Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.342

    Standaard

    Ah cool.
    Had het draadje gevolgd, ben niet thuis in het segment, dus kan je geen advies geven, maar heb wel meegekeken, en hoopte al dat je gewoon voor je gutfeeling zou gaan.
    Ziet er goed uit die Charvell.
    Congrats !!

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Godin gitaren zijn goed en hebben verschillende modellen ook in de prijsklasse rond de 800 euro.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Godin gitaren zijn goed
    Hmm, de huidige / nieuwe Godins ken ik niet zo goed, maar ik heb zelf een G4000 en G5000 gehad, en vrij veel op een oude LGX (ofzoiets) en acousticaster gespeeld.
    Het is niet verkeerd allemaal, en zeker die G series waren best concurrerend geprijsd destijds. Mooi hout ook wel (birdseye maple necks had ik), maar het is wel een beetje de Nissan Primera van de gitaren, zeg maar. Vind ik dan. Voor mij was het een beetje "generiek" en/of geen "beleving". Maar dan ook weer niet echt in een slechte betekenis. Lastig, kweenie.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik ook zeker Reverend en Fret King inspecteren, als je ze in de Benelux kunt vinden. Goede en betaalbare gitaren. Ook de Yamaha 611-serie is een winner.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #25

    Standaard

    @ Shredder Mike

    Ze hadden die ook hangen. Ik vond die mat-achtige metalic lak alleen niks. Volgens mij hadden ze die ook alleen met rosewood toets. Voor wat het na een paar dagen spelen waard is, echt een aanrader. Zeker testen zou ik zeggen.

    @ RoryVDW

    De pu's zijn als volgt geschakeld: N, B, met coilsplit voor de buitenste coils. De middenstand geeft automatisch een stand met enkel de twee binnenste coils van beide elementen. Kun je van vlammend op de brug ineens terug naar een strat achtige sound. Fijne toevoeging. Enige dat hieraan dus jammer is, dat je beide humbuckers niet tegelijker tijd kunt gebruiken.

    @ Gus

    Deze heeft inderdaad zo'n tone knop met bypass op standje 10/11 met zo'n 'klikje'. Ik heb heel eventjes getwijfeld met of zonder FR, maar uiteindelijk met gekozen. Meestal speel ik gewoon in standard en soms in drop d. Verder komt ik eigenlijk (meestal) niet.

    @ Tupelo

    Thx, uiteindelijk ook gewoon puur op gevoel gekocht. Meestal ben ik erg aan het twijfelen, maar deze keer helemaal niet. Maat van me die erbij was, zei ook 'meestal zeur je wel over dit of dat, maar over die Charvel heb ik je nog niets negatiefs horen zeggen'

    Binnenkort eens foto's maken met een uitgebreidere toelichting.

  6. #26

    Standaard

    Waww veelzijdige plank !!!

  7. #27

    Standaard

    Ja, van E naar D kan ie wel hebben min of meer.
    Ik speel meestal open D en met enige regelmaat de Hawaii variant (dus 6 snaren in plaats van de Keef stemming met 5) van G.
    En dan wordt FR net zo nerveus als ik.

    Reden waarom ik een Cort X4 heb gekocht in plaats van een FR versie.

    Maar hoe dan ook, ik vind jouw keuze een heel leuke. Weg van de gebaande paden. Veel geluk ermee.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 22 maart 2017 om 08:52 Reden: Keef = Keef Richards voor de duidelijkheid

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    inmiddels heb ik ook een kogel door een kerk gejaagd....
    deze is het geworden.... superstrat maar dan ff anders; wel gebaseerd op 's mans jaren '80 Charvel (..... LOL...)

    http://fret-king.com/black-label/cor...l#.WNJmiMbjH-c

    kon ik 'ergens' in het VK nieuw 'in de aanbieding' met een paar honderd euro korting op de 'recommended retail price' op de kop tikken.... en aangezien ik eerder op dit forum al op m'n vingers ben getikt dat een Les Paul het ultieme artist / signature model is, durf ik nu dus toch zo'n uitvoering aan te schaffen.
    Binnenkort volgt mijn hopelijke HNGD post
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #29

    Standaard

    Sorry TS dat ik je draadje kaap.
    Maar een fijn ding heb je op de kop getikt. Met P90. Nice
    Trouwens, over tikken gesproken, ze moete voorzichtig zijn met je vingers. Die heb je binnen en buiten de muziek op allerlei manieren nodig, dus daarop wordt niet getikt.

    Fret King is een beetje excentriek. Dat mag ik wel.


    Vriendelijke groet, Gus

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Idd sorry dat ik het draadje had gekaapt; beloof beterschap.....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top