Model 4 heeft wel drie volume knoppen en ook een passieve pickup met preamp (en dat heeft deze niet gok ik). Het lijkt me dan ook gewoon een goedkope kopie.

    Ik ken deze gitaar niet, maar ik zou er niet zo snel 100 euro voor over hebben.

    Mocht je hem gaan kopen, dan zou ik heel erg letten op de staat van de floyd rose brug. De gitaar is waarschijnlijk al rond de 20 a 25 jaar oud, en de messen kunnen versleten zijn.
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 16 maart 2017 om 11:57

  3. #3

    Standaard

    Arvoitus,

    Bedankt voor je reactie.

    Deze gitaar zou ik voor 80,- kunnen ophalen. Ik zag inderdaad ook al dat hij geen drie knoppen heeft, zoals de model 4 wel heeft. Het vervelende is dat de verkoper geen versterker heeft, testen wordt dan ook lastig. Het lijkt erop dat de verkoper voor de rest ook alleen antieke waar verkoopt.

    Voor de rest nog tips?

  4. #4

    Standaard 70's Charvel Jackson Superstrat

    Is een Hyundai, staat duidelijk op de kop. Dus geen Charvel.

    Is imho goedkope meuk. Koop je oa bij Alibaba en consorten.
    Afgezien van het model heeft deze plank niets met een superstrat te maken en al helemaal niet met Charvel. (Die btw 80's zijn)


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Laatst gewijzigd door postbus31; 16 maart 2017 om 12:48
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Is een Hyundai, staat duidelijk op de kop. Dus geen Charvel.

    Is imho goedkope meuk. Koop je oa bij Alibaba en consorten.
    Afgezien van het model heeft deze plank niets met een superstrat te maken en al helemaal niet met Charvel. (Die btw 80's zijn)


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Inderdaad. Ik snap het 'probleem' niet. Een Charvel herken je aan de naam op de headstock en als daar Hyundai staat...... weet een kenner genoeg...!!

  6. #6

    Standaard

    Zoek de verschillen:


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Ik heb grote twijfels of dit wel een Charvel is... Lijkt me meer iets om de open haard mee aan te steken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malle Eppie Bekijk bericht
    Ik heb grote twijfels of dit wel een Charvel is... Lijkt me meer iets om de open haard mee aan te steken.
    Ik twijfel ook, Charvel zette nooit Hyundai op zijn kop! Hyundai wel, die deed dat altijd. Charvel zette altijd Charvel op de kop! Maar ik twijfel ook of het iets is om de open haard mee aan te steken want dan moet er een zwavelkopje op zitten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Hihi...., ik heb een Hyundai bas. Ziet er goed uit en ook de hardware is ok, maar de multiplex body draagt bij aan het feit dat het uiteindelijk niet meer is dan een kloteninstrument. Desalniettemin....., Hyundai heeft eind jaren 80, begin jaren 90, ook een serie strats met Floyd Rose-achtige systeempjes op de markt gezet en die waren niet eens zo heel verkeerd. Althans, de specs waren niet verkeerd voor de prijs. Ik zou 'm dus gewoon even testen. Als ie lekker speelt....., wat kan jou het rotten wat er op de headstock staat?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top